Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AK op de BU

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
224 Weergaven
PotSplitt
Legacy Member

Hallo strategen,

Tijdens het spelen had ik niet naar villains stats gekeken, was een beetje afgeleid door vanalles en nogwat :facepalm:

Nu ik het terugkijk zijn dit zijn gegevens:
135 handen, 25/16 met 10,4% 3bet en fold to 4bet van 0 (2x) Postflop AF = 1,4 en fold to cbet = 43 wt$d with preflop raise = 23%

Hoe spelen jullie deze hand als je de stats meeneemt? Zou zelf denk ik kleiner 4betten als ik het gezien had, aangezien ik de flop moet hitten om te winnen. Hij fold niet graag preflop en heeft ook redelijk schijt aan cbets. Hij oogt wel vrij passief postflop, dus misschien dat ik daar nog wat kan behalen ?(

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
PokerStars
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($10) 100bb
UTG+1 ($10) 100bb
MP1 ($10) 100bb
MP2 ($4) 40bb
MP3 ($10.30) 103bb
CO ($10.10) 101bb
Hero (BTN) ($13.47) 135bb
SB ($10) 100bb
BB ($10) 100bb

Pre-Flop: ($0.15, 9 players) Hero is BTN A♦ K♣
2 folds, MP1 raises to $0.40, 2 folds, CO raises to $0.90, Hero raises to $2.70, 2 folds, MP1 folds, CO calls $1.80

Flop: 6♠ 10:spade: 10:diamond: ($5.95, 2 players)
CO bets $2.84, Hero folds

Spoiler

Final Pot: $5.95

CO wins $8.52 (net +$2.98)

Hero lost $2.70
MP1 lost $0.40

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Die stats doen denken dat je opponent een heleboel handen 3-bet en niet fold tegen een 4-bet. M.a.w. dat hij met een heleboel handen jouw 4-bet callt. Geen grote sample natuurlijk, maar ok. Ik begrijp dan niet helemaal waarom je achteraf, de stats gezien hebbend, kleiner zou willen 4-betten. AK ligt ver voor op zijn hele range. Als hij die hele range callt (doet ie vast niet, maar daar lijkt het op), dan is die value die je meeneemt toch heerlijk? Dat lijkt me precies wat je wilt. Misschien in dat geval zelfs wel groter 4-betten (praktisch lastig met opener left to act)

As played is de enige vraag wat we met zijn donkbet aan moeten. Wat zal hij donken op deze TT6 flop? Geven we hem altijd credit? AF van 1.4 is niet zo hoog. En jij hebt cold ge-4-bet dus erg sterk. Daarom dan folden maar. Volgende keer in dezelfde spot weet ik niet of ik AK zomaar wegleg tegen 1 barrel als villain dit soort stunts vaker uithaalt.

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt Topicstarter
PotSplitt
Legacy Member

Je hebt gelijk over die extra value preflop; Maar wat nou als je de flop mist? Hij fold niet graag en door groot te 4betten moet je cbet ook groter = dubbel verlies als het fout gaat. Zijn donkbet hier hoeft niet perse sterk te zijn, maar ik durf hier soieso niet aan om te callen.

Ik denk, gezien deze stats, dat zijn preflop range bestaat uit 88-QQ oid, met AQ en AK ofzo. Hier doe ik het preflop niet slecht tegen, maar eens ik de flop gemist heb lijkt me dit einde oefening. Achteraf gezien blij met deze donkbet, want hoe groot ga ik hier cbetten als hij checkt en wat als hij callt en de turn is een blank?

Als hij naar me toe had gecheckt had ik denk ik net iets meer dan een halve pot gebet, zeg 3,20 ofzo. Als hij dan gewoon callt is de pot al 12$, met voor villain nog 4,10 behind. Zijn AQ en AK gaat hij op mijn flop cbet wel foldden denk ik en die PP range waar ik hem op zet gaat wel callen/raisen, waardoor hij het er soieso in gaat willen gooien op de river nadat ik hem op de turn behind check.

Tijdens het beredeneren van het bovenstaande heb ik mezelf toch redelijk overtuigd dat dit gewoon goed is en dat ik geluk heb gehad met deze donkbet. Benieuwt wat handjudges hiervan denken.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Ik heb ook ergens zon hand zal is zoeken, ik had toen KK hij donkt turn ik push
villian had AA met BdFD. Zelfde situatie maar aangezien je zelf een A hebt????
Blijft niet veel over AQs AKs met QQ JJ 1010 doet ie dit denk ik niet want jij 4 bet dus de kans dat je daar een monster hebt is te groot met AA zou je snap callen. dit is geen Q10 of wat voor 10 actie dan ook lijkt me vrijwel uitgesloten.

