Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl 20 77

18 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
551 Weergaven

minbetje op de river nog callen?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$11,5:22/68/27/3.7/33/75/0/50;BB$11,71:22/36/9/0.0/33/50/-/100;Hero$20:///////;[/tg]
0,1/0,2 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 7♦, 7♣
Hero raises to $0,80, 3 folds, SB calls $0,70, BB calls $0,60.

Flop: ($2,40) T♣, 8♠, 4♦ (3 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $1,8, SB calls $1,80, BB folds.

Turn: ($6,00) 2♠ (2 players)
SB checks, Hero checks.

River: ($6,00) 2♣ (2 players)
SB bets $3, Hero calls $3,00.

Final Pot: $12,00

Results follow (highlight to see):
Hero shows (7d 7c)
SB shows two-pair, tens and deuces (Jc Td)

SB wins with two-pair, tens and deuces (Jc Td)

17 reacties

Denk dat de river nipt is je moet 1 op de 4x goed zitten. Denk dat fold veiligst is omdat er zowat geen draws zijn die vilain kan gaan bluffen.

noisecore
Oldschool Grinder

met een 1/2e potbet op de river gaat hij geen river bluffen. Dat is puur voor value.

of een goedkope bluf

wat is je reden om de flop te cbetten?

op de turn checkt de sb opnieuw en check jij behind.

op de river maakt hij dan een half-potbet. wat denk je dat hij daar als bluff gaat betten? of denk je dat hij 66 en complete air op dit monotone board ook ng gaat betten?

je 77 is op de river imo een bluffcatcher en ik denk niet dat hij vaak genoeg zal bluffen op die river. Op deze river zijn de odds die je krijgt niet zo heel belangrijk omdat het hier bijna nooit een bluf is en bijna altijd vr value is.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

reden om te cbetten?
ik ben preflop agressor en flop is rainbow, lijkt me goede spot voor cbet

op de turn toon ik ook zwakte na check van SB
en volgens mij was minbet idd een goedkope bluf om potje op te pikken op de river
zitten volgens mij nog allemaal in z'n range A3, A4, A5, A6, A7, A9, 33, 55, 66, etc etc

Je reden om een c-bet is ten eerste om overcards die nog equity tegen je hebben te laten folden. Ook weet je totaal niet waar je staat, agro mensen kunnen 2 barrels gaan afvuren op de turn en river om je van de hand af te zetten.

Oorspronkelijk gepost door Kenneh
reden om te cbetten?

op de turn toon ik ook zwakte na check van SB
en volgens mij was minbet idd een goedkope bluf om potje op te pikken op de river
zitten volgens mij nog allemaal in z'n range A3, A4, A5, A6, A7, A9, 33, 55, 66, etc etc

ja, je bent inderdaad de preflop agressor, maar als ik de stats goed interpreteer zit je tegen 2 stations. die zullen dus vaak deze flop hitten en hun 8x of 10x niet folden.

99 is in deze situatie bvb een veel sterkere hand omdat je nu ook elke 8x beat.

waardoor denk je dat op de flop je cbet ng gaat gecalled worden?

ik denk dat je zen range ook wel wat te groot ziet.ik zie enkel ng A4 in zen range zitten na de flop en evenuteel 55 66 en wss nog wat random straightdraws.

ook al is zen af 3.6, die river is echt superslecht om op te gaan bluffen. er zijn gwn zoveel meer 10x en 8x combos en pairs in zen range die jou beat hebben dan bluffs die hij daar kan hebben.

Oorspronkelijk gepost door tobiasdekker
Je reden om een c-bet is ten eerste om overcards die nog equity tegen je hebben te laten folden. Ook weet je totaal niet waar je staat, agro mensen kunnen 2 barrels gaan afvuren op de turn en river om je van de hand af te zetten.

ja dat kan een reden zijn, maar je zit niet tegen een normale speler die hier ws vaak overcards heeft. En dan nog zou ik een cbet twijfelachtig vinden omdat je altijd gaat moeten checken op de turn. en je op de river nooit weet wr je staat.

je zit hier wss een vrij loose speler en tegen een station. die hun range is groter en bevat veel meer 10x combos en 8x combos.

door te cbetten ga je hier altijd in een moeilijke situatie terecht komen.

