Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

2NL SH, T7s

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
319 Weergaven

Poker Stars $2.00 No Limit Hold'em - 6 players

MP: $2.64 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2,5, Hands: 163
CO: $2.30 - VPIP: 47, PFR: 25, 3B: 10, AF: 16,0, Hands: 36
BTN: $1.96 - VPIP: 27, PFR: 13, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 45
SB: $2.08 - VPIP: 67, PFR: 18, 3B: 14, AF: 1,4, Hands: 45
Hero (BB): $2.07
UTG: $3.51 - VPIP: 9, PFR: 7, 3B: 3, AF: 4,0, Hands: 90

Pre Flop: ($0.03) Hero is BB with T♣ 7♣
2 folds, CO raises to $0.06, 1 fold, SB calls $0.05, Hero calls $0.04

Flop: ($0.18) 4♥ A♦ 2♦ (3 players)
SB checks, Hero checks, CO bets $0.08, SB folds, Hero raises to $0.24,

Spoiler

CO folds

Final Pot: $0.34
Hero wins $0.33
(Rake: $0.01)

--

Dit is weer een zeldzame hand waar ik buiten mijn boekje treed. Ze worden steeds zeldzamer in ieder geval.

Reden voor mijn preflop call was dat er een vis in de pot zat (SB) en mijn positie. Flop gaat waarschijnlijk SB checks, ik check, CO cbets, en dan SB ??.
Dus ik heb wel een goede positie, eerst een cbet, dan mag de vis het zeggen, en dan ben ik pas aan de beurt. Range van de CO schatte ik in als zeer wijd.

Maar toen ik had gecalled dacht ik , wat ben ik nou weer aan het doen, ik zou zo veel mogelijk ABC poker / rechttoe-rechtaan-poker spelen. Maar goed, nu we toch in de pot zitten en de SB fold op de cbet, dacht ik deze flop mist hij zo vaak. Hij bet ook zo weinig. Was een aggressieve speler die denk ik meer zou betten als hij iets had. Ik had best wel tight gespeeld aan die tafel en dacht kan prima die aas representeren, en ik denk dat een check-raise van mij hier in zijn ogen erg sterk is.
Dus ik maak een klein blufje (met de bedoeling op te geven overigens). Ik maak eigenlijk nooit blufs zonder pot-equity, kan me de laatste keer niet herinneren, maar hier dacht ik echt heel veel fold-equity te hebben. Ik bet ongeveer pot, dus heb ongeveer 50% fold equity nodig.

Bonusvraag: Wat is de minimum hand waarmee je hier de vis zou isoleren?

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Dit is niet de ideale flop en je hebt niet de ideale kaarten om deze raise te doen. Heb liever iets van overcards, 2nd pair of gutshot. Eens called heb je zo'n beetje zero equity in de hand en moet je het alleen van fold equity hebben en de A valt ook prima in zijn range. Wel een klein blufje denk ik? 50% pot of nog kleiner? Het sterke punt van vissen is niet hun fold knopje dus denk dat je hier gewoon wat mazzel heeft dat ie jou niet called daar:).

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

sorry advanced maar hier moet ik je toch tegen spreken. Ik vind dat het in deze spot niet zozeer gaat om wat je zelf hebt maar op wat je villain zet. En op drawheavy board met voor hem 2 villains zet hij niet eens half pot in. Denk dat je hier met een made hand toch wel hoger zal betten 3way. Ik vind het goed gespeeld :)

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo
PokerStrategist

Fold pré. Argument dat er een vis in de pot zit is gewoon slecht. Je wilt ook tegen vissen een vrij sterke range aanhouden omdat je hun dan vaak domineert.

Op de flop zie ik vis villains ook vaak genoeg met sets/fd klein betten om wat voor reden dan ook. Dus flop raisen lijkt mij ook niet heel erg super. Maar mooi dat het nu goed uitpakt.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Pistoleroo
Fold pré. Argument dat er een vis in de pot zit is gewoon slecht. Je wilt ook tegen vissen een vrij sterke range aanhouden omdat je hun dan vaak domineert.

Op de flop zie ik vis villains ook vaak genoeg met sets/fd klein betten om wat voor reden dan ook. Dus flop raisen lijkt mij ook niet heel erg super. Maar mooi dat het nu goed uitpakt.

op deze flop as played denk ik dat je hier meer de pot gaat pakken dan verliezen. En als je gecalled wordt kun je altijd opgeven he.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tja fold hij 50% of niet. Fold hij minder, dan is het verliesgevend, anders niet.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Eens met Pistoleroo. Dit is pre een fold. Waarom zou je met een matig spelende hand uit positie willen spelen? Die relatieve positie en de fish is niet goed genoeg voor deze hand.

Dat hij klein bet op de flop zegt niet zoveel bij fish. Die letten niet zo op sizing. Je check raist met nul equity op een board dat verre van ideaal is. Bij een call wordt het altijd lastig. Er zitten zat handen in zijn range die zeker een fish niet zal folden. Ik moet hier zelf minimaal 2 diamonds hebben voor deze play en dan heb ik nog vaak liever een fold als ik lage flushkaarten heb.

Dit gaat nu goed, maar ik denk dat je vaker in de problemen gaat komen en dan kost zo'n marginale hand je weer een aardig deel van je winst.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oke bedankt allemaal! Sowieso pre een fold, wat ga je met T7s doen? Callen slaat nergens op.
Eigenlijk is dit een situatie die nooit voorkomt, dus had de hand misschien net zo goed niet kunnen posten. Nou ja, je kan altijd wat leren misschien.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Wat ssacr zegt, dit is gewoon winrate terug doneren

Beantwoorden
Citeren