Hij wil value uit zijn FD of je bent beat tis wel echt irritant krijgt je vinger er niet achter! :(

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Snap callen? Wat zeg ik nou erover heen knallen bedoel ik natuurlijk! Tssss

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door PotSplitt
Je hebt gelijk over die extra value preflop; Maar wat nou als je de flop mist? Hij fold niet graag en door groot te 4betten moet je cbet ook groter = dubbel verlies als het fout gaat. Zijn donkbet hier hoeft niet perse sterk te zijn, maar ik durf hier soieso niet aan om te callen.

Ik denk, gezien deze stats, dat zijn preflop range bestaat uit 88-QQ oid, met AQ en AK ofzo. Hier doe ik het preflop niet slecht tegen, maar eens ik de flop gemist heb lijkt me dit einde oefening. Achteraf gezien blij met deze donkbet, want hoe groot ga ik hier cbetten als hij checkt en wat als hij callt en de turn is een blank?

Als hij naar me toe had gecheckt had ik denk ik net iets meer dan een halve pot gebet, zeg 3,20 ofzo. Als hij dan gewoon callt is de pot al 12$, met voor villain nog 4,10 behind. Zijn AQ en AK gaat hij op mijn flop cbet wel foldden denk ik en die PP range waar ik hem op zet gaat wel callen/raisen, waardoor hij het er soieso in gaat willen gooien op de river nadat ik hem op de turn behind check.

Tijdens het beredeneren van het bovenstaande heb ik mezelf toch redelijk overtuigd dat dit gewoon goed is en dat ik geluk heb gehad met deze donkbet. Benieuwt wat handjudges hiervan denken.

Ik ben ook benieuwd wat ze ervan zeggen. Nog even een opmerking:
je hoeft natuurlijk niet per se te c-betten als hij naar je toe checkt. Het is toch ook niet zo dat als je wel checkt hij plotseling 100% van de turns gaat betten? (als wel, dan is dat ook weer exploitable, want dan kan je net zo goed AA ook checken op de flop).

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Denktoch dat AA had als ie hier jou moet raisen moet ie shuven met de kans dat jij daar handen die hij beat fold komt te sterk over een shuve. En jij zou deze pot pre met veel handen kunnen oppakken. Gewaagde play maar 't kan wel! Imo

Beantwoorden
Citeren
dopiejopie88
PokerStrategist

RAU4ever heeft het meeste eigenlijk al aangegeven in deze hand:

Die stats doen denken dat je opponent een heleboel handen 3-bet en niet fold tegen een 4-bet. M.a.w. dat hij met een heleboel handen jouw 4-bet callt.

je hebt nog nauwelijks sample, maar villian lijkt inderdaad een vrij actieve 3better, dus ik ga hier 4betten met de intentie om broke te gaan tegen een eventuele 5bet van de CO. ik maak het hier rond de 2,25$, juist omdat MP1 ook nog na jou moet beslissen. shipt hij over je heen, dan denk ik dat je alsnog kan folden, omdat hij dit nooit met minder dan KK+ doet. zou je HU zitten tegen de CO preflop, dan kan je het hier prima rond de 2,70$ maken, juist omdat zijn 3bet aan de kleine kant is..

As played is de enige vraag wat we met zijn donkbet aan moeten. Wat zal hij donken op deze TT6 flop? Geven we hem altijd credit? AF van 1.4 is niet zo hoog. En jij hebt cold ge-4-bet dus erg sterk. Daarom dan folden maar. Volgende keer in dezelfde spot weet ik niet of ik AK zomaar wegleg tegen 1 barrel als villain dit soort stunts vaker uithaalt.

een speler met een AF van 1.4 zie ik hier maar zelden echt out of line gaan, al geldt wederom dat je sample nog maar minimaal is. heb je reads dat hij hier Ax precies zo speelt, dan moet je wel bereid zijn om wat losser af te gaan stacken postflop. zolang je die reads niet hebt, is een fold fine!

Je hoeft natuurlijk niet per se te c-betten als hij naar je toe checkt. Het is toch ook niet zo dat als je wel checkt hij plotseling 100% van de turns gaat betten? (als wel, dan is dat ook weer exploitable, want dan kan je net zo goed AA ook checken op de flop)

agree! toch denk ik dat dit board wel prima is om op te c-betten omdat er zoveel crap in villian zijn calling range zit die hij moet folden op een c-bet, dat je hier vaak de pot postflop gewoon oppakt door te c-betten..

Beantwoorden
Citeren