Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl 2 Ak

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
121 Weergaven
pokerlaika
PokerStrategist

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]SB$0.99:///////;BB$1.82:///////;UTG1$4.48:///////;UTG2$1.10:///////;MP1(Hero)$1.97:///////;MP2$0.35:///////;MP3$2.00:///////;CO$1.95:///////;BU$0.61:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP1 with A:s, K:d.
UTG1 calls $0.02, UTG2 folds, Hero raises to $0.10, 6 folds, UTG1 raises to $0.18, Hero calls $0.08.

Flop: ($0.39) 3:c, 8:c, 5:h (2 players)
UTG1 bets $0.02, Hero calls $0.02.

Turn: ($0.43) T:h (2 players)
UTG1 bets $0.43, Hero folds, UTG1 gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.43.

In deze hand was ik echt verrast door de reraise van van UTG1 waardoor ik deze hand echt verprutst heb. Volgens mij had ik hem preflop nog eens moeten raisen, heb ik dit juist?
Mijn tweede fout was op de flop toen ik zijn zwakke bet gewoon callde en eigenlijk had moet raisen.
Hoe had ik deze hand moeten spelen?

2 reacties

Iemand die limpt en dan min3bet tegen een raise is altijd moeilijk in te schatten. Veel spelers doen dit graag met AA of KK omdat ze denken zo meer actie te krijgen. Zeker op de laagste limieten zie je dit echter me de gekste handen gebeuren.

Al bij al mag je er toch wel vanuit gaan dat UTG1 hier een behoorlijke hand zal hebben.

Ik vind je call dus niet zo slecht. Je zit in positie en je kan afwachten wat de flop brengt. Folden mag je zeker niet doen want je krijgt te goede odds, en nog eens raisen (4betten dus) gaat ertoe leiden dat je preflop All-in moet gaan. Met AKo in een FR-game is dat aan de loose kant, tenzij je weet dat je tegenstander een idioot is.

Op de flop heb je niks en je tegenstander maakt een minbet. Heel vaak wil dat zeggen dat hij zwak is en jou wil ontmoedigen om zelf te betten. Je kutn daar echter niet zeker van zijn, dus vind ik de call wel goed. Je moet op NL2 niet proberen te bluffen, want het werkt vaker niet dan wel. Opnieuw gaat een fold natuurlijk niet want je krijgt veel te goede odds.

Op de turn heb je nog steeds niks en nu potbet je tegenstander. Je fold is hier de enige goede beslissing.

Nice hand dus.

Fladdermouse
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Iemand die limpt en dan min3bet tegen een raise is altijd moeilijk in te schatten. Veel spelers doen dit graag met AA of KK omdat ze denken zo meer actie te krijgen. Zeker op de laagste limieten zie je dit echter me de gekste handen gebeuren.

Al bij al mag je er toch wel vanuit gaan dat UTG1 hier een behoorlijke hand zal hebben.

Ik vind je call dus niet zo slecht. Je zit in positie en je kan afwachten wat de flop brengt. Folden mag je zeker niet doen want je krijgt te goede odds, en nog eens raisen (4betten dus) gaat ertoe leiden dat je preflop All-in moet gaan. Met AKo in een FR-game is dat aan de loose kant, tenzij je weet dat je tegenstander een idioot is.

Op de flop heb je niks en je tegenstander maakt een minbet. Heel vaak wil dat zeggen dat hij zwak is en jou wil ontmoedigen om zelf te betten. Je kutn daar echter niet zeker van zijn, dus vind ik de call wel goed. Je moet op NL2 niet proberen te bluffen, want het werkt vaker niet dan wel. Opnieuw gaat een fold natuurlijk niet want je krijgt veel te goede odds.

Op de turn heb je nog steeds niks en nu potbet je tegenstander. Je fold is hier de enige goede beslissing.

Nice hand dus.

Dit vind ik een goede beoordeling.
Als hij de flop naar mij toe check ga ik ook niet proberen te bluffen. Als hij preflop gaat limp/minraisen als bluff zie ik hem ook in staat om de flop te minbet/raisen als bluff.
Gewoon callen in de hoop dat je nog een A of K hit op de turn.