Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] bluf KQ

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
302 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP1$0.55:///////;MP2$3.28:///////;MP3 (Hero)$2.14:///////;CO$1.41:///////;BU$2.26:///////;SB$0.98:///////;BB$2.14:///////;UTG2$1.71:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with Q:h, K:h.
UTG2 raises to $0.06, 2 folds, Hero calls $0.06, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.15) J:d, 3:c, 5:d (2 players)
UTG2 bets $0.15, Hero raises to $0.32, UTG2 calls $0.17.

Turn: ($0.79) T:s (2 players)
UTG2 checks, Hero bets $0.42,

villain: 16/16 over 32 handen

preflop: besloot te flatcallen in positie

flop: potsized bet vond ik vrij onlogisch, d8 dat hij hier een standaart cbet maakte met handen als AQ, AK met eventueel een fd en hoopte met een raise de pot op de flop weg te nemen. raise op de flop was wat aan de kleine kant had wel 0.40 mogen zijn.

turn: De turn gaf me een oesd, dus besloot ik om een 2de barrel af te vuren. eveneens zag de check van villain er vrij zwak uit.

is deze play verantwoord? en als villain op de turn overshoved moet ik dan de call maken met pot odds van is kleiner dan 2:1.
is het +ev om op de turn verder te betten als je weet dat je bij een reshove bijna verplicht moet afcallen?

8 reacties
Wryzeth
PokerStrategist

Ten eerste: fold pre-flop tegen een unknown. Je hand is vaak gedomineerd door zijn UTG-range (AQ, AK, QQ, KK en AA).

Een pot-size bet vind ik er juist sterk uitzien op de flop in plaats van zwak, om de eerder genoemde reden dat hij hier vaak wat heeft (JJ+, AJ+) - wat jou daarnaast beat heeft. Als je besluit te bluffen moet je het wel geloofwaardig doen, een min-raise komt niet sterk over en je moet hier dus zeker wel naar $0.50 raisen.

Na zijn call hit je op zich een gunstige turnkaart omdat je veel extra outs krijgt. Dat je tegenstander checked is vrij logisch; jij hebt het initiatief overgenomen op de flop en als hij zelf zou betten dan ga jij al je blufs folden en alleen met sterke handen door. Hij geeft je nu dus de kans om door te bluffen.

Met twee overcards en een OESD kan je gerust de turn doorbarrelen om je bluf door te zetten. Het is toch best afhankelijk van je tegenstander hoe je hier verder moet spelen. De T verandert vrij weinig voor een overpair die hij waarschijnlijk niet gaat opgeven. Maar als hij jouw raise op de flop niet gelooft (wat best kan door je sizing) dan is het wel verstandig om door te betten omdat hij dan lagere pocketpairs kan hebben bijvoorbeeld, die niet tegen zo veel agressie zijn opgewassen.

Toch blijft dit een bluf die ik niet aanraad tegen onbekende tegenstanders op NL2, ze callen je veel te licht down en daarnaast speel je tegen zijn sterkste range (UTG). Probeer dit soort moves alleen als je een goed beeld van je tegenstander hebt en je weet dat hij je respect kan geven voor een bepaalde line en dus zijn hand kan folden.

Of je de equity hebt is afhankelijk van zijn shoving-range en of je elke K of Q mag rekenen als outs. As played heb je waarschijnlijk niet genoeg equity, maar met een grotere raise op de flop en daardoor een grotere bet op de turn had je het wel gehad.

minez1
PokerStrategist

Omdat de raise uit utg komt zou ik folden. Je gaat KQs maar moeilijk wegleggen als er op de flop bijvoorbeeld een K komt. Als je al besluit te callen is dat om een flush, straight, two pair of een setje te hitten. Als je TP hit moet je de pot klein houden, omdat je vaak gedomineerd wordt.

Op de flop moet je gewoon folden en geen moeilijke plays gaan maken.
Ga betten of raisen met goede handen en ga folden als je niks hebt. Zorg ervoor dat je weinig gaat bluffen.

Lol zag je reactie nog niet wryzeth. maar zeker mee eens:)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

k thx voor de snelle reply ;)

Oorspronkelijk gepost door minez1
Omdat de raise uit utg komt zou ik folden. Je gaat KQs maar moeilijk wegleggen als er op de flop bijvoorbeeld een K komt. Als je al besluit te callen is dat om een flush, straight, two pair of een setje te hitten. Als je TP hit moet je de pot klein houden, omdat je vaak gedomineerd wordt.

Op de flop moet je gewoon folden en geen moeilijke plays gaan maken.
Ga betten of raisen met goede handen en ga folden als je niks hebt. Zorg ervoor dat je weinig gaat bluffen.

Lol zag je reactie nog niet wryzeth. maar zeker mee eens:)

Jij moet me eens leren hoe je met KQs een setje hit :coolface:

minez1
PokerStrategist

Easy toch ?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.12/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$25.00:///////;MP2$4.89:///////;MP3$5.45:///////;CO$24.83:///////;BU$7.94:///////;SB$24.75:///////;BB (Hero)$25.00:///////;UTG1$31.85:///////;UTG2$12.88:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:h, Q:h.
4 folds, MP3 calls $0.25, 3 folds, Hero raises to $1.00, MP3 calls $0.75.

Flop: ($2.12) J:d, Q:d, Q:s (2 players)
Hero bets $2.00, MP3 calls $2.00.

Turn: ($6.12) J:h (2 players)
Hero bets $3.06, MP3 calls $2.45(All-In).

River: ($11.63) 9:d (2 players)

Final Pot: $11.63.

Of course speel je KQs in eerste instantie niet om een set te hitten, maar wat ik ermee bedoel is dat je het speelt om een heel sterke hand te hitten en geen paartje. Daarbij speel je in eerste instantie voor een flush of straat, maar trips valt ook onder een heel sterke hand die je ermee kan hitten. Ik had ook (in nog mindere mate) een royal flush kunnen noemen:)

da zijn trips :P geen set :coolface:

minez1
PokerStrategist

Hmm tsjah daar zit een verschil in he. Moet ik je toch maar gelijk gaan geven, want ik gebruik ze altijd door mekaar :)

zieke flop trouwes int filmpje :P