Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

2NL KK flop actie

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
207 Weergaven

$2.00 No Limit Hold'em - 3 players

Hero (SB): $3.85 - VPIP: 17, PFR: 16, 3B: 5, AF: 3.0, Hands: 30961
BB: $0.68 - VPIP: 47, PFR: 3, 3B: 0, AF: 1.1, Hands: 70
BTN: $2.26 - VPIP: 21, PFR: 14, 3B: 3, AF: 2.5, Hands: 536

Pre Flop: ($0.03) Hero is SB with K :diamond: K :club:
BTN raises to $0.07, Hero raises to $0.23, BB calls $0.21, BTN calls $0.16

Flop: ($0.69) Q :heart: J :diamond: 6 :diamond: (3 players)
Hero bets $0.40, BB raises to $0.45, BTN raises to $2.03, Hero ?

Had flop bet misschien wat groter moeten maken. Maar wat doen jullie tegen zo'n raise van BTN? Kan hij dit denk je met een draw doen?

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
kennethjeu
PokerStrategist

Ik zou hier shoven... Zet BTN eerder op TPTK/TPGK handen. Misschien dat hij QJ heeft maar dat is dan pech hebben. Je hebt ook nog een backdoor flush en straight draw, dus in mijn ogen easy shove...

Beantwoorden
Citeren
Stevaldo
PokerStrategist

De meest waarschijnlijke handen: :diamond:A :diamond:Q, JJ, AK, AQ
Minder waarschijnlijk: KQ, QJ, QQ, :diamond:A :diamond:T, blufs

Board: J♦6♦Q♥
       Equity     Win     Tie
BU     32.09%  31.89%   0.20% { JJ, AQs+, AQo+ }
SB     67.91%  67.71%   0.20% { KdKc }

Dus lijkt me easy shove

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Vooraf: cbet sizing kan op dit board inderdaad wat groter omdat je hier zelden (nooit?) als bluff cbet. Verder werkt deze sizing ook prima.

@kennethjeu
Je kan 66, QQ en QJ niet zomaar uitsluiten in je berekening. Ook lijkt AK zonder fd me wel heel optimistisch (het kan, natuurlijk, maar kans is niet zo heel groot).

Wat heeft hij dan wel? Reads?
Maargoed, even heel iets anders: je hebt ruim 500 handen op villain. Heeft hij hier eerder flops geraised? Wat had hij toen bij showdown (als het daar ooit gekomen is)? Hoeveel fold hij op cbets in general en in 3b pots? Hoeveel fold hij tegen 3bets? Gebruik je informatie!

Echter, zelfs als je een range geeft van sets, alle QJ combis, tptk, KQs en T9s (alleen de fd) of iets in die richting kom je nog tot aan ongeveer 50%. Gooi er any zwakkere nutflushdraw bij en callen is winstgevend. Je kan hier dus alleen wegleggen als je weet dat hij nooit (semi)bluffed.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777
Oldschool Grinder

Hi,

Preflop 3bet ik groter. Je mag er wel 0,28$ van maken. Dit omdat je uit positie zit.

As played is je flop sizing prima. De vraag is inderdaad waar btn mee broke gaat. 66 kan hij hier af en toe hebben, omdat jij het niet groot genoeg maakt preflop en omdat hij al wat geld geinvesteerd had. Hij krijgt niet echt de goede prijs, maar omdat jij vaak broke zal willen op de flop heeft hij wel veel implied odds.
Qj zou hij preflop ook niet zo mogen spelen. QQ/JJ had hij preflop vaak ge4bet of geshoved, zeker omdat jullie maar met 3 man aan tafel zitten.
Als je al deze handen uit zijn range haalt hou je erg veel draws over. Hij kan ook 66 en Aq hebben. Als hij 66 heeft is het een cooler die je te danken hebt aan je preflop fout. Aangezien 66 eigenlijk de enige combo is die jou hier beat ga ik hier broke.

Groetjes.

Beantwoorden
Citeren