Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AQs Cbet

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
175 Weergaven
dejoere
PokerStrategist

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$1,5:///////;MP1$2,16:18/56/17/3,0/33/50/-/0;CO$4,43:65/11/6/1,0/29/0/100/50;[/tg]
0,02/0,04 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.99 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A♣, Q♣
UTG2 folds, MP1 calls $0,04, 2 folds, CO raises to $0,16, BU folds, Hero raises to $0,54, 2 folds, CO calls $0,36.

Flop: ($1,14) 8♣, 6♦, 2♥ (2 players)
Hero raises $0,96 (All-In), CO calls $0,98.

Turn: ($3,08) T♣
River: ($3,08) 3♣ (2 players)

Final Pot: $3,08

Results follow (highlight to see):
CO shows (As Jc)
Hero shows een flush, aas high (Ac Qc)

Hero wins with een flush, aas high (Ac Qc)

ik twijfel een beetje over bet op de flop, ik heb dat vooral gedaan omdat hij zo zwak was pre flop, met zijn raise/call, dus ik zette hem om een laag pocketpair, of Ax

een cBet van 1/2de pot zou hier wel redelijk raar zijn, aangezien ik dan minder dan de helft van mijn stack overhoud.

3 reacties
noisecore
Oldschool Grinder

Hoi, bedankt om een hand te posten, blijf dit zeker doen het is goed voor je spel.

Deze hand is vrij villain afhankelijk.

Maar op de flop heb je 2 opties cbetshove of check/fold.

Je speeld cbetshove als je weet dat villain hier een zwakke range heeft zoals KQs AQ AK AJs en wat SC. het probleem is dat je hier niet veel foldequity hebt tegen zijn PP's die hier ook in zijn range zitten, maar daar heb je nog 6 outs tegen. als villain een lage Fold to 3bet en hoge fold to flopcbet kan je hier shoven en haal je het wel met je foldequity.

Als villain veel fold op 3bets gaat hij hier dus een sterkere range hebben 1010+/AQs/AK en kan je beter check/fold spelen (zeker als hij ook een hoge WTSD heeft).

Het is echt allemaal wat villain afhankelijk waarbij je verschillende stats samen moet interpreteren om tot een beslissing te komen(fold 2 cbet, Fold 2 3bet, WTSD, VPIP, PFR) Over het algemeen kan je hier meestal gewoon shoven als cbet.

Als je vragen hebt over een van bovenstaande termen of stats leg ik het graag uit.

dejoere Topicstarter
dejoere
PokerStrategist

ik speel jammer genoeg zonder stats, ik kan het wel aanzetten bij elepant, maar ik zou ze toch niet begrijpen. En er dus ook niet veel voordeel uit halen.

welke stat is het belangrijkste om om een range van een tegenstander in te schatten? ik dacht VPIP, het zou wel heel handig zijn moest ik meer van die dingen bijleren.

Kun je andere een link geven naar een artikel waar ik ze die dingen uitleggen?

noisecore
Oldschool Grinder

Hier is een artikel maar dat is voor gold: Spelen met stats

Ik denk dat je best eens een post kan maken in de strategiesectie, daar kunnen ze je voorthelpen met het maken van een goede HUD. Verder is het met stats ook wat oefenen in een programma als Equilab om zo ranges te kunnen inschatten.