Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[FR] sb defend met Kxs

15 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
2,652 Weergaven
tuffnut
Oldschool Grinder

Ik dacht laat ik Divvie eens blij maken met 2 leuke handjes...

Villain speelt 17/14 en heeft een FoldTo3Bet >70

Spoiler

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
888
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($10) 100bb
UTG+1 ($4.10) 41bb
CO ($10.15) 102bb
BTN ($10) 100bb
SB ($5.46) 55bb
tuffie (BB) ($10) 100bb

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) tuffie is BB K♦ 2♦
3 folds, BTN raises to $0.25, 1 fold, tuffie raises to $0.60, BTN folds

Final Pot: $0.90

tuffie wins $0.90 (net +$0.30)

BTN lost $0.25

En tegen dezelfde speler is het leuk om het nog een keer te doen....maar dan als ie op de CO zit en ik in de sb ipv bb. (Is aan een andere tafel)

Spoiler

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
888
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG ($10) 100bb
UTG+1 ($4.14) 41bb
MP1 ($11.10) 111bb
MP2 ($10) 100bb
CO ($10.28) 103bb
BTN ($5.20) 52bb
tuffie (SB) ($10.49) 105bb
BB ($4) 40bb

Pre-Flop: ($0.15, 8 players) tuffie is SB 3♠ K♠
4 folds, CO raises to $0.25, 1 fold, tuffie raises to $0.60, 1 fold, CO folds

Final Pot: $0.95

tuffie wins $0.95 (net +$0.35)

CO lost $0.25

Beantwoorden
Citeren
14 reacties
divvie
PokerStrategist

Ja allemaal leuk en aardig, maar je sizing is echt bedroevend slecht. Het is feitelijk een minraise, waardoor je hem inpriced om met eigenlijk zn hele range IP te kunnen callen. gg

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Tegen een nit en een hoog FoldTo3Bet is dit vaak genoeg. Hij zal toch alleen maar callen met een tophand.

Hij opent zelf ook maar 2.5 wat een std steal is om goedkoop weg te kunnen bij weerstand.

Tegen een "normale" bet van 0.30c bet ik wat groter 0.90c of zelfs 1$

Kun je mij adviseren in welke range ik het beste kan terugspelen met een raise in de blinds tegen een BtnOpen en CoOpen of SB.

Zou je broadways als A10+, K10+ Q10+ ook terugspelen met een raise of eerder callen en de speler in de hand willen houden?

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

hoe kan je lid zijn sinds 2010 en dit nog doen

3bet >0.8

waarom in godsnaam K2s 3betten, stel eens een range voor jezelf op en hou je eraan

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
hoe kan je lid zijn sinds 2010 en dit nog doen

Ik heb niet zoveel tijd om dagelijks 100% met poker bezig te zijn. Meestal komt er een periode van enkele weken spelen en daarna ligt alles weken of zelfs maanden stil en vergeet ik ook weer dingen en moet ik er weer even inkomen. (Kan helaas geen 30K handen per maand spelen)

Voor nu ben ik dus aan het worstelen met sb/bb defenden en sizings. Dat is zowieso iets waar ik vroeger (NL4 en NL6) nooit over nadacht en gewoon alles nitty deed folden behalve dan mijn tophanden hard terugspelen en callen met pockets voor setmine.

Echter ben ik mij bewust dat in de blinds het meeste geld verloren wordt en hier valt dus ook geld te winnen want niet verloren geld is ook winst. Denk ook dat het nodig is om hier goed in te worden als je NL25 en hoger wilt gaan spelen. Dan is ABC poker niet meer voldoende.

Ik denk er ook wel eens over na om een coach te nemen maar of dit interessant is voor iemand, om mij te helpen en op deze limieten...en of dat iets moet kosten etc........ik heb nog geen idee hoe dat in zijn werk gaat een coach nemen, dus probeer ik voor the time being dingen uit en post ik de uitkomst hier in dit forum.

Ik zou dat wel heel graag willen gecoacht worden want zo blijven aanmodderen is natuurlijk niet goed.

Die K2s 3betten bet ik omdat AXs en KXs hier mooie blockers zijn maar ik zou die niet zo snel 3betten tegen een open van utg of mp. Vindt dit wel mooie steal en defend handen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tuffnut
Tegen een nit en een hoog FoldTo3Bet is dit vaak genoeg. Hij zal toch alleen maar callen met een tophand.

Hij opent zelf ook maar 2.5 wat een std steal is om goedkoop weg te kunnen bij weerstand.

Kun je mij adviseren in welke range ik het beste kan terugspelen met een raise in de blinds tegen een BtnOpen en CoOpen of SB.

Zou je broadways als A10+, K10+ Q10+ ook terugspelen met een raise of eerder callen en de speler in de hand willen houden?

Tegen een 0.25 open 3bet je naar 0.60 en tegen een 0.30 open 3bet je naar 0.90? Wat is dit weer voor een random redenatie? Die sizing die je nu gebruikt is gewoon reteslecht. En sorry, maar ik denk dat poker voor jou niet meer wordt dan aanmodderen en random klikken. Je doet zoveel random zooi waar de meest vage gedachtegangen achter zitten, en dat terwijl je hier al zolang zit en ik in de tijd dat ik handjudge was ook al genoeg handjes van je heb gejudged. Na al die tijd lijk je er nog niet veel van te snappen. Ik denk dat het lastig gaat zijn om iemand te vinden die jou wil gaan helpen, of diegene moet het meeste geduld van de wereld hebben.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Durf het bijna niet te vragen, wil jij mij helpen Divvie?

