Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Just a cooler?

6 Berichten
6 Gebruikers
1 Reacties
938 Weergaven

Jooo, is dat gewoon een cooler of had ik kunnen folden zo'n 140BBs deep? Callde en verwachten J10 maar hij had ook QK kunnen hebben. Aan de andere kant zal hij AQ vaak 3betten in een ante game en daarbij flushdraws misschien niet raisen tegen een HJ cbet (Ik representeer nog al wat A, K, Queens...) Is dit een fold?
extra info: opponent is een 16nl reg af 2.00

Poker Stars $0.08/$0.16 No Limit Hold'em $0.04 Ante - 6 players
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $16.00
SB: $9.56
BB: $22.28
UTG: $10.63
Hero (MP): $33.61
CO: $16.71

Pre Flop: ($0.48) Hero is MP with K :spade: A :spade:
1 fold, Hero raises to $0.64, 2 folds, SB calls $0.56, BB calls $0.48

Flop: ($2.16) A :diamond: K :diamond: Q :spade: (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $1.54, SB folds, BB raises to $5.49, Hero raises to $32.93 all in, BB calls $16.11 all in

Turn: ($45.36) 7 :club: (2 players - 2 are all in)

River: ($45.36) 3 :heart: (2 players - 2 are all in)

Final Pot: $45.36
BB shows J :club: T :club: (a straight, Ten to Ace)
Hero shows K :spade: A :spade: (two pair, Aces and Kings)
BB wins $43.86
(Rake: $1.50)

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Hesticus
PokerStrategist

Het is geen schande om te schuiven maar in een mw pot tegen een reg met een lage aggressie had ik gecalled waarschijnlijk. Je relative equity is lager op dit moment sinds sets en straights van je winnen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou de volgende keer wel de uitkomst van de hand weglaten hier of in een spoiler doen.
Nu weten we al hoe de hand afloopt en dat kan de feedback beïnvloeden :f_wink:

Ik zou hier denk ik niet weg kunnen komen met top 2 paar. Aangezien hij een flushdraw denk ik ook zo kan spelen. Sets daarin tegen lijkt me niet heel waarschijnlijk, want QQ+ zit in de 3bet range van de BB. Zeker met de call van de SB erbij. Dus is de enige logische hand waarvan je verliest JT hier.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Flushdraws zijn hier vrij onwaarschijnlijk, enige flushdraw die hij hier kan spelen is Q-Js en die gaat hij ook vaak gewoon callen omdat er weinig kans is dat je op deze flop gaat c-betten met air.

Afstacken met een lagere flushdraw zonder pair is heel slecht dus ook dat zie ik niet vaak gebeuren.

Je zit nogal diep om hier met top 2 af te stacken, ook al omdat er zo weinig slechtere hands zijn die afstacken dus zou ik zijn flopraise callen en dan kijken of hij zijn aggressie verder zit op de turn.

Beantwoorden
Citeren
NLDPeter
PokerStrategist

Sets zitten niet echt in zn range, AQ ook niet echt KQ zeker wel. Er zijn 6 combos KQ mogelijk, 4 van JTs en 12 van JTo. Als we er van uitgaan dat we iets van 50% hebben tegen z'n draws, komt je beslissing basically neer op: 'Fold villain JTo preflop?' Zo ja dan kan je hier shoven en lig je voor op zn calling range (er van uitgaande dat hij KQ hier altijd callt, waar ik niet zo zeker van ben want het enige wat hij nog beat is een flushdraw) Zo nee dan isoleer je jezelf met een shove tegen een range waarop je achter ligt. Persoonlijk ben ik meer een fan van de flop callen zodat we op latere straten value kunnen krijgen van minder, en bluffs kunnen inducen van flushdaws. Afstacken met top 2 lijkt me bijna nooit verkeerd, maar de manier waarop is volgens mij suboptimaal. Je doel hier is om value te krijgen van flushdraws, KQ en misschien zelfs AT of AJ. Ik denk dat 140bbs shoven niet de manier is waarop je dat krijgt.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Goed om nog van een andere invalshoek te bekijken :f_biggrin:

Een van de relevante redenen waarom ik hier nooit zou shoven is mijn angst dat hij zijn AQ/AJ/A10 gaat folden. Dan verdien ik na 100x dit gespeeld te hebben onvoldoende geld mee.

Beantwoorden
Citeren