Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AA opgegeven op turn

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
677 Weergaven
Henkie59
PokerStrategist

PokerStars - €0.05 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 3

SB: €5.11
BB: €3.68
UTG: €6.33 VP$IP:20 PFR:14 AFq:48 (650)
Hero (UTG+1): €5.12
MP: €6.07
MP+1: €5.51
LP: €5.59
CO: €6.24
BTN: €5.05

Heb ik hier een goede fold gemaakt? AQ vind ik wel in zijn range passen, hoewel er maar 4 handcombinaties overblijven van AQ. KQ zie ik al bijna niet meer in zijn bet/call line liggen preflop. Hij is met zijn AFq van 48 een agressieve speler dus ik hoop dat ik niet gefold heb tegen KK of lagere pairs
SB posts SB €0.02, BB posts BB €0.05

Pre Flop: (€0.07) Hero has A♠ A♣

UTG raises to €0.10, Hero raises to €0.30, fold, fold, fold, fold, fold, fold, BB calls €0.25, UTG calls €0.20

Flop: (€0.92, 3 players) 2♣ Q♣ Q♠
BB checks, UTG checks, Hero bets €0.70, fold, UTG calls €0.70

Turn: (€2.32, 2 players) 2♦
UTG checks, Hero bets €1.40, UTG raises to €5.33 and is all-in, fold

UTG wins €4.91

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
divvie
PokerStrategist

Hey Henkie,

Preflop ga ik liever callen met AA hier. Je hebt nog zoveel mensen achter je die met slechtere handen wel willen deelnemen dat je met een 3bet deze sowieso al allemaal wegjaagt. Dan moet je het van UTG hebben, maar gezien jij al zo sterk overkomt met je UTG+1 vs UTG 3bet, zal die wss ook veel gaan folden (hij is ook geen vis). Ik zie dus meer value in een call.

Op deze flop ga ik c/c. Je hoeft niet te protecten (je hebt al de Ac vast) en je krijgt toch geen multiple streets value van slechter.. villains moeten al erg fishy zijn willen ze 2 streets met slechter dan Qx callen. Op de turn ben je zeker je hand aan het overplayen. Alle mid PP gaan folden want jij rept nu eigenlijk Qx, en er liggen ook geen draws die ze kunnen callen (gezien jij al Ac hebt). Je owned jezelf nogal hard in Qx hier, want dat is vrijwel het enige wat jouw bet gaat callen op de turn.

Op zijn shove is het een easy fold, hij gaat met niks anders shoven dan Qx hier.

Tip: Probeer als je een hand speelt, niet alleen naar je eigen hand te kijken, maar verplaats je ook in villain. Denk dus ook aan welke handen villain mogelijk kan spelen (in ranges denken) en als je een valuebet plaatst, wat gaat villain dan nog voor slechter callen? Als je op geen enkele slechtere hand kan komen, dan moet je ook niet betten (tenzij je obv aan het bluffen bent).

Zoals hier 2nd barrel je op een QQxx board, als villain die bets tegen zich krijgt dan komt het op hem over alsof je overduidelijk Qx speelt, waardoor hij alles gaat folden behalve Qx.

Beantwoorden
Citeren
Henkie59 Topicstarter
Henkie59
PokerStrategist

heb wel een grote leak in m'n spel gevonden nu, thanks voor de uitgebreide uitleg! met AA cbet ik op de flop bijna standaard zonder mezelf veel vragen te stellen. Als ik m'n bet op de flop moet motiveren zou ik zeggen dat op een gepairde flop ik minder vaak gehit heb en dus minder geloofwaardig overkom, en dat villain veel pocketpairs wel zou kunnen callen.
Het probleem wat ik heb met c/c spelen hier is dat ik bij een bet op de turn van zijn kant niet weet waar ik sta, of hij nou een blufbet plaatst of toch value wil gaan halen uit zijn Qx. Toch kan ik er wel inkomen dat ik door zwakte te tonen met mijn check op de flop zijn betrange op de turn vergroot, waardoor ik vaak genoeg voor sta om te callen.