Lijkt me geen onmogelijk opgave.......

Uit positie is 4xbetten en in IP 3x toch?

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Tuffnut, dit zijn mijn sizings voor NL10

Misschien is OOP en de sizing per limper die ik bijtel wel een beetje groot maar OOP wil je eigenlijk de flop niet echt zien en limpers wil je afstraffen.

3bet
Raise IP OOP per limper
0.2 0.5 0.7 0.2
0.25 0.6 0.85 0.25
0.3 0.75 1.05 0.3
0.35 0.9 1.25 0.35
0.4 1 1.4 0.4
0.45 1.1 1.55 0.45
0.5 1.25 1.75 0.5

krijg het niet zo goed gepost visueel maar IP : bet x 2.5, OOP : bet x 3.5, per limper 1 x de originel bet erbij.

grtz
Schelle

Beantwoorden
Citeren
feye7
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door divvie

Oorspronkelijk gepost door tuffnut

Tegen een 0.25 open 3bet je naar 0.60 en tegen een 0.30 open 3bet je naar 0.90? Wat is dit weer voor een random redenatie? Die sizing die je nu gebruikt is gewoon reteslecht. En sorry, maar ik denk dat poker voor jou niet meer wordt dan aanmodderen en random klikken. Je doet zoveel random zooi waar de meest vage gedachtegangen achter zitten, en dat terwijl je hier al zolang zit en ik in de tijd dat ik handjudge was ook al genoeg handjes van je heb gejudged. Na al die tijd lijk je er nog niet veel van te snappen. Ik denk dat het lastig gaat zijn om iemand te vinden die jou wil gaan helpen, of diegene moet het meeste geduld van de wereld hebben.

In plaats van zo'n negatieve post te schrijven kun je ook iets posten wat misschien kan helpen zijn spel te verbeteren. Hebben andere mensen er ook misschien wat aan.

Beantwoorden
Citeren

voor sb vs bu open raadt w34s3l volgende range aan om te callen: TT-77, AJs-A9s, KTs+, QJs, JTs, AJo, KJo+, QJo

3bet sb vs bu : JJ+, 66-44, AQs+, A8s-A2s, K9s-K5s, QTs-Q8s, J9s-J8s, T8s+, 97s+, 86s+, 76s, 65s, 54s, AQo+

als je ranges wat wil uitbreiden is K2s goeie kandidaat lijkt me, je hebt blocker en nog beetje speelbaarheid postflop

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

al met al wordt het toch een leuk topic....

Nog een voorbeeldje;

Je zit in de bb met pocket 66. Iedereen fold en de sb raist naar 3bb.

De sb is erg tight 11/8 maar het is een unknown met maar 56 handjes. Steal%=50 FoldTo3Bet=100 (de sample is veel te klein om te zeggen dat hij alles fold op een 3Bet, dus die 100% heeft geen toegevoegd waarde)

Ga je toch 3betten naar 3x? Ga je callen?

Ik zou zeggen 3bet met 3x=9bb

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

tja,

in dit geval zou ik zelf wel 3betten based op zen tight stats en hoog steal %
dus 3 BB x 2.5 (want IP) = 7.5 BB.

Ik zou wel eerst effe kijken naar zen Cbet F %, als dat laag is => eerder een fit/fold speler.

Dus zou je hier ook kunnen callen IP => proberen te setminen en als je niet hit en hij checked heb je nog de kans om de pot op te pikken met een bet.

dus beide kan.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Ik zou alleen voor setmine callen tegen een vis of een LAG. Dus deze situatie altijd 3betten ook al heb ik weinig handjes. Het is toch een indicatie....

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door vandeuren
voor sb vs bu open raadt w34s3l volgende range aan om te callen: TT-77, AJs-A9s, KTs+, QJs, JTs, AJo, KJo+, QJo

3bet sb vs bu : JJ+, 66-44, AQs+, A8s-A2s, K9s-K5s, QTs-Q8s, J9s-J8s, T8s+, 97s+, 86s+, 76s, 65s, 54s, AQo+

als je ranges wat wil uitbreiden is K2s goeie kandidaat lijkt me, je hebt blocker en nog beetje speelbaarheid postflop

Zijn deze ranges ook in BB te gebruiken? bb vs sb lijkt me wel wat anders omdat je dan positie hebt of zou je dan dezelfde range aanhouden en alleen je betsize aanpassen.

Dan is er ook nog zoiets als de Bu defenden als de Co wil stealen. Aangezien de Bu de beste plek is en het meeste geld wordt gewonnen moet je deze toch ook willen defenden en vaak willen stealen.

Beantwoorden
Citeren

bb vs sb open coldcall : 99-22, ATs-A2s, K5s+, Q6s+, J7s+, T7s+, 97s+, 86s+, 75s+, 65s, 54s, AJo-A5o, K8o+, Q9o+, J8o+, T8o+, 98o
bb vs sb open 3bet: TT+, AJs+, K4s-K2s, Q5s-Q2s, J6s, T6s, 96s, 85s, 74s, 64s, AQo+, A4o-A2o, K7o-K5o, Q8o

zal je link eens doorsturen met weazels openranges en 3bets, kan en moet je natuurlijk aanpassen aan villains, maar geeft toch leuk vertrekpunt

Beantwoorden
Citeren