Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Pre-flop fold ik deze gewoon, je zit zelf niet met 100 bbs aan tafel, en je hebt nog kans dat de original raiser 4bet.
As played dan. Flop hoger betten, 50c lijkt genoeg in deze 3bet pot. Turn kan je door de grote pot die er gevormd is wel behind checken. River call ik deze halve pot bet.
4 handed fold jij TT vs een 3bet? Respect, dat zou ik nooit kunnen! (serieus)
Maar ik denk dat het zeker een goede optie kan zijn.
Maar je raad op flop turn en river begrijp ik echt niet...
Waarom zou je 50c betten en niet 65c betten?
Waarom zou je hem laten drawen op de turn, om dan de river wel te callen.
Ik ben de logica écht kwijt wat dat betreft.
Vriendelijke Groet,
Ad.
Ik denk dat je wat uit het oog verliest dat het een 3bet pot is, en dus wel wat consequenties heeft voor zijn range. Je bet hier imo vooral ter protectie tegen overcards. 77 called misschien nog een kleine bet. Alles wat beter is dan jouw hand called hier nog. Villain kan hier idd een draw hebben, maar dit is dan wss beperkt tot AQ-AK, misschien KQ en AJ, tenzij je denkt dat hij met suited connectors zit te 3betten maar dat is niet realistisch voor een unknown op 5NL. Dus een 50cent bet is genoeg voor de range waartegen je speelt, ik zie het vooral als een bet ter protectie tegen overcards. Het is natuurlijk niet zo fout om hoger te betten, maar 50 cent is in principe genoeg om overcards te doen folden. Sterke draws als AKs zal hij ook dikwijls check raisen op de flop, dus ook dan bet je liever 50c dan 65cent. Dus dat is de redenering bij mijn 50c op de flop. Villain zal trouwens ook dikwijls zijn draws Cbetten denk ik, al komt een cold call preflop van hero wel heel pocket pair achtig over.
Weet niet wat je redenering is achter nog eens 2/3 pot betten op de turn, tegen welke handen denk je value te halen of te protecten? Dat kan ik dan weer niet volgen :). Je fodust heel hard op de mogelijke draws, maar wat voor handen heeft villain na zijn 3bet pre-flop en flop call in zijn range qua drawing hands?
Als je turn behind checkt, kan villain nog wel eens een bluf proberen of 77/99 betten, je moet maar 1/4 goed zitten, dus dan maak ik de call nog wel.