Ik zie nu wel in dat mijn turn bet overplayed is, als ik deze actie toch zou moeten motiveren zou ik zeggen dat ik het niet erg vind dat villain zijn lagere pocketpairs hier weglegt, aangezien ik er naar mijn idee de maximale value wel uit heb gehaald. En in het geval van een raise zoals hier het geval is weet ik dat ik achter sta, en kan ik de hand folden. Op deze manier zal villain zijn pocketpairs die ik in zijn flop callrange beschouw niet kunnen blufbetten op de river. Deze eventuele river blufbet callen zou denk ik echter een betere investering zijn dan mijn bet op de turn dus deze motivatie gaat niet op. :rage:

Nog een paar vraagjes, zou je betten wanneer ik de Ac niet had? en tot welke positie zou je AA hier preflop callen ipv betten?

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ook al had ik de Ac niet dan zou ik alsnog c/c. In 3betpots zijn flushdraws al minder likely en gezien de Qc al op tafel ligt (en dus aardig wat combos blocked) is de kans op een fd aardig klein (wss is alleen dan AcKc mogelijk hier).

Als ik er geen extra callers voor me zijn die de UTG raise callen, dan zou ik wss callen met AA prefop t/m de BTN. In blinds 3bet ik wel sowieso. Als er een caller/meerdere callers voor mij zijn dan squeeze ik preflop. Sommige mensen zijn bang om AA preflop te callen ivm postflop spel, maar het kan juist ook veel opleveren gezien je je hand underrept. Meeste flops zijn ook nog gunstig voor je, om jouw hand te beaten moet villain al meteen 2p/sets/flushes etc floppen, en dat gebeurt ook niet snel.

Als je flop checkt en 1 vd 2 bet dan call ik 1x en fold turn als ze wederom betten (ze zullen max 1x stabben als bluff op dit board, als ze barrelen is het 99% Qx hier). Als ze flop ook checken dan kan je turn wel klein betten voor value uit slechtere handen dan de jouwe (ik zie mensen op de micros hier bijna altijd Qx betten op de flop ipv slowplayen).

Wat je zegt over turn dat je het niet erg vindt als PP folden: deze beat je ook op showdown, dus dan betekent het dat je aan het bluffen bent hier, en dat zou je niet moeten willen met deze hand op dit board (enorm kutboard om op te bluffen). Vaak checken midPP hier ook wel naar SD gezien ze SD value hebben, dus die zie ik ook weinig op de river nog bluffen (het zal dan vaak tussen of nuts of air gaan, waar het op micros vaak weighted richting nuts is gezien er weinig wordt gebluffed).

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

UTG minraist hier!

Dan ga je toch niet enkel flatcallen met azen ?(
Dat nodigt gewoon uit voor een family pot en daarin doen azen het niet zo goed, zoals algemeen bekend hier.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Als je hier UTG+1 vs UTG gaat 3betten gaan mensen zovaak folden achter je gezien je zo sterk overkomt. + dat UTG super tight gaat callen gezien jij sterk overkomt en hij geen vis is. Als UTG een vis is dan vind ik het prima, maar anders zou ik zeker callen. En ja minraise, sommige mensen minraisen vanaf elke positie. En ik snap het probleem niet om met AA/KK multiway te spelen, dat is echt zon tendens hier van mensen die dat niet durven omdat ze altijd bang zijn outflopped te worden, echt een fairytale imo. En tis ook niet zo dat eens jij callt, er meteen 5 callers achter je komen. Als je je nuts handen standaard 3bet/4bet preflop is je callingrange meteen ook een stuk zwakker.

Beantwoorden
Citeren
Benji009
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
UTG minraist hier!

Dan ga je toch niet enkel flatcallen met azen ?(
Dat nodigt gewoon uit voor een family pot en daarin doen azen het niet zo goed, zoals algemeen bekend hier.

