Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 73 in unraised pot (jawel)

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
614 Weergaven
elderwon
PokerStrategist

elderwon is BB ($3.71)
Seat 3: HIGHLANDERI ($3.42)
---
Dealing to elderwon: [3 :spade:, 7 :spade:]
1 fold, HIGHLANDERI calls $0.04, 1 fold, panos107 calls $0.04, essahrawi calls $0.04, lee1999 calls $0.04, pokawhizz calls $0.04, chrispane6 calls $0.04, 1 fold, elderwon checks

--- Dealing flop [8 :spade:, 7 :diamond:, 2 :spade:]; pot= 0.30 $
elderwon checks, HIGHLANDERI checks, 5 checks

--- Dealing turn [3 :diamond:]; pot = 0.30
elderwon bets $0.30, HIGHLANDERI calls $0.30, 3 folds, pokawhizz calls $0.30, 1 fold

--- Dealing river [T :club:]; pot = 1.2
elderwon bets $0.90, HIGHLANDERI raises $3.08 to $3.08 [all in], 1 fold
elderwon calls $2.18
---
Summary:
Seat 3: HIGHLANDERI shows [T :heart:, 8 :club:] (TWO_PAIR TEN, EIGHT)
Main pot: $7.36 won by HIGHLANDERI ($7)

Vilain had een VPIP van 82 en had al enkele keren vlotjes geshoved op de river, kinda maniac.
Was mijn play op turn en river ok? Was de call op de river gerechtvaardigd?

sorry voor de lay-out, kon deze hand niet converteren.

9 reacties
livethelife7
PokerStrategist

raise turn imo

[edit] hand niet goed gelezen niet gezien dat je gebet had dus vergeet dat van hierboven

Sutra1981
PokerStrategist

Ik had zelfs al op de flop geraised om eventuele andere flushdrawers uit de pot te zetten... uiteindelijk heb je veel outs om je hand te verbeteren maar zitten er te veel spelers in de pot waardoor je gedomineerd kan worden met een eventuele out.

(plus als je op de flop al raised, jaag je eventuele drawhanden weg en heb je meer value als je dan een van je outs hit)

Je had hier ook gemakkelijk tegen een set kunnen zitten btw

livethelife7
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
Ik had zelfs al op de flop geraised om eventuele andere flushdrawers uit de pot te zetten... uiteindelijk heb je veel outs om je hand te verbeteren maar zitten er te veel spelers in de pot waardoor je gedomineerd kan worden met een eventuele out.

(plus als je op de flop al raised, jaag je eventuele drawhanden weg en heb je meer value als je dan een van je outs hit)

hoe kan je de flop hier raisen als niemand bet leg dat is uit vind dat nogal knap namelijk als je dat kan:P
ik zou gwn flop hier checken en turn betten zoals ik al zei.

Mstlc
Oldschool Grinder

Ik weet niet of ik hier wel de flop bet in een 7way pot. Je hand je niet super sterk & ik denk niet dat je hier vaak beter flush draws doet folden en echt voor value je pair zevens betten is vrij dun in een 7way pot.

Zoieso op de turn als je two pair maakt wel betten inderdaad. Je ligt hier vaak voor en je het zoieso nog outs om je flush of een FH te maken. Dit is wel bet/fold. Hier met minder dan top 2 pair afstacken is overplayed.

Op de river bet je opnieuw maar fold je wel tegen een shove zelfde reden als op de turn.

Sutra1981
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door livethelife7

hoe kan je de flop hier raisen als niemand bet leg dat is uit vind dat nogal knap namelijk als je dat kan:P
ik zou gwn flop hier checken en turn raisen zoals ik al zei.

Volgens mij is raisen en betten hetzelfde en kan iedere speler op elk moment raisen/betten of kan je volgens jou niet 0 raisen naar een hoger bedrag? potato patato :P

Mstlc
Oldschool Grinder

Raisen =/= betten.

Een bet is de eerste actie die gebeurt op elke post flop straat. De eerste speler die op de flop, turn of river geld in de pot stopt die bet. Elke speler die daarna de inzet verhoogd die raised.

Sutra1981
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Mstlc
Raisen =/= betten.

Een bet is de eerste actie die gebeurt op elke post flop straat. De eerste speler die op de flop, turn of river geld in de pot stopt die bet. Elke speler die daarna de inzet verhoogd die raised.

Ach ja shame on me :D kom maar af met die stokslagen :P

Edit: waarom wordt er dan nooit over een unbetted pot dan wel over een unraised pot gesproken?

Sutra1981
PokerStrategist

Raisen =/= betten.

Ach ja shame on me :D kom maar af met die stokslagen :P

Edit: waarom wordt er dan nooit over een unbetted pot dan wel over een unraised pot gesproken?

Heb het opgezocht en terechte opmerking, heb ik nog iets bijgeleerd ;)

MCRaia
PokerStrategist

Unbetted en unraised zijn hier (preflop) feitelijk hetzelfde. Unraised = niemand heeft geraised, enkel hebben 1 of meer de big blind gecalled en dat noemen we *niet* gebet. Vandaar dat we spreken over een unraised pot.