Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] nl 10 KK fold

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
143 Weergaven
pokerlaika
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$8.30:///////;SB$2.94:///////;BB$5.00:///////;UTG1$4.60:///////;UTG2$10.10:///////;MP1 (Hero)$10.00:///////;MP2$10.00:///////;MP3$4.00:///////;CO$5.71:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP1 with K:h, K:s.
2 folds, Hero raises to $0.30, MP2 folds, MP3 calls $0.30, 3 folds, BB calls $0.20.

Flop: ($0.95) 8:h, T:s, J:h (3 players)
BB bets $0.10, Hero raises to $1.20, MP3 calls $1.20, BB calls $1.10.

Turn: ($4.55) 6:h (3 players)
BB bets $3.50, Hero folds, MP3 calls $2.50(All-In).

River: ($10.55) J:s (2 players)

Final Pot: $10.55.
Results follow:

BB shows a flush, ace high(7:h A:h).
MP3 shows a pair of jacks(5:d 9:d).

BB wins with a flush, ace high(7:h A:h).

Is het juist om te folden als je weet dat je hand verslagen is maar je wel de
juiste odds krijgt om de call te maken?
Ik had hem hier op de flush aashoog gezet en dus was ik drawing dead

1 reactie

Ik zou preflop gewoon naar 4 bb openen, dat is standaard. Je kunt op wat hogere limieten al potsize openen, maar als je op NL10 al met 3 bb opent dan heb je denk ik niet genoeg FE en kom je vaak multiway.

De flop is wel goed gespeeld. De minbet van de BB is praktisch hetzelfde als een check, dus jij maakt gewoon een raise alsof je een cbet maakt. Je maakt het hier ongeveer potsize, want denk ik wel goed is gezien alle draws die mogelijk zijn en het feit dat je nog twee tegenstanders hebt.

Op de turn gaat de BB opeens stevig betten. Ik weet niet of je stats/reads op deze speler had of dat je gewoon vaak ziet dat zo'n minbet op de flop vaak een draw betekent? Gewoon maar folden omdat hij Ax van harten heeft is wel aan de nitty kant. Je moet uitgaan van ranges en niet villain op een specifieke hand zetten. Het zou natuurlijk kunnen dat je stats/reads op deze speler je vertellen dat hij hier heel vaak een flush heeft en dat je fold daarom goed zou zijn. Als je tegenstanders redelijke donkeys zijn die zo'n speellijn met allerlei verschillende handen kunnen maken, dan zou je ook nog broke kunnen gaan op de turn. Er zijn immers allerlei draws, pairs en combinaties van draws en pairs mogelijk waar je gewoon goed op voorstaat. In elk geval raad ik je aan om de resultaten van de hand weg te laten, want ik wordt echt wel beïnvloed door het feit dat ik zie dat de BB een flush heeft, zelfs al probeer ik er geen rekening mee te houden.