Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [Mss, Nl100] Aa, Ev- ?!

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
198 Weergaven

$0.50/$1 No Limit Holdem
888
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG VANDER ($50.69)
UTG+1 psicofefi ($100)
MP1 CruisinJack ($97.50)
MP2 Unkooowyn ($110.33)
MP3 69Whynot ($38.50)
CO babs_abs ($85.36)
BTN lil_tinky ($100)
SB xtelesx ($117.90)
BB Loco064 ($100)

Pre-Flop: ($1.50, 9 players) VANDER is UTG A♣ A♥
VANDER raises to $5, 4 folds, babs_abs calls $5, 1 fold, xtelesx calls $4.50, 1 fold

Flop: 6♥ 9♦ 2♥ ($16, 3 players)
xtelesx checks, VANDER checks, babs_abs bets $16, xtelesx folds, VANDER calls $16

Turn: 3♣ ($48, 2 players)
VANDER bets $4, babs_abs raises to $60, VANDER goes all-in $25.69

River: 3♠ ($107.38, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $107.38
babs_abs shows
J♥ 9♥
VANDER shows
A♣ A♥

VANDER wins $103.38 (net +$52.69)

babs_abs collects $30.31 (net -$50.69)
xtelesx lost $5

HEM zegt dat ik op lange termijn hiermee verlies ga maken... Waarom?! Ik zie de fout niet echt, ok er kon kans zijn op flush en/of straight maar wie zou nu 5BB callen in pre-flop met 34?! En de kans dat er was dat iemand een flush ging hebben op de river is ongeveer 1/4 toch? Of zie ik hier iets over het hoofd?!

4 reacties
MeanGreen
PokerStrategist

HEM beoordeelt alleen EV op het moment van all-in gaan. Op dat moment geeft iedere harten, 9 of J villain een betere hand, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dan minder dan 50% equity hebt.

Je EV lijn zal wel lager zijn dan je echte winnings hier, maar hij zal wel gewoon stijgend moeten zijn ten opzichte van de 0 en niet negatief.

Wryzeth
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MeanGreen
HEM beoordeelt alleen EV op het moment van all-in gaan. Op dat moment geeft iedere harten, 9 of J villain een betere hand, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dan minder dan 50% equity hebt.

Je EV lijn zal wel lager zijn dan je echte winnings hier, maar hij zal wel gewoon stijgend moeten zijn ten opzichte van de 0 en niet negatief.

Dit klopt helemaal. Waarschijnlijk kijk je bij HEM bij "Hands", waar er een tab is genaamd EV $ Diff(erence).

Deze uitleg zal het wel duidelijk maken waarschijnlijk:

Van de site van Hold'em Manager

EV $ Diff

This is calculated by taking your equity% of the total pot when you go all in and comparing that to what you actually won. So let's say I go all in with AA on an Axx flush draw flop against a flush draw. I'm 80.5% to win with my set in a $400 pot.

80.5% x $400 = $322 so what it's saying is on average that I should win approximately $322 on average when I go all in with a set of Aces here vs. his flush draw.

If I win, I would win $400, so I've won $78 more than I would on average i.e running good/okay.

If I lose, I win $0, so I'm running $322 worse off than I would on average so im running bad.

EV $ Diff is displayed as minus when you win more than you should and a + sign when you lose more than you would with average luck. So in the examples above, when I lost with AA as a big favorite, my EV $ Diff would be displayed as +$322.

This is calculated by taking the actual amount won and either deducting or adding the amount you would have won with average luck.

noisecore
Oldschool Grinder

Hoi,

Dit is geen verliezende play, je bent ligtjes ahead. Je hebt 55.8% equity op de flop tegen zijn hand en iets van een 77% ofzo op de turn toen de all-in gebeurd. Volgens mij ben je gewoon verward omdat er een rood cijfer bij EV diff. staat.

Afgezien van dat is de hand echt niet goed gespeeld gespeeld.. Sorry dat ik het zo moet zeggen maar het is de waarheid. Waarom raise je preflop 5BB? Met MSS raisen we preflop 3BB of 2.5BB als er geen limpers zijn. Ik veronderstel (excuses als ik fout ben) ook dat je enkel 5bb raised preflop met monsters, zo verraad je dus al dat je de top van je range vasthebt op de moment dat je openraised.

Het vervolg van de hand is ook niet goed gespeeld. Ik snap niet waarom je de flop check/call wil spelen. We betten de flop zelf voor value en protection, zeker in multiway pots. We betten iets van een 11.5$ of 12$.

Op de turn hebben we nu minder dan een potbet behind als we de flop 11.5 of 12 betten en kunnen we dus makkelijk shoven. Jou turnplay is dan ook niet goed en een complete vissenmove.

Ik wil je niet afbreken maar je moet echt aan je game werken. Ik vraag mijzelf trouwens ook heel kritisch af of je rolled bent voor NL100.. als dat niet het geval is hou dan gewoon een leuk BRM aan.

Groetjes :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door noisecore
Hoi,

Dit is geen verliezende play, je bent ligtjes ahead. Je hebt 55.8% equity op de flop tegen zijn hand en iets van een 77% ofzo op de turn toen de all-in gebeurd. Volgens mij ben je gewoon verward omdat er een rood cijfer bij EV diff. staat.

Afgezien van dat is de hand echt niet goed gespeeld gespeeld.. Sorry dat ik het zo moet zeggen maar het is de waarheid. Waarom raise je preflop 5BB? Met MSS raisen we preflop 3BB of 2.5BB als er geen limpers zijn. Ik veronderstel (excuses als ik fout ben) ook dat je enkel 5bb raised preflop met monsters, zo verraad je dus al dat je de top van je range vasthebt op de moment dat je openraised.

Het vervolg van de hand is ook niet goed gespeeld. Ik snap niet waarom je de flop check/call wil spelen. We betten de flop zelf voor value en protection, zeker in multiway pots. We betten iets van een 11.5$ of 12$.

Op de turn hebben we nu minder dan een potbet behind als we de flop 11.5 of 12 betten en kunnen we dus makkelijk shoven. Jou turnplay is dan ook niet goed en een complete vissenmove.

Ik wil je niet afbreken maar je moet echt aan je game werken. Ik vraag mijzelf trouwens ook heel kritisch af of je rolled bent voor NL100.. als dat niet het geval is hou dan gewoon een leuk BRM aan.

Groetjes :)

Ik speel normaal nooit NL100, altijd al NL10 gespeeld. Het gebeurde eenmalig door tilt-mode (wat hopelijk niet meer zal gebeuren), en ik was toen lucky. En bedankt voor het advies!