Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] BB defend met 78s

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
632 Weergaven
tuffnut
Oldschool Grinder

villain speelt 39/12 over 50 handjes

Heeft het zin om de BB hier te verdedigen met suited connectors tegen een vis? Juist deze spelers callen vaak en dat wil je liever niet.

Na zijn raise besluit ik de flop te kijken (heb positie) en zien of het board hit en laag blijft. Dit is idd het geval. (Normaliter is dit een fold natuurlijk maar het is echt een vis dus even veder kijken)

Ik verwacht niet dat hij hier 1010+ plus speelt maar vaker A10, AJ, AQ en AK vanwege zijn halve potbets.

De river is minder maar hij checkt.

$0.03/$0.06 No Limit Holdem
888
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($6) 100bb
UTG+1 ($6) 100bb
CO ($6.33) 106bb
BTN ($6.48) 108bb
SB ($6.17) 103bb
tuffie (BB) ($6.10) 102bb

Pre-Flop: ($0.09, 6 players) tuffie is BB 7♦ 6♦
4 folds, SB raises to $0.18, tuffie raises to $0.48, SB raises to $1.12, tuffie calls $0.64

Flop: 4♣ 7♠ 8♥ ($2.24, 2 players)
SB bets $1.12, tuffie calls $1.12

Turn: 9♦ ($4.48, 2 players)
SB bets $2.24, tuffie calls $2.24

River: K♠ ($8.96, 2 players)
SB checks, tuffie checks

Final Pot: $8.96
tuffie shows
7♦ 6♦
SB shows
J♣ A♠

tuffie wins $8.44 (net +$3.96)

SB lost $4.48

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
DeKuip
Elite Grinder

Je kunt ook gewoon defenden door te callen, je hand kan prima floppen en speelt wel makkelijk in positie.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Dus tegen de button wel 3betten en tegen de sb alleen callen?

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tuffnut
Dus tegen de button wel 3betten en tegen de sb alleen callen?

Dit is weer zon vraag waar je niks aan hebt. Ik mag toch aannemen dat je wel weet dat in poker heel veel afhankelijk is van het type tegenstander waar je tegen speelt. Je kunt dus niet zeggen 'Ja, dit is altijd een 3bet tegen BTN' of 'Nee, dit is nooit een 3bet tegen BTN'. Wat je moet doen is allemaal grotendeels afhankelijk van de speler waar je tegen speelt. Je kunt wel een bepaalde standaard lijn aanhouden tegen unknowns, maar voor de rest speel je tegen iemand op een bepaalde manier op basis van zijn stats.

Hier is villain dus vis en tegen vis wil je in principe zoveel mogelijk speelbare handjes spelen. In dit geval kun je dus gewoon callen in de BB, want je kunt leuk hitten en eens je leuk hit kun je vaak al aardig wat van zijn stack pakken. Dit betekent natuurlijk niet dat dit altijd een call is in de BB. Er zijn ook genoeg redenen te bedenken waarom je dit moet folden of 3betten, afhankelijk van je tegenstander. 3betten heeft tegen deze speler weinig zin, want tegen een vis heb je maar weinig fe (en fe is juist de reden waarom je deze hand wil 3betten), dus zorg je met je 3bet er alleen maar voor dat je een grotere pot gaat spelen met een marginale hand.

Je 4betcall is natuurlijk al erg loose en ook de turncall is erg marginaal. Zijn sizings zijn overigens standaard, je wil niet te groot betten in 3bet/4bet pots want dan ben je binnen no time allin (in case dat je aan het bluffen bent). Ik vraag me af of je ook maar enigszins iets toepast van wat er hier gezegd wordt. Het lijkt allemaal enorm veel op random buttons klikken. Net zoals je pas geleden nl30 speelt en nu weer nl6.

Beantwoorden
Citeren