Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Ja 5Nl

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
316 Weergaven

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]SB$16.41:///////;BB (Hero)$6.26:///////;UTG1$1.97:///////;UTG2$6.27:///////;MP1$8.71:///////;MP2$3.50:///////;MP3$2.06:///////;CO$6.18:///////;BU$6.29:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J:s, A:s.
5 folds, CO raises to $0.20, BU calls $0.20, SB folds, Hero calls $0.15.

Flop: ($0.62) 8:s, 6:h, J:c (3 players)
Hero checks, CO bets $0.35, BU calls $0.35, Hero calls $0.35.

Turn: ($1.67) 8:h (3 players)
Hero checks, CO checks, BU bets $0.50, Hero calls $0.50, CO folds.

River: ($2.67) A:h (2 players)
Hero checks, BU bets $3.00, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.67.

tijdens spelen had ik geen statistieken over de spelers.
preflop maak ik de call om goed te hitten op de flop, wil hier niet squeezen omdat ik dan gewoon een lastige pot speel uit positie. op flop besluit ik gewoon nog 1 call te maken en kijken wat er gebeurd. originele raiser checked nu en de ander bet, eigenlijk wordt het dan lastig omdat hij vast wat heeft, maar zo weinig dat mij beat.. hoeveel 8en zitten er in zijn range miss 8A suited maar voor de rest .. full boat had wel in zijn range gezeten ofc....
op de river fold ik met het idee dat hij gewoon een full boat heeft en volle value wilt halen tegen een flush..
miss dat ik mezelf hier gewoon in te moeilijke spots breng, of een andere range moet opstellen voor villian waardoor het makkelijk word om te folden..

6 reacties
Pimh112
Poker Player

Ik zou wat agressiever spelen, waarom een bet van 0.5 in een pot van 2.17(1,67+0.5) callen wetend dat je groot deel van z'n range beat hebt., met een raise kom je veel sneller te weten waar je staat imo.

Je zou turn ook kunnen donkbetten, maarja, dunno wat het beste is

just my two cents. :f_grin:

Pimh112
Poker Player

-sorry voor dubbelpost-

Je speelt hem redelijk passief, maar dat is op zich nog best goed aangezien villain de leiding heeft en aan het betten is. Als je gaat donkbetten of checkraisen dan jaag je zwakkere handen weg, dus met c/c's valt wel meer value te halen. Volgens mij schat je je eigen hand wel wat te zwak in als ik jouw uitleg lees. Vaak sta je hier voor op top pairs of middelhoge pocket pairs zoals TT, 99, 77 of soms zit je tegen AK/AQ.

Op de turn zou je kunnen overwegen om een kleine checkraise te maken omdat villain wel relatief klein bet. Maar wederom lijkt een c/c me nog wel goed om villains zwakkere handen niet weg te jagen.

Op de river zou je op zich zelf een bet kunnen plaatsen. Omdat de flushmogelijkheid een backdoor is krijg je daar niet al te veel respect voor. Mocht iemand een aas hebben dan zal hij een normale bet vaak wel callen en misschien dat sommige top pairs ook sporadisch callen terwijl ze anders behind zouden checken. Maar een check is niet heel veel slechter, want als iemand een aas heeft zal die nog regelmatig zelf betten als jij checked. In dit geval bet villain wel vrij groot, dat maakt het wat lastiger. In principe heb je hier een sterke hand die je niet zomaar gaat folden. Je verslaat Ax, Jx, allerhande pocket pairs en alle straight draws hebben gemist. De enige logische handen die jou verslaan zijn een paar combo's 8x en verder JJ/66. De BU zal een deel van zijn JJ's preflop 3betten in het algemeen. Je staat hier gemiddeld genomen nog wel voor denk ik, zelfs als villain een normale bet maakt, dus dan kun je wel callen. In dit geval is het iets moeilijker omdat villain behoorlijk groot bet. Het is nu een beetje een randgeval. Ik zou een call hier niet afkeuren. Het hangt een beetje af van villains speelstijl.

hoever klopt zijn preflop spel hier? de raise van CO kan hier toch gemakkelijk een dominerende A bevatten? de flatcall van BU wijst meer in de richting van een kleine pp of suited connecter. Is het dan wel logisch om deze hand te spelen wetende dat je op een Axx board vaak moet opgeven en lage kaarten vaak BU een set geven. natuurlijk krijgt hero hier wel redelijke odds maar hoe ver weegt dat op tegen het feit dat AJs hier vaak moeilijk speelt en zeker uit positie?

Oorspronkelijk gepost door daanvdw
hoever klopt zijn preflop spel hier? de raise van CO kan hier toch gemakkelijk een dominerende A bevatten? de flatcall van BU wijst meer in de richting van een kleine pp of suited connecter. Is het dan wel logisch om deze hand te spelen wetende dat je op een Axx board vaak moet opgeven en lage kaarten vaak BU een set geven. natuurlijk krijgt hero hier wel redelijke odds maar hoe ver weegt dat op tegen het feit dat AJs hier vaak moeilijk speelt en zeker uit positie?

Je hebt wel gelijk dat je een beetje moet oppassen met Axx boards als je preflop called. In principe is je situatie niet heel gunstig als je called, maar met een J ben je vaak wel goed en bovendien is de hand ook suited. 3betten als alternatief is misschien niet het fijnste met een hand als deze omdat je met twee tegenstanders een grotere kans hebt gecalled te worden en vaak zit je dan tegen AQ+ en hoge pocket pairs en je hebt positienadeel. Dus eigenlijk is folden dan het enige logische alternatief preflop. Als je verwacht dat een call dus nog net +EV zal zijn dan kan een call wel. Je hebt in het algemeen wel gelijk dat je uit positie niet zo vaak moet callen preflop, maar in een situatie als deze kan het wel.