Ik vraag mij af of het niet profitabeler is om AA op de allerlaagste limiet te minraisen of gewoon limpen in plaats van 3 BB's raisen. Ik heb het gevoel als ik early raise iedereen gewoon fold, en dan haal ik 3 cent uit die AA. Terwijl als ik gewoon minraise of limp volgt er actie en kan ik als er preflop een raise volgt reraisen.
Op de laagste limieten is het juist een raise. Open btw is 4bb+1bb per limper.
Het is een beetje zo, hoe aggresiever de tafel is hoe meer een limp/3bet profitabler zou zijn of eventueel een limp/call om ze te trappen. Zelfs op dit soort tafels is een raise wss nog steeds beter.
Op de laagste limieten echter zijn spelers veel passiever dan ze zouden moeten zijn. In andere woorden zullen ze het betten nooit voor je doen en moet jij het dus doen als je value wilt halen.
Soms fold iedereen als je QQ+ hebt en dat is jammer, maar hoort er gwn bij.
ik merk i.d.d. ook op de lagere limieten dat als ik met AA of KK limp dat je bijna niks extra's in de pot krijgt...zoals door RicoW gezegd is, mensen betten liever zelf niet en callen wel.
Plus dat ik nu echt al zoveel keer tegen een drawy flop gelopen ben waarbij je eigenlijk gedwongen wordt om je AA weg te leggen.
De afgelopen dagen heb ik ze niet weggelegd end at heeft mij veel geld gekost
hey wolle6, leuk om te zien dat je actief probeert na te denken over je pokerspel. Er bestaat een apart forum waar je zulke ideeen kunt posten nl.: https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1559
Dit deel is enkel bedoeld voor handbeoordelingen, zo kunnen we de hele boel een beetje overzichtelijk houden
om op je vraag terug te komen:
Iedereen denkt daar wel eens aan als hij nog maar eens de ganse tafel ziet folden als je eindelijk eens AA hebt en raiset.
Maar geloof de artikels maar en wat ervaren spelers je zeggen, zo limpen met AA brengt echt niet meer geld op.
Het probleem is dat er veel mensen achter jou gaan limpen en met AA wil je echt niet in een MW pot terechtkomen omdat ze dan amper stand houden tot de showdown en je er meestal veel geld mee verliest.
En een limp/3bet is meestal zo doorzichtig dat je er ook niet veel meer profijt uit haalt