Poker Stars $2.00 No Limit Hold'em - 6 players
MP: $2.64 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 163
CO: $2.30 - VPIP: 47, PFR: 25, 3B: 10, AF: 16,0, Hands: 36
BTN: $1.96 - VPIP: 27, PFR: 13, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 45
SB: $2.08 - VPIP: 67, PFR: 18, 3B: 14, AF: 1,4, Hands: 45
Hero (BB): $2.07
UTG: $3.51 - VPIP: 9, PFR: 7, 3B: 3, AF: 4,0, Hands: 90
Pre Flop: ($0.03) Hero is BB with T♣ 7♣
2 folds, CO raises to $0.06, 1 fold, SB calls $0.05, Hero calls $0.04
Flop: ($0.18) 4♥ A♦ 2♦ (3 players)
SB checks, Hero checks, CO bets $0.08, SB folds, Hero raises to $0.24,
Spoiler
CO folds
Final Pot: $0.34
Hero wins $0.33
(Rake: $0.01)
--
Dit is weer een zeldzame hand waar ik buiten mijn boekje treed. Ze worden steeds zeldzamer in ieder geval.
Reden voor mijn preflop call was dat er een vis in de pot zat (SB) en mijn positie. Flop gaat waarschijnlijk SB checks, ik check, CO cbets, en dan SB ??.
Dus ik heb wel een goede positie, eerst een cbet, dan mag de vis het zeggen, en dan ben ik pas aan de beurt. Range van de CO schatte ik in als zeer wijd.
Maar toen ik had gecalled dacht ik , wat ben ik nou weer aan het doen, ik zou zo veel mogelijk ABC poker / rechttoe-rechtaan-poker spelen. Maar goed, nu we toch in de pot zitten en de SB fold op de cbet, dacht ik deze flop mist hij zo vaak. Hij bet ook zo weinig. Was een aggressieve speler die denk ik meer zou betten als hij iets had. Ik had best wel tight gespeeld aan die tafel en dacht kan prima die aas representeren, en ik denk dat een check-raise van mij hier in zijn ogen erg sterk is.
Dus ik maak een klein blufje (met de bedoeling op te geven overigens). Ik maak eigenlijk nooit blufs zonder pot-equity, kan me de laatste keer niet herinneren, maar hier dacht ik echt heel veel fold-equity te hebben. Ik bet ongeveer pot, dus heb ongeveer 50% fold equity nodig.
Bonusvraag: Wat is de minimum hand waarmee je hier de vis zou isoleren?