Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AKo in BB

18 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
436 Weergaven

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$2,39:///////;MP1$2,81:67/16/6/2,0/36/0/100/50;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A♣, K♥
UTG2 folds, MP1 raises to $0,08, 5 folds, Hero calls $0,06.

Flop: ($0,17) 9♦, 4♥, T♥ (2 players)
Hero checks, MP1 bets $0,10, Hero folds, MP1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,17

17 reacties
pbijvoet
PokerStrategist

Ik denk dat ik preflop had ge3-bet/fold, en op de flop had ik ook een c-bet geplaatst je hebt grote kans dat je hem krijgt en wanneer hij raised kan je hem altijd nog wegleggen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja normaal zou ik dat ook doen, maar villain is nogal tight en ik denk dat ik met een raise me zou isoleren tegen een betere range. Maar mijn fold op de flop is denk ik soieso te zwak.

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Ik denk dat ik preflop had ge3-bet/fold, en op de flop had ik ook een c-bet geplaatst je hebt grote kans dat je hem krijgt en wanneer hij raised kan je hem altijd nog wegleggen.

1) je kan niet cbetten want je bent niet preflop agressor
2) als er 1 flop is die je niet moet cbetten met air is het deze wel

Anyway, preflop kan, maar ben zelf meer fan van de 3bet/fold optie oop

flop c/f is by far de beste play.

LaughingMan85
Elite Grinder

3bet hier meestal ook niet tenzij ik wat reads heb op villain.
Je moet hier eens goed nadenken waarom je zou 3betten, een 3bet met AK is als een semi bluff, je raiset hier voornamelijk om de pot preflop op te pakken, als dat dan niet lukt heb je toch nog wat equity aangezien je nog iets goed kunt hitten. En aangezien zijn PFR van 6 echt wel laag is denk ik dat je hier OOP te weinig FE hebt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ja daarom callde ik inderdaad, want dan jaag ik AQ/AJ/AT niet weg, en haal ik daar value uit bij iedere A, het probleem is natuurlijk dat bij iedere niet A deze handen cbetten. Dus vandaar vroeg ik me af of ik de flop moest callen.

LaughingMan85
Elite Grinder

denk zelfs dat AT en AJ niet in zijn range zit en de flop is een easy fold hier

Vroemie
Oldschool Grinder

Ik zou 'm hier toch ook wel 3-betten preflop (al is het maar om meer informatie te krijgen over zijn hand)

Of je hier dan al dan niet c-bet ben ik wel es benieuwd naar. Op nl10 deed ik dit bijna op elke flop als je ge3bet had, omdat je dan perfect een overpaar kan representen. Als hij actie geeft, jammer dan!

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
3bet hier meestal ook niet tenzij ik wat reads heb op villain.
Je moet hier eens goed nadenken waarom je zou 3betten, een 3bet met AK is als een semi bluff, je raiset hier voornamelijk om de pot preflop op te pakken, als dat dan niet lukt heb je toch nog wat equity aangezien je nog iets goed kunt hitten. En aangezien zijn PFR van 6 echt wel laag is denk ik dat je hier OOP te weinig FE hebt.

Probleem is dat je nu OOP een pot moet spelen zonder initiatief. Dat betekend dt je postflop veel fouten gaat maken. In een 3-bet pot met initiatief is het postflop een stuk makkelijker spelen. Dus preflop is callen misshcien wel de beste optie, puur EV-wise maar je levert dan wel in op postflop EV, tenzij je denkt goed genoeg te zijn om dat soort tricky situaties goed aan te kunnen.

Ik call zelden in zo'n spot met AK, omdat je dan uit positie zit zonder initiatief. Dat is echt een groot nadeel dat je niet moet onderschatten. Je merkt het zelf ook al wel op deze flop, dat je weinig anders kunt dan c/f spelen. Je zou ook c/c kunnen spelen, maar dan wordt het vaak een c/f op de turn, dat schiet ook niet op. Kortom, je wint zelden de pot als je op deze manier de flop ziet, behalve natuurlijk als je wel TPTK hit. Daarom moet je hier bijna altijd 3bet/fold spelen en daar eigenlijk nooit een uitzondering op maken. Ook tegen deze speler moet een 3bet/fold nog wel kunnen, ook al is zijn pfr vrij laag. Als die nog lager was of als villain vanuit UTG had geopend, dan zou je een enkele keer wel kunnen callen zoals je hier doet. Als je dan bij uitzondering eens called, dan kun je inderdaad weinig anders dan c/f spelen op deze flop.

Vroemie
Oldschool Grinder

Hey RealPecunia,

Je analyse is duidelijk.

Stel dat je 'm dus zou 3betten, en hij callt (I know, veel als, dan :P ), maak je hier dan een cbet? :f_confused:

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Vroemie
Hey RealPecunia,

Je analyse is duidelijk.

