Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

20NL-6m Flopped quads, hoe maximaal value?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
197 Weergaven
dutchnub
PokerStrategist

Zat redelijk kort aan deze tafel. Villain heeft vrij taggish stats pre, slechts 1 hand post van hem gezien waarin hij pot pakte met een double barrel. Op de flop aarzel ik, met een c/r kan hij gaan spazzen omdat ik zo weinig rep, maar aangezien hij unknown is besluit ik tot een x/c om ook eventuele bluffs door te laten bluffen. Op de turn maakt hij inderdaad een double barrel. Ik besluit hier weer een x/c te doen omdat een c/r hier supersterk staat (goed, dat ben ik natuurlijk ook). Op de river zit ik nu echter met een probleem, donken of voor c/rai gaan? Of had ik hier toch beter eerder voor value een c/r kunnen plaatsen?

** Hand History for Game 1111111111 ** (On Game)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 22, 10:21:41 ET 2012
Table Venedig (Real Money)
Seat 9 is the button
Seat 2: Player2 ( $10.09 USD ) - VPIP: 10, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 29
Seat 3: Hero ( $20.30 USD )
Seat 4: Player4 ( $31.22 USD ) - VPIP: 17, PFR: 15, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 71
Seat 5: Player5 ( $22.98 USD ) - VPIP: 26, PFR: 19, 3B: 9, AF: 4,0, Hands: 124
Seat 8: Player8 ( $19.70 USD ) - VPIP: 17, PFR: 8, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 12
Seat 9: Player9 ( $20.90 USD ) - VPIP: 17, PFR: 13, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 64
Player2 posts small blind [$0.10 USD].
Hero posts big blind [$0.20 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7c 7h ]
Player4 folds
Player5 folds
Player8 folds
Player9 raises [$0.60 USD]
Player2 folds
Hero calls [$0.40 USD]
** Dealing Flop ** [ 7d, 7s, As ]
Hero checks
Player9 bets [$1.00 USD]
Hero calls [$1.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 8h ]
Hero checks
Player9 bets [$2.50 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
** Dealing River ** [ 8s ]

Beantwoorden
Citeren
1 reactie
Sjors777
Oldschool Grinder

Hi,

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]SB$0.00:///////;SB (Hero)$20.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 7:c, 7:h.
3 folds, raises to $0.60, SB folds, Hero calls $0.40.

Flop: ($1.3) 7:d, 7:s, A:s (2 players)
Hero checks, bets $1.00, Hero calls $1.00.

Turn: ($3.3) 8:h (2 players)
Hero checks, bets $2.50, Hero calls $2.50.

River: ($8.3) 8:s (2 players)

Final Pot: $8.3.

Als je de river niet wilt checken kan je beter eerder al het initiatief nemen aangezien donken gewoon niet echt nice is, ook niet in deze spot.

Ik denk dat een flop c/r prima is, omdat jij hier gewoon nooit een 7x in je range hebt. A7, de sterkste 7x, zou je preflop of folden, of af en toe 3betten. Met een C/r rep je feitelijk een fd of air. Ik zou dus gewoon een kleine flop c/r maken. Als villain enigszins denkt ziet hij dat je hier nooit sterk kan zijn en zal hij zijn sterke Ax niet folden. Van de rest van zijn range krijg je sowieso niet veel value. Op een blank turn kan je doorbetten en zal hij zijn Ax nog steeds callen omdat hij denkt dat jij drawing bent. Stel dat je ax zou hebben beat hij jou nog steeds vaak, omdat je sterke azen zou 3betten pre. Je krijgt dus sowieso 2 streets value. Als je river blankt zou ik flink tanken en dan richting pot betten, omdat dit precies past in zijn plaatje; hij called 2 straten omdat hij denkt dat je drawing bent, de draw komt niet aan en je spazzed.
Mocht de fd wel aankomen zoals hier ga je waarschijnlijk een hoop folds krijgen als je bet, dus zal je hem erg gunstige odds moeten geven en klein betten, dezelfde size als op de t bijvoorbeeld. Vaak kan hij zijn ak od dan niet wegleggen.
(deze optie werkt het best tegen een reg, aangezien een zwakke speler niet ziet dat jij nooit 7x kan hebben preflop)

Een turn cr is super sterk inderdaad en zal je ook minder value geven.
River c/r zal hem alles doe folden behalve AA of een flush ofzo.

As played zit je in een zure spot. Met een donk rep je een flush. Als je checkt checkt villain vrijwel alles behind behalve A8,AA :) Met die laatste combo's gaat hij ook een donkbet raisen, dus kan je , as played, beter een klein donkbetje maken. Met een sterke aas zal hij een crycall maken, met een echt sterke hand raised hij je en kan je makkelijk broke. Ik zou hier dus een 2-3$ betje maken ofzo.

Groetjes

Beantwoorden
Citeren