Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

5NL QQ oop tegen een reg

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
377 Weergaven
Rra1der
PokerStrategist

Dit is typisch zoon hand waar ik niet weet wat te doen op de river.
First of all als ik de nieuwe strategy course van Lemon bekijken en begrijp had ik op de flop moeten leaden en omdat ik dat niet heb gedaan heb ik uiteindelijk het idee dat hij mij op een goede manier toch van me hand heeft gezet.
Ik kom deze speler al een paar sessie tegen en hij speelt vrij oke naar mijn mening.

GG Poker - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (CO): 181.6 BB
BTN: 153.2 BB (VPIP: 16.28, PFR: 11.63, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 45)
SB: 146.2 BB (VPIP: 18.18, PFR: 15.91, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 45)
BB: 87.8 BB (VPIP: 46.67, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)
UTG: 100 BB (VPIP: 18.18, PFR: 18.18, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 11)
MP: 107.4 BB (VPIP: 19.51, PFR: 19.51, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 45)

SB posts SB 0.4 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.4 BB) Hero has Q♠ Q♦

fold, fold, Hero raises to 2.6 BB, BTN calls 2.6 BB, fold, fold

Flop: (6.6 BB, 2 players) 4♦ 2♣ 9♠
Hero checks, BTN bets 3.8 BB, Hero calls 3.8 BB

Turn: (14.2 BB, 2 players) 4♣
Hero bets 9.4 BB, BTN raises to 28.4 BB, Hero calls 19 BB

River: (71 BB, 2 players) 2♥
Hero checks, BTN bets 54.8 BB, fold

BTN wins 66.6 BB

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Het is of een enorme bluf, of je zit tegen een monster. Denk dat het een acceptabele fold is.

Kan een AK of lager pocket zijn, maar ergens voelt het niet als een bluf. Denk dat je toch vaak beat bent op deze limiet.

If bluffed: well done by him and move on.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Even vraag: waarom bet je de turn uit?

Zou zelf denk ik eerder voor een c/r gaan en als ie dan shoved krijg je lastige keuze maar zul je denk ik net als nu op river moeten folden.

Beantwoorden
Citeren
Rra1der Topicstarter
Rra1der
PokerStrategist

Eerlijk geen idee dit typisch zoon hand die mij gewoon geld kost en daar moet ik vanaf komen.

Beantwoorden
Citeren
DeKals
Legacy Member

Ik zou inderdaad wel op de flop hebben gebet, maar dan had je op hetzelfde punt kunnen belanden. Ik denk eigenlijk dat je hier 50+ big blinds hebt "gewonnen" door te folden. Hoe goed je ook speelt, je ontkomt er niet aan dat je met QQ (of een andere grote hand) zo nu en dan verliest. En aangezien ik denk dat je hier beat bent, valt een verlies van 34 big blinds nog heel erg mee. Dus wat jij zegt "typisch zo'n hand die mij gewoon geld kost en daar moet ik vanaf komen.", dat snap ik, maar daar kom je nooit helemaal van af.
BTN is erg tight en met een 3bet% van 6,7% denk ik (door zijn call) niet dat hij hier AK, AA-JJ heeft. TT, A9 zou kunnen, maar op 5NL kan je er wel bijna vanuit gaan dat je hier beat bent. Er zijn nogal wat combinaties die hitten waarmee BTN callt. Denk dat A4 en 99 hier de grootste kanshebbers zijn. Ik had overigens wel gecalled, maar dat is eerder mijn leak dan advies;-) Daarmee win ik zo nu en dan zo'n pot, maar veel en veel vaker ben ik die 50+ big blinds kwijt.

Oh ja, niks van bovenstaande is gebaseerd op meer dan mijn eigen inzicht, en dat is helaas nog ietwat beperkt...

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986
PokerStrategist

Ok. Dus Villian flat BTN vs CO. Er zitten geen gekke shorties in de blinds, dus een trap met KK en AA is zo goed als uitgesloten, tenzij één van de blinds een 3-bet/squeeze idioot is. De enige value handen in Villians range op de river zijn 22, 44 en 99 (totaal 5 combo's), omdat alle 2x en 4x handen min-EV zijn op deze stakes vanwege rake (Villian speelt ok, zeg je zelf).

Ok, je zit aardig deep. Maar zelfs als Villian 23s/34s/45s speelt in deze spot, dan maakt het voor hem meer sense om daarmee te 3betten ipv te flatten.

As played, zou ik turn check/raise, jam river spelen. Dan krijg je nog value van TT en JJ. Bovendien hou je zelf het initiatief, zodat je niet hoeft te guessen als Villian jamt.

Villians hand riekt hier zwaar naar aas hoog.

Beantwoorden
Citeren