Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQs afcallen?

10 Berichten
7 Gebruikers
1 Reacties
1,200 Weergaven
Nielbe
Poker Player

Minraise pre lijkt me nogal fishy, kon zijn range niet echt inschatten.
Ik hit toppair + nuts FD op de flop maar toch een bet van zijn kant wilde kijken of hij cbetje zou zetten en zijn range was nogal groot imo. Heb hier zeker wel dikke equity denk ik
Zouden jullie dit afcallen of raise op de flop al?

Known Players:
MP2: $2,61 - 131 bb
MP3: $2,12 - 106 bb
CO: $0,80 - 40 bb
BU: $1,64 - 82 bb
SB: $2,74 - 137 bb
BB: $1,00 - 50 bb

0.01/0.02 No Limit Hold'em (6 Handed)
Hand recorder for this hand: PokerStrategy.com SideKick 2.1.20409.2

Preflop: Hero is SB with A♦, Q♦
Hero posts small blind ($0,01), BB posts big blind ($0,02), 4 folds, Hero raises for $0,05, BB 3-bets $0,08, Hero calls

Flop: ($0,20 - 10 bb) Q♥, 9♦, 4♦ (2 Players)
Hero checks, BB bets $0,10, Hero calls

Turn: ($0,40 - 20 bb) 2♠ (2 Players)
Hero checks, BB bets $0,20, Hero calls

River: ($0,80 - 40 bb) J♥ (2 Players)
Hero bets $0,33, BB raises for $0,60 and is all in, Hero calls

Spoiler

Villain K♦:K♠: :why:

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik denk dat downcallen de beste optie is met top paar top kicker en de nut flush draw. Aangezien je door te raisen de pot onnodig opblaast en het is maar de vraag of hij een over paar zal folden en het is ook maar de vraag of hij standaard min 3bet plaatst. Verder snap ik weinig van je bet op river. Dan kun je hem net zo goed direct all-inn zetten. Al zou ik zelf check/callen, zodat hij zijn mindere handen ook nog bet op de river.

Beantwoorden
Citeren
Nielbe Topicstarter
Nielbe
Poker Player

Ja bet op de river was inderdaad bad played hier, maar hoopte gefaalde cbets van zijn kant zodat ik nog wat value uit mijn toppair kon halen dat was de gedachtegang. Achteraf gezien niet slim gespeeld idd.

Heb meteen maar een aantekening gemaakt dat deze man half pot voor value bet en minraise 3bet zet pre, ik speel zonder HUD namelijk. Ik zie dit overigens steeds vaker op de NL2 limieten gebeuren dat mensen min 3betten met AA KK of callen met QQ.
Voor mij wordt het maar eens tijd om limiet om hoog te gaan heb BR van 30 BI voor NL5 dus solide genoeg voor mij :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo
PokerStrategist

Raise flop. Speler speelt als een fish. Je blockt QQ en tegen een overpaar heb je nog rond de 45% equity. Zie hem ook geen andere Qx snel weggooien. Je gaat je tptk niet tegen een halve stack niet weggooien. Op de turn is je hand al een stuk zwakker geworden.

Als de vis iets op dit bord hit zie ik hem dat toch niet wegleggen.

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Je kan preflop folden. Voor ik de spoiler bekeek had ik twee handen die villian daar kon hebben met deze min 3bet :) Jij mag deze twee handen raden :p. Ik weet dat het vrij nitty is , je een mooie prijs krijgt voor een call maar naar mijn persoonlijke mening zijn deze min 3bets van fish vaak vrij nutty en kan je je uit potentiële cooler situaties houden.

Ik weet dat het een vrij alternatieve manier van denken is :) ^^

Beantwoorden
Citeren
Nielbe Topicstarter
Nielbe
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door DonkeyDirk
Je kan preflop folden. Voor ik de spoiler bekeek had ik twee handen die villian daar kon hebben met deze min 3bet :) Jij mag deze twee handen raden :p. Ik weet dat het vrij nitty is , je een mooie prijs krijgt voor een call maar naar mijn persoonlijke mening zijn deze min 3bets van fish vaak vrij nutty en kan je je uit potentiële cooler situaties houden.

Ik weet dat het een vrij alternatieve manier van denken is :) ^^

AA en KK ofcourse.
Idd alternatief maar kan je ook veel geld mee besparen, zoals Mike in de film Rounders zei (en ik citeer):" You can't lose what you don't put in the middle."

Daarop volgt hij wel met dit: "But you can't win much either."

Leuke quotes om over na te denken imo, maar bedankt voor analyse vind het wel chill dat er ook vanuit andere oogpunten naar gekeken wordt. Ik zelf zag het als een fishy steal preflop, wat blijkt dat het een minraise was met de nuts zoals je al zei. Ik zal het in mijn achterhoofd houden next time maar vind het moeilijk om die AQs weg te leggen voor zo'n goed prijsje:rolleyes:

Beantwoorden
Citeren
livethelife7
PokerStrategist

Hier kan je imo echt never folden pre met AQ. Eigelijk met 100% van je openingsrange moet je hier defenden met de odds die je krijgt.

Ten eerst heeft villian hier niet altijd AA,KK. Sommige fish doen dit met die handen andere met handen als 55,A4s. Daarnaast zelfs zou je weten dat die AA, KK heb, krijg je hier gwn implieds om te hitten aangezien fish toch broke gaat als jij sterk hit.

About postflop, op deze flop raise ik gewoon en ga easy broke. Je hebt hier gewoon goede equity + het speelt lekker makkelijk.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

merci live :)

dacht echt al dat ik de enige was die hier op de flop broke gaat :)

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

c/r/get it in op flop indeed. :)

Beantwoorden
Citeren
Nielbe Topicstarter
Nielbe
Poker Player

Thanks boys, goeie analyse

Beantwoorden