Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AA vs nit get check raised on flop

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
328 Weergaven
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Villian speelt 9/9 over 50 handen 0% 3bet. Ik zit vaak te twijfelen in deze spots dus ik post hier een type van dit soort handen. Villian gaat hier toch nooit check raisen met KQ AK KJ en het lijkt me hier alleen 77 en TT en QJhh? Ik heb de Ah dus nutdraws kan hij al niet hebben en met de Kh op het board blijven er maar weinig drawy hands in zijn tighte range over denk ik

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
Prima
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Donkeydirk ($16.26) 163bb
UTG+1 Player 1 ($6.60) 66bb
CO Player 2 ($19.23) 192bb
BTN Player 3 ($11.58) 116bb
SB Player 4 ($10.50) 105bb
BB Player 5 ($10.25) 103bb

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Donkeydirk is UTG A♥ A♦
Donkeydirk raises to $0.35, 4 folds, Player 5 calls $0.25

Flop: 7♦ K♥ 10:heart: ($0.65, 2 players)
Player 5 checks, Donkeydirk bets $0.50, Player 5 raises to $1.50, Donkeydirk folds

Final Pot: $2.65

Player 5 wins $2.67 (net +$0.92)

Donkeydirk lost $0.85

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
GroteSmurf
PokerStrategist

50 handen is wel geen sample natuurlijk. Dus ik gooi het er hier gewoon in.

Ik speel zelf 24/18 en soms heb ik na 50 handen op één tafel ook stats à la 11/9 0% 3bet of het tegenovergestelde 53/48 met 24% 3bet. Dus daar moet je je niet blind op staren.

Vergeet ook geen notes te maken bij dit soort handen, maar dan moet je wel weten waartoe de villain in staat is. Hier heb je (nog) geen reden om AA zo makkelijk op te geven imo.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

ik haat een fold op de flop niet omdat ik idd een sterke range verwacht, niettemin zou ik toch éénmaal callen omdat ik verwacht dat we op de turn de zekerheid krijgen die we willen + ik verwacht wel af en toe een bluff, rare hand te zien

maar fold op flop is perfect verstaanbaar, zou het eerder doen tegen een 14/11 met 1k handen omdat nu je sample toch wel heel klein is en het best een nitvis kan zijn die gefrustreerd geraakt omdat hij zo weinig handen heeft kunnen spelen

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

ik vind dat je de hand zelf al vrij goed analyseert. iemand die 9/9 speelt (zij het over 50 handen) speelt gewoon behoorlijk tight en zal hij maar zelden out of line gaan met slechtere handen.

villian zit in de bb en moet de hand OOP spelen, waardoor ik niet verwacht dat zijn preflop callingrange hier erg wijd is. ik denk dat zijn callingrange iets van AT+, KQ, KJ, QJs en PPs is. van AK verwacht ik wel een 3bet preflop, maar over 50 handen kan je hier nog vrij weinig over zeggen.

handjes als KJ, KQ en AK gaat hij hier gewoon check-callen op de flop en niet check-raisen. met handjes als 77 en TT zal hij wel vaker check-raisen gezien de mogelijke FD. QJs zou inderdaad ook nog kunnen, al spelen veel spelers op de micro's deze ook gewoon passief (check-call).

je hebt hier imo twee opties. de eerste is om direct op de flop al te folden, omdat je hier vaak tegen een setje zal aanlopen. de andere optie is om zijn check-raise op de flop te callen en vervolgens de turn te herevalueren. zoals Pakichu aangeeft zal je hier af en toe ook nog wel eens een tegen een spazz move of een bluff aanlopen. in dat geval zal villian op de turn vaak naar je toe checken. in dat geval check ik behind op turn en maak ik bij een eventuele check op de river zelf een valuebet.

NB: hier broke gaan op de flop vind ik wel echt een no-go. een sample van 50 handen zegt nog weinig, maar zelfs over zijn kleine sample verwacht ik niet dat een 9/9 speler hier compleet retardish broke zal gaan met Kx op de flop. door zijn check-raise opnieuw te raisen krijg je imo alleen maar actie van beter..

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk Topicstarter
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Bedankt allemaal voor de feedback :)

Beantwoorden
Citeren