Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AA op 347 Board

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
696 Weergaven
Jordyvde
Poker Player

Goedenavond, had een vraagje over mijn AA

Klikje

Raise standaard 3x bb met AA en vind een flat op de button. (button is een reg) Ik cbet erg standaard en krijg een raise. Mijn gedachtengang hierbij is dat die makkelijk pre met 56s had kunnen flatten en pocket 3en 4en of zevens makkelijk in zijn range hier zitten. JJ+ had me ge3bet pre. Vandaar dat ik mijn fold op de flop vind. Vinden jullie dit te nitty? had ik hier over heen moeten gaan en 4betten / 5betfold?

Bedankt!

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
NLDPeter
PokerStrategist

Vanuit een optimal-play oogpunt is dit een belachelijke fold. Dit is de beste hand die je hier kan hebben, (misshcien muv 77, 44 en 33 als je die UTG raised) wat beteknd dat een fold hier EXTREEM exploitable is. Met andere woorden, als een tegenstander door heeft dat jij hier AA fold kan hij op zo een board 100% van de handed winnen door jou met ATC te raisen. NL5 spelers zijn over het algemeen niet goed genoeg om zoiets te exploten en misshien zijn ze wel nitty genoeg dat je hier met AA gewoon achter ligt tegen zijn raising range, maar ik zou persoonlijk 3bet/fold spelen.

Misschien dat iemand met meer ervaring op NL5 je een specifieker antwoord kan geven, maar het is sowieso goed om dit soort dingen in je achterhoofd te houden als je tegen betere spelers speelt.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Vanuit een optimal-play oogpunt is dit een belachelijke fold. Dit is de beste hand die je hier kan hebben, (misshcien muv 77, 44 en 33 als je die UTG raised) wat beteknd dat een fold hier EXTREEM exploitable is. Met andere woorden, als een tegenstander door heeft dat jij hier AA fold kan hij op zo een board 100% van de handed winnen door jou met ATC te raisen. NL5 spelers zijn over het algemeen niet goed genoeg om zoiets te exploten en misshien zijn ze wel nitty genoeg dat je hier met AA gewoon achter ligt tegen zijn raising range, maar ik zou persoonlijk 3bet/fold spelen.
Misschien dat iemand met meer ervaring op NL5 je een specifieker antwoord kan geven, maar het is sowieso goed om dit soort dingen in je achterhoofd te houden als je tegen betere spelers speelt.

Ik weet uit ervaring dat op 5nl er gewoon niet word gebluft. Ik had echt het gevoel dat ik achterlag, hoorde van iemand anders ookal dat ik beter kan 3bet/folden. bedankt voor je feedback.

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Zijn er nog slechtere handen die ze hier value raisen (bijvoorbeeld 88-TT) of semibluffen met pair+straightdraw handen? Zo niet dan kan je hier folden als mensen je C-bets nooit bluffraisen.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde Topicstarter
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Zijn er nog slechtere handen die ze hier value raisen (bijvoorbeeld 88-TT) of semibluffen met pair+straightdraw handen? Zo niet dan kan je hier folden als mensen je C-bets nooit bluffraisen.

Denk dat dat wel gebeurd maar meer door regs. Had deze speler over 749 handjes als recr getagd.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

hey hoi

Nog even een opmerking jj en qq kunnen hier nog prima gecalled worden, ik zelf call ze hier eigenlijk altijd een paar uitzonderingen (maniacs bv) daar gelaten. verder +1 voor peter.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

zo'n lage boards worden toch best vaak gebluffraist, maar goed, wat wil je horen?
verder vraag ik me af wat het verschil is tussen reg en recreant op dit niveau...
zou een recreant minder of meer bluffen, en wat waren z'n stats etc...
verder zou ik bij feedback toch wat kritischer zijn... als je "uit ervaring WEET", dan zou ik er maar vanuit gaan dat jij een aanname maakt, waarvan ik WEET en kan bewijzen dat die niet strookt met de werkelijkheid.

MVG, Ad.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Ik ga ook akkoord met peter.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

een beetje de ellende is dat ze op nl5 ook nog vaak de top pairs erin gooien.. verder beetje weinig info over de speler dus ook moeilijk te zeggen

Beantwoorden
Citeren