Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQs BB resteal

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
493 Weergaven
crazyguy
Oldschool Grinder

** Hand History for Game 1111111111 ** (Poker Stars)
$5.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 14, 04:39:03 ET 2012
Table Donati 2 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $6.83 USD ) -
Seat 2: Player2 ( $9.13 USD ) -
Seat 3: Hero ( $6.74 USD ) -
Seat 4: Player4 ( $5.00 USD ) -
Seat 5: Player5 ( $5.95 USD ) -
Seat 6: Player6 ( $9.37 USD ) -
Player2 posts small blind [$0.02 USD].
Hero posts big blind [$0.05 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Ad Qd ]
Player4 folds
Player5 folds
Player6 folds
Player1 raises [$0.15 USD]
Player2 folds
Hero raises [$0.40 USD]
Player1 calls [$0.30 USD]
** Dealing Flop ** [ Qc, 7c, 3d ]
Hero bets [$0.50 USD]
Player1 raises [$1.50 USD]
Hero calls [$1.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 8h ]
Hero checks
Player1 bets [$4.88 USD]
Hero ?

heeft villain hier eigenlijk altijd de nuts vast?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
EevQQ
PokerStrategist

BTN: $6.83
SB: $9.13
Hero (BB): $6.74
UTG: $5.00
MP: $5.95
CO: $9.37

Pre Flop: ($0.07) Hero is BB with A♦ Q♦
3 folds, BTN raises to $0.15, 1 fold, Hero raises to $0.45, BTN calls $0.30

Flop: ($0.92) Q♣ 7♣ 3♦ (2 players)
Hero bets $0.50, BTN raises to $1.50, Hero calls $1

Turn: ($3.92) 8♥ (2 players)
Hero checks, BTN bets $4.88

Flop zal ook vaak een semi-bluf zijn dus daar call ik ook wel, maar turn ga je denk ik nooit goed zijn. Tenzij hij aan het spewen is ofzo.

Beantwoorden
Citeren

Is wel villain dependant.Tenzij hij een complete nit is zal zijn BU open vrij wijd zijn.

Je moet je de vraag stellen waarom je 3bet preflop. Ik zou hier 3betten wanneer ik weet dat hij niet zo gauw fold vs. 3bets en handen die je domineert in z'n range behoudt, zoals KQ, QJ, AJ etc. Als dit je plan was kan je postflop niet folden imo als je toppair hebt. Wanneer je weet dat hij nooit zal callen met deze handen vs een resteal kan je beter gewoon callen om dezelfde handen die je domineert in z'n range te houden.

Op de flop zie ik niet veel hands die jou beaten, enkel 77. QQ+ 3bet normaal gezien toch op deze limieten en ik denk niet dat hij defend met 33. Flop zou ik daarom ook gewoon callen, slechtere Q's en draws zitten meer in z'n range. Op de turn lijkt het mij meer op een draw want hij zoekt fold equity met z'n overshove. Gebaseerd op het preflop plan maak ik de call.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Letsdothisish
Is wel villain dependant.Tenzij hij een complete nit is zal zijn BU open vrij wijd zijn.

Je moet je de vraag stellen waarom je 3bet preflop. Ik zou hier 3betten wanneer ik weet dat hij niet zo gauw fold vs. 3bets en handen die je domineert in z'n range behoudt, zoals KQ, QJ, AJ etc. Als dit je plan was kan je postflop niet folden imo als je toppair hebt. Wanneer je weet dat hij nooit zal callen met deze handen vs een resteal kan je beter gewoon callen om dezelfde handen die je domineert in z'n range te houden.

Op de flop zie ik niet veel hands die jou beaten, enkel 77. QQ+ 3bet normaal gezien toch op deze limieten en ik denk niet dat hij defend met 33. Flop zou ik daarom ook gewoon callen, slechtere Q's en draws zitten meer in z'n range. Op de turn lijkt het mij meer op een draw want hij zoekt fold equity met z'n overshove. Gebaseerd op het preflop plan maak ik de call.

ga volledig akkoord en als villain een beetje reg is gaat hij zelden de flop raisen. het is immers een vrij droge flop en wil je niet uit de pot jagen.
ik vraag me wel af wat de beste line dan om verder te spelen na de raise op de flop. 4-bet all-in op de flop voor protectie tegen fd's en value uit Qx. of call raise op de flop en ch/shove turn. hangt allemaal af van villains stats. hoe licht raist hij de flop (in 3-bet pots), hoe speelt hij draws,...

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

In een BU tegen BB situatie is je 3 bet zeker goed wat mij betreft, ik maak er wel 50 of 55c van omdat je oop zit. Als je dan hit op de flop, gooi ik het er gewoon in om value te krijgen van kq en draws. Je zit oop, dus callen en herevalueren op de turn is niet winstgevend imo.

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Sidenote: Wil je de volgende keer aub je hand converten? Dat leest heel wat makkelijker ;). Je kan gewoon 'hand converter' intikken in google en je vind er sowieso wel een :). Bedankt EevQQ

Preflop: Een 3bet voor value is goed. Op NL5 verwacht ik niet al teveel nits te zien dus by default zou ik hier ook 3betten voor value, maar ik plan wel te folden op een 4bet. Ook zou je iets groter moeten betten omdat je nu te goede odds geeft. $0.55 zou ik ervan maken, we zitten ook iets dieper dan 100bb.

Flop: De cbet size is goed, deze hoeft niet groter in een 3bet pot. Als villain de flop raise is het zoals gezegd heel villain dependant. Heb je enkele info? Is hij echt volledig unknown? Vs een volledig unknown iemand ga ik voor de veiligste optie en bet/fold ik de flop. Hij kan nog altijd sets hebben en ook KK+. De flop callen en een blank turn check/shoven is ook niet heel verkeerd maar is wel risky en high variance omdat we niet weten of hij in staat is om te bluffen.

Farma

Beantwoorden
Citeren