Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fold of call?

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
218 Weergaven
Anraxas
PokerStrategist

Had dit hand blijkbaar eerst op het verkeerde forum gepost. bij deze post ik het hier opnieuw :)

Zit nog maar net aan de tafel dus heb nog geen reads op de andere speler.
Het hand was eigenlijk zeer stom begonnen, ik wou folden maar in de plaats heb ik gelimpt... (dus moet mij nie zeggen dak preflop moest folden, want da was ik van plan :p)

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP1$2.18:///////;MP2 (Hero)$0.78:///////;MP3$4.57:///////;CO$1.14:///////;BU$5.22:///////;SB$1.05:///////;BB$1.00:///////;UTG2$2.33:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with A:s, 6:s.
2 folds, Hero calls $0.02, MP3 calls $0.02, CO folds, BU calls $0.02, SB calls $0.01, BB checks.

Flop: ($0.1) 3:d, Q:s, A:h (5 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $0.08, MP3 calls $0.08, BU folds, SB folds, BB folds.

Turn: ($0.26) 8:s (2 players)
Hero bets $0.16, MP3 calls $0.16.

River: ($0.58) J:d (2 players)
Hero checks, MP3 bets $4.31, ...

3 reacties

Hey Anraxas,

Wat me meteen opvalt is dat je met ongeveer 40 Big Blinds aan tafel zit. SSS spelen we met 20 Big Blinds. Ben je net gedubbeld, of speel je op een room waar de minimum buy-in verhoogd is? Of is het een BSS hand?

Ik zal de hand gewoon als SSS hand bespreken. Echter is het wel zo dat SSS niet echt werkt met meer dan 20BB.

Preflop call je, wat natuurlijk zoals je zelf al zegt normaal een fold is, zeker met SSS. Op de flop zit je tegen 5 spelers, en heb je top pair met een 6 kicker. Na een freeplay spelen we enkel met Top Pair J+ Kicker verder, en aangezien je preflop niet geraised heb zou ik daar even vanuit gaan. Met A6 hier betten is een optie, maar de kans dat je 4 mensen uit de pot drukt door te betten is niet heel groot. Het liefst wil je gewoon goedkoop naar de showdown.

Vervolgens word je gecalled en heb je nu ook een nutflushdraw. Je hebt niet echt een made hand (bij SSS geldt top pair met minimaal J+ kicker als made hand), dus check je de turn. Hopen op een gratis river, en als hij bet speel je verder naar odds en outs.

De river is vervelend, helpt jou niet, kan hem zeker wel helpen, en dan gaat hij all-in. Je hebt hier nog $0,52 over, en dat is teveel om te callen met enkel top pair met een 6 kicker.

Kortom: Preflop uiteraard fold, as played is de flop betten een optie, maar zou folden na een raise, turn checken en alleen callen bij goede odds, river is een fold. :)

Anraxas Topicstarter
Anraxas
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey Anraxas,

Wat me meteen opvalt is dat je met ongeveer 40 Big Blinds aan tafel zit. SSS spelen we met 20 Big Blinds. Ben je net gedubbeld, of speel je op een room waar de minimum buy-in verhoogd is? Of is het een BSS hand?

Ik zal de hand gewoon als SSS hand bespreken. Echter is het wel zo dat SSS niet echt werkt met meer dan 20BB.

Preflop call je, wat natuurlijk zoals je zelf al zegt normaal een fold is, zeker met SSS. Op de flop zit je tegen 5 spelers, en heb je top pair met een 6 kicker. Na een freeplay spelen we enkel met Top Pair J+ Kicker verder, en aangezien je preflop niet geraised heb zou ik daar even vanuit gaan. Met A6 hier betten is een optie, maar de kans dat je 4 mensen uit de pot drukt door te betten is niet heel groot. Het liefst wil je gewoon goedkoop naar de showdown.

Vervolgens word je gecalled en heb je nu ook een nutflushdraw. Je hebt niet echt een made hand (bij SSS geldt top pair met minimaal J+ kicker als made hand), dus check je de turn. Hopen op een gratis river, en als hij bet speel je verder naar odds en outs.

De river is vervelend, helpt jou niet, kan hem zeker wel helpen, en dan gaat hij all-in. Je hebt hier nog $0,52 over, en dat is teveel om te callen met enkel top pair met een 6 kicker.

Kortom: Preflop uiteraard fold, as played is de flop betten een optie, maar zou folden na een raise, turn checken en alleen callen bij goede odds, river is een fold. :)

Het is inderdaad op een room waar 40BB de minimum buy-in is. Gaat dit mij op de lange termijn problemen geven angezien ik toch volgens de SSS probeer te spelen?

Het probleem is dat de strategie gewoon gemaakt is voor 20 Big Blinds. Als je met 30 of 40 Big Blinds moet spelen werkt dat dus niet, omdat je dan vaak ook turn en river moet spelen. Dit maakt het lastiger. Ook zul je meer handen moeten spelen, gewoon teveel aanpassingen t.o.v. de SSS-charts die niet zo even in een nieuwe chart gezet kunnen worden.

Ik zou je dus eigenlijk willen afraden om SSS te spelen met 40BB, want dat is feitelijk geen SSS meer, en dan ofwel naar een room gaan waar je nog wel met 20BB aan tafel kunt, of toch een andere variant gaan spelen, zoals BSS, waar je met de volle 100BB aan tafel gaat.