Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 88 topset NL10

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
209 Weergaven
Joeneunited
PokerStrategist

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,5:///////;BU$16,18:310/18/4/2,6/27/4/83/71;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 8♥, 8♦
2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($0,95) 8♣, 7♦, 2♠ (2 players)
Hero bets $0,6, BU raises to $2,03, Hero calls $1,43.

Turn: ($5,01) 8♠ (2 players)
Hero??

Op de flop is het niet nodig om te protecte, dus 'gewoon' een call.

Wat is hier slim op te turn? Check is nice als je weet dat hij gaat betten, maar het probleem is dat je geen check behind wilt, en je het er dus (imo) niet op kan gokken.

7 reacties
Jonkie76
PokerStrategist

Op een dergelijk board zal hij je iig niet op 88 zetten.
Dus ik zou rustig halve pot uitbetten, je wil toch op een of andere manier alle cash naar het midden van de tafel hebben.

Hij heeft je agressief teruggespeeld op de flop, wellicht doet hij dat nu ook op de turn, en dan kan je shoven.

Probleem als je niet uitbet is idd dat hij behind kan checken en je op de river niet alle cash naar het midden krijgt. Stel je maar eens voor, je checkt beiden, en er zit dus nog steeds $5,- in de pot.
Op de river zou je niet weer naar hem toe willen checken, want dan ben je bang dat ie dat weer doet, en bet je uit. Dit kan echter nooit zoveel zijn als dat je nog aan cash behind hebt, want dan zou je met $7,50 overshoven en dan krijg je nooit een call.

Als je netjes $2,50 uitbet, en stel dat hij called... dan zit er ineens $10,- in de pot. Op de river wordt het dan een easy shove, omdat je dan nog maar $5,- behind hebt, en ook dat komt dan weer overeen met een halve pot.

Met die betgroottes moet je altijd beetje vooruitdenken hoe je op de river iig gunstig uitkomt. succes!

Joeneunited Topicstarter
Joeneunited
PokerStrategist

Bedankt, nice edit ook :)

yoshiwa
Elite Grinder

ik check hem hier door , alles wat ie op de flop raised gaat ie doorbetten , tenzij mss zijn complete air , maar die callt al zeker niet als jij gaat leaden , dus chk is best .
Vanaf hij bet op de turn krijg je het er zeker in op de river , dus ch-call en dan donkbet any river lijkt best:)

Joeneunited Topicstarter
Joeneunited
PokerStrategist

Het kon van hem toch ook een mislukte raise zijn op mijn Cbet omdat ie weet dat ik vaak Cbet, of omdat hij het gewoon dacht dat ik niks gehit kon hebben met dit 'lage' board. Dan kan hij mooi op de turn behind checken en op de river folden of nog callen, maar dan komen we niet 100BB's diep.

Ik bette 2 dollar, zodat bij een call de pot 9 zou zijn, en ik nog kon potbetten op de river. Obvious nuts of wel slim om nog geld te krijgen bij een call en dus evenuteel nog aan 100BB's te komen?

yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Joeneunited
Het kon van hem toch ook een mislukte raise zijn op mijn Cbet omdat ie weet dat ik vaak Cbet, of omdat hij het gewoon dacht dat ik niks gehit kon hebben met dit 'lage' board. Dan kan hij mooi op de turn behind checken en op de river folden of nog callen, maar dan komen we niet 100BB's diep.

Ik bette 2 dollar, zodat bij een call de pot 9 zou zijn, en ik nog kon potbetten op de river. Obvious nuts of wel slim om nog geld te krijgen bij een call en dus evenuteel nog aan 100BB's te komen?

je spreekt jezelf hier tegen imo?
je zegt eerst dattie hier best nogwel eens air kan hebben? maw , alsie air eeft , en je bet , dan gaatie folden en is het gedaan
alsje checkt kan hij nog een of andere random spew gaan maken.
en wat zijn valuerange op de flop was is het ngosteeds op de turn imo , dus die bet ie nogwel eens .
dus je geeft hem de kans te spewe , terwijl je tegen goeie handen het toch wel ai gaat krijgen -->meer EV van een ch dan van een bet

Joeneunited Topicstarter
Joeneunited
PokerStrategist

Ik had het zelf ook al een beetje door dat ik mezelf tegensprak, omdat ik dus eerst zeg dat ie air heeft of kan hebben, en daarna dat ie misschien nog wel kan callen. Maar het kan toch ook overpair of overcards zijn die wel willen callen voor 2 dollar ofzo, maar zelf niet gaan betten.

Jonkie76
PokerStrategist

Haha heb ik het ff fout, dacht juist dat je geld in de pot moest krijgen..
hmm.. sorry Joeneunited, my mistake..zelf ook weer wat geleerd ;-)