Stel dat je 'm dus zou 3betten, en hij callt (I know, veel als, dan :P ), maak je hier dan een cbet? :f_confused:

Tegen deze speler kan het wel op deze flop. tegen een losere speler moet je dit soort flops niet cbetten. Ook als hij bijvoorbeeld limp/called moet je deze flop niet cbetten. De reden dat je hem in een 3-bet pot tegen een tighte villain welkan cbetten is dat dit soort spelers geen handen als SCs en medium PPs raise/callen preflop en dus mist deze flop zijn range wat meer dan als je tegen iemand speelt meteen pfr van 14% ofzo.

Over het algemeen geld in 3-bet pots dat je bijna any flop kan cbetten, in 2-bet pots moet je goed opletten dat je boards als deze absoluut niet cbet want dat is echt geld weggooien.

Vroemie
Oldschool Grinder

Oki, thx Peter, hier heb ik wat aan!

Vroemie

pbijvoet
PokerStrategist

tnx peter ;) leuke en leerzame hand zo

nickvdb1990
PokerStrategist

Wa zitten jullie te melken over een lage PFR, je hebt 60 handen op hém X(
Dat wil zeggen dat je hem DRIE handen hebt zien raisen voor de flop, en ongeveer 60 niet. Da's echt geen sample om een beslissing op te baseren.

3bet/Fold preflop, deze flop zou ik cbetten voor ongeveer 55% van de pot. Alle troep die gemist heeft foldt toch wel, tegen de rest krijgt geen enkele c-bet de pot op de flop. As played, moet je de flop wel checkfodlen natuurlijk

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990
Dat wil zeggen dat je hem DRIE handen hebt zien raisen voor de flop, en ongeveer 60 niet. Da's echt geen sample om een beslissing op te baseren.

3bet/Fold preflop, deze flop zou ik cbetten voor ongeveer 55% van de pot. Alle troep die gemist heeft foldt toch wel, tegen de rest krijgt geen enkele c-bet de pot op de flop. As played, moet je de flop wel checkfodlen natuurlijk

het gata niet alleen om zijn open-range, maar ook welk deel daarvan hij fold als je 3-bet en welk deel hij verder speelt. Je komt dan tegen een range van AK/QQ+ of zelfs alleen KK+ uit. Daartegen lig je met AK achter. Je verandert je hand dan in een bluff. Dat is opzich neit zo erg omdat je hand postflop wel makkelijk speelt dan,maarhet is niet de enige optie.

nickvdb1990
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

het gata niet alleen om zijn open-range, maar ook welk deel daarvan hij fold als je 3-bet en welk deel hij verder speelt. Je komt dan tegen een range van AK/QQ+ of zelfs alleen KK+ uit. Daartegen lig je met AK achter. Je verandert je hand dan in een bluff. Dat is opzich neit zo erg omdat je hand postflop wel makkelijk speelt dan,maarhet is niet de enige optie.

Je hand is sowieso ongepaard dus kan wel eens moeilijk gaan spelen na de flop, en al zeker zonder initiatief. Daarom heb je er geen probleem mee om de pot pre op te pakken. De handen die hij verderspeelt zijn zeker wijder dan wat jij daar effe opnoemt. Denk je echt dat villain bijvoorbeeld TT en JJ opent maar foldt tegen een 3bet ondanks zijn positie? Als hij je 4bet kan je zeker opgeven, hoewel je tegen KK+,AK nog 40% equity hebt: je kan zijn shove callen, of 5betshoven voor de pot odds. Hier hou ik persoonlijk meer van :D je image wordt er altijd wat maniakaler door als je pré broke gaat met een ongepaarde hand :)

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Je hand is sowieso ongepaard dus kan wel eens moeilijk gaan spelen na de flop, en al zeker zonder initiatief. Daarom heb je er geen probleem mee om de pot pre op te pakken. De handen die hij verderspeelt zijn zeker wijder dan wat jij daar effe opnoemt. Denk je echt dat villain bijvoorbeeld TT en JJ opent maar foldt tegen een 3bet ondanks zijn positie? Als hij je 4bet kan je zeker opgeven, hoewel je tegen KK+,AK nog 40% equity hebt: je kan zijn shove callen, of 5betshoven voor de pot odds. Hier hou ik persoonlijk meer van :D je image wordt er altijd wat maniakaler door als je pré broke gaat met een ongepaarde hand :)

Als eerste: Jouw image is op deze stakes voor 0,0% van belang. Je kan elke hand openen en mensen passen zich nog niet aan (heb het wel eens gedaan toen ik op tilt was op NL2 of ff stoom af te blazen voor weinig geld)

Daarnaast lig je tegen TT/JJ niet voor, en postflop gaan de handen je hard outplayen, aangezien zo nooit gaan folden op een board dat jouw niet hit (MUV Qxx) en nooit gaan callen op Axx/Kxx boards. Je speelt tegen die handen dus -ev postflop. Ik ben het met je eens dat 3-betten je leven een stuk makkelijker gaat maken OOP, maar een call is hier zeker geen foute play, en is in puur preflop ev waarschijnlijk zelfs beter dan een 3-bet. De enige reden dat een 3-bet beter is dan een call is vanwege postflop playability. Als je in dit soort situaties postflop goed kan spelen is een call hier waarschijnlijk meer +ev dan een 3-bet. Alleen verwacht ik niet dat dit vaak het geval is, dus is een 3-bet de beste optie.