Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

4NL JJ en AJo

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
164 Weergaven
Stanneke78
Poker Player

Ik heb geen stats, want zat pas 10 handen op deze tafels.

Moet ik callen hier?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
[tg]MP3$4.00:///////;CO$4.00:///////;BU (Hero)$3.88:///////;SB$2.12:///////;BB$2.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with J:h, J:d.
MP3 folds, CO raises to $0.12, Hero raises to $0.48, SB raises to $2.12, 2 folds,

Spoiler

Hero calls $1.64.Flop: ($4.4) Q:d, 3:h, Q:c (2 players)
Turn: ($4.4) J:s (2 players)
River: ($4.4) 2:h (2 players)
Final Pot: $4.4.Results follow:
SB shows two pairs, aces and queens(A:h A:c).
Hero shows a full-house, jacks full of queens(J:h J:d).
Hero wins with a full-house, jacks full of queens(J:h J:d).

----------------------

Moet ik C-betten?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (5 handed)

Known players:
[tg]MP3$4.89:///////;CO$3.68:///////;BU (Hero)$5.80:///////;SB$1.90:///////;BB$2.06:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with A:h, J:c.
2 folds, Hero raises to $0.12, SB folds, BB calls $0.08.

Flop: ($0.26) 6:c, Q:h, 6:d (2 players)
BB checks,

Spoiler

Hero bets $0.18,
BB folds,
Hero gets uncalled bet back.
Final Pot: $0.26.

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
Pakichu777
PokerStrategist

Eerste hand heb je 37% equity nodig dit haal je net niet tegen JJ+,AK dus ja als je denkt het is een nit/tag --> fold. Als hij wat laggy speelt of het is een losse vis ---> call. (Standaard is fold tenzij de persoon bewezen heeft dat hij een maniac is, doet dit niet readless)

Op het Q66 bord kan je cbetten maar besef dat je het voor value doet. Waarmee ik bedoel dat je hier nooit een slechtere hand (elk paar) laat folden, dus of je hier best cbet hangt af van hoe los de bb zijn bb verdedigt. Hoe losser hoe meer ik geneigd ben hier te betten.
Als je hier cbet en hij callt en de turn is een T of hoger zou ik zeker nog eens betten (omdat hij dan 77 fold bvb). Afhankelijk van zen stats wel.

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Hand 2 kies is voor de cbet omdat je simpelweg zo veel folds zal krijgen door het uberdry board tenzij villain ntrlk graag c/r plaatst op de flop

Beantwoorden
Citeren
nickvdb1990
PokerStrategist

Hey Stanneke,

In het vervolg mag je gerust voor elke hand een nieuwe thread aanmaken, da's voor de anderen zelfs makkelijker (zo gaan we geen twee discussies mengen).

Hand 1: Wat Paki zegt bevat veel waarheid: Callen en folden zijn beide mogelijk, maar tegen een unknown ben je beter om te folden. Nu zou ik wel geneigd zijn te callen omdat villain shortstacked is, en ik verwacht dus een wijdere range dan alleen premiums.
Je hanteert trouwens beter een 3bet grootte van 3 x de openraise.

Hand 2: Misschien gaat villain beter folden (baby pairtjes), en misschien callt hij wel slechter (Ax die verwacht dat jij niks gehit hebt). Weten we niet echt tegen een unknown, maar feit is wel dat je heel veel folds gaat krijgen, vast wel genoeg om met deze bet alleen al profijt te maken. En anders heb je nog wel wat rest-equity om op terug te vallen, dus overall zeker een profitabele betspot.

Beantwoorden
Citeren