Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AQ postflopplay met minbets

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
178 Weergaven
scharkfood
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
[tg]SB$2.06:///////;BB$2.47:///////;UTG1$9.31:///////;UTG2$0.44:///////;MP1$1.11:///////;MP2$2.45:///////;MP3$1.48:///////;CO$4.35:///////;BU(Hero)$0.37:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BU with A:h, Q:h.
2 folds, MP1 calls $0.02, 2 folds, CO calls $0.02, Hero raises to $0.12, 2 folds, MP1 calls $0.10, CO calls $0.10.

Flop: ($0.39) 2:c, 4:c, 8:d (3 players)
MP1 checks, CO checks, Hero checks.

Turn: ($0.39) 5:s (3 players)
MP1 checks, CO bets $0.02, Hero calls $0.02, MP1 calls $0.02.

River: ($0.45) A:d (3 players)
MP1 bets $0.02, CO folds, Hero calls $0.02.

Final Pot: $0.49.

Kost het callen van minbets op lange termijn niet meer dan het kan opbrengen?

2 reacties

Hey scharkfood,

AQs, na 2 limpers een standaard 6BB raise, en je krijgt 2 callers.

Je hit niks, en zoals de strategie aangeeft gaan we niet bluf-c/betten tegen meer dan één tegenstander. Je zit dan wel in positie, maar deze flop is niet echt geschikt om te bluffen.

Dan bet CO het minimum op de turn. Daar gaan we dus zeker niet wegleggen. Ik weet dat SSS alleen raise of fold is, maar raisen is hier wat te agressief met 2 overcards en een gutshot, en folden is hier veel te weak. Je hebt 2 overcards en een gutshot, dus heb je 10 outs, min 3 outs die :club: zijn, geeft 7. Je krijgt hier gewoon 20,5:1 ofzo, dus call je zeker wel. Met 7 outs zou je odds nodig hebben van 6:1, alles daarboven is +EV om te callen. Dat is waar odds en outs en pot odds dus over gaan: Is het hier nog +EV om te callen of niet.

Vervolgens hit je je A op de river. Nu minbet MP1 (wow, 2 minbetters aan tafel, fijn). Ik ga er van uit dat hij wel een A heeft eigenlijk, dus zou ik gewoon callen. Kans dat hij met zwakkere handen nu een raise nog gaat callen is klein, kans dat hij gaat reraisen na zijn minbet is ook aanwezig, dus zou ik gewoon callen en hopen dat top pair goeg genoeg is. :)

Nice hand dus :).

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey scharkfood,

AQs, na 2 limpers een standaard 6BB raise, en je krijgt 2 callers.

Je hit niks, en zoals de strategie aangeeft gaan we niet bluf-c/betten tegen meer dan één tegenstander. Je zit dan wel in positie, maar deze flop is niet echt geschikt om te bluffen.

Dan bet CO het minimum op de turn. Daar gaan we dus zeker niet wegleggen. Ik weet dat SSS alleen raise of fold is, maar raisen is hier wat te agressief met 2 overcards en een gutshot, en folden is hier veel te weak. Je hebt 2 overcards en een gutshot, dus heb je 10 outs, min 3 outs die :club: zijn, geeft 7. Je krijgt hier gewoon 20,5:1 ofzo, dus call je zeker wel. Met 7 outs zou je odds nodig hebben van 6:1, alles daarboven is +EV om te callen. Dat is waar odds en outs en pot odds dus over gaan: Is het hier nog +EV om te callen of niet.

Vervolgens hit je je A op de river. Nu minbet MP1 (wow, 2 minbetters aan tafel, fijn). Ik ga er van uit dat hij wel een A heeft eigenlijk, dus zou ik gewoon callen. Kans dat hij met zwakkere handen nu een raise nog gaat callen is klein, kans dat hij gaat reraisen na zijn minbet is ook aanwezig, dus zou ik gewoon callen en hopen dat top pair goeg genoeg is. :)

Nice hand dus :).

Ik shove hier gewoon TPTK.