Interessant handje dat ik toevallig zag hier. Ik sluit me toch ook eerder aan bij wat Kingklaas hier zegt. Ik vind callen met azen hier eigenlijk ronduit slecht :) Als je nu wat later in positie zat, ok. Maar er zitten nog zoveel spelers achter je die gewoon betere odds krijgen om te callen. En AA multiway OOP spelen, da's gewoon klote, toch geen fairytale? Als twee spelers achter je bijvoorbeeld callen, dan daalt je kans om te winnen van +- 80% naar 50%. OOP weet je dan dikwijls gewoon niet waar je staat met je aces.

Ik snap UTG zijn minraise ook niet echt..al merk ik precies zelf ook dat mensen dat vaker beginnen doen (mss een nieuwe dynamiek?). In ieder geval vind ik een minraise vanuit UTG slecht. En als ie zo'n minraise dan toch gaat folden op een 3bet: afstraffen en lichter beginnen 3betten. Zo verberg je ook de sterkte van je hand als je dan toch een keer met AA 3bet.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Well gl with that. 't zegt meer over je zwakke postflop spel als je AA niet multiway durft te spelen dan dat pre callen slecht is :)

En tis echt niet zo dat eens jij callt er opeens allemaal mensen met T8s en weet ik et allemaal gaan callen omdat ze opeens betere odds krijgen, daar zijn micro FR spelers veel te tight/nitty voor.. die gaan echt niet opeens veel wijder callen omdat iemand MR en jij callt. En postflop: je moet alleen UTG afwachten, maar eens die checkt pak jij het initiatief toch gewoon en ga je valuebetten?!

Snap het probleem echt niet, als je AA preflop niet once in a while durft te slowplayen preflop ligt er echt een probleem in je eigen spel en mis je aardig wat value.

Beantwoorden
Citeren
ElDenisius
PokerStrategist

ik 3-bet Aces steeds en zeker op 5 NL callen ze zowieso veel te veel. Er zijn veel zwakke spelers die gewoon meegaan met random cards, en indien ze iets hitten er zelf all in meegaan ... .

Dit is mijn ervaring ... .

Beantwoorden
Citeren
ElDenisius
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Well gl with that. 't zegt meer over je zwakke postflop spel als je AA niet multiway durft te spelen dan dat pre callen slecht is :)

En tis echt niet zo dat eens jij callt er opeens allemaal mensen met T8s en weet ik et allemaal gaan callen omdat ze opeens betere odds krijgen, daar zijn micro FR spelers veel te tight/nitty voor.. die gaan echt niet opeens veel wijder callen omdat iemand MR en jij callt. En postflop: je moet alleen UTG afwachten, maar eens die checkt pak jij het initiatief toch gewoon en ga je valuebetten?!

Snap het probleem echt niet, als je AA preflop niet once in a while durft te slowplayen preflop ligt er echt een probleem in je eigen spel en mis je aardig wat value.

ik wil dit zeker niet afbreken, en volgens mij zal dit zeker correct zijn wat je zegt. Maar ik denk niet dat het kwaad kan om nog iets meer value preflop uit de aces te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
beertie1
PokerStrategist

Divvie tnx voor je uitleg heel duidelijk !!

Beantwoorden
Citeren
Benji009
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door divvie

Ik denk niet dat dit per se iets zegt over mijn postflop spel. Ik betwijfel gewoon of AA hier flatcallen het meeste value heeft. Ik ben ook helemaal niet thuis in FR games dus zou kunnen dat ik er volledig naast zit, maar als ikzelf behind zou zitten, zou ik wel elke suited connector, pocket pair, of degelijke broadway callen. Vooral de blinds krijgen goede odds om te completen. Bovendien zit je hier slechts op 5NL dus denk ik wel dat er dikwijls genoeg loose spelers zijn die je hier gaan callen. En er is zeker niets mis met AA te slowplayen, alleen denk ik niet dat het zo'n goed idee is om dit in UTG+1 te doen.

Beantwoorden
Citeren