Door niet te c-betten ook, wat doe je op een blank en een bet van de bb?

dan fold ik de turn gewoon. hij bet daar zelden een 4, 10x en 8x wel of mss wel een draw als hij agro is.
een draw heb je beat, maar die heeft wss 2 overcards op jou.

je komt hier in een guessinggame terecht waar je niet vaak genoeg de beste hand gaat hebben en dat wil je in poker net zo vaak mogelijk vermijden.

daarom dat ik gwn de flop zou checken en als iedereen naar me toe checked op de turn plaats ik een bet. krijg ik een bet van iemand dan fold ik de hand gwn omdat je de river niet kan callen als hij ng agressie toont.

je kan het zo zien. stel dat je hier 20 procent(wat me echt al veel lijkt) van de keren goed zit en 80 procent fout(zijn geen exacte cijfers want ik ken de wiskunde erachter niet), dan maakt dat de play -Ev.
als hij elke keer je cbet called met een draw en die dan ng eens bet op de river.

iamthedanger
BlackMember

Als je hier niet cbet verlies je de hand eigenlijk altijd.

Als je hier wel cbet dan verlies je de hand 80% van de tijd, en pak je 20% van de tijd op zo'n board de pot op. Denk niet dat je genoeg FE krijgt (want welke handen gaan deze flop niet hitten eigenlijk de stationfish hebben altijd wel overs/gutshots/flushdraws/middlepair+) die ze gaan callen. Heads up vind ik het al anders omdat je dan veel meer FE hebt maar om een 3way hier te cbetten met je hand die ongeveer 0 kans heeft om te improven gewoon niet goed. Je kan wel zeggen ja ze callen ook met FD's en donken dan de river, maar ze doen dit ook met alle handen die je beaten dus kom je in vervelende spots op de river/turn waardoor je nog meer geld verliest. Deze flops cbetten is overigens fine wat mij betreft met gutshots/overcards/Tx/8x en eigenlijk alles waarmee de turn je kan helpen of kan barrelen als je meer equity krijgt. 77 speelt gewoon niet goed hier.

Heb het even uitgerekend, als villains hier 30% van de tijd folden, en 70% callen (wat me vrij optimistisch lijkt) maak je 5bb verlies per cbet, verder kan je met 77 gewoon niet barrelen (of is het verre van een fijne hand om het mee te doen) dus vind ik het een prima flop om op te geven. Overigens is het nog steeds niet profitable als de villains 40% van de tijd folden, en op dit board gaat dat ga je het echt niet halen dat er niemand called 40% van de tijd. Standaard succes rate bij mij (op 200NL) is zo'n 43%, en je kan er vanuit gaan dat in HU spots er veel meer gefold gaat worden op cbets lijkt me dus dat dit percentage 3way veel hoger gaat liggen.

Eens?

iamthedanger
BlackMember

Nee hoor, dan fold je gewoon :D niks makkelijkers ;)

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Ik had een heel antwoord getypt, toen ging ik Basta kijken en daarna had envyjosh al gepost maargoed, hier mijn toevoeging:

Oorspronkelijk gepost door Kenneh
reden om te cbetten?

Lijkt me toch niet echt een solide redenering om te cbetten, kan je dit nog wat beter uitleggen?

Overcards doen folden: Zoals Bill al zei zit je tegen 2 dikke stations en die dus nog vaak KQo enzo gaan callen. Je zou kunnen argumenteren dat je dan gewoon voor value kan cbetten maar dit is hier gewoon te licht. Kijk maar eens naar je equity tegen een range van: Tx, 8x, straightdraws en overcards. Je zit wel in positie maar kan ook niet echt gebruik maken van een 2nd barrel omdat hun range als ze de flop callen gewoon te sterk. Je geeft ze dus nog eens een gratis kaart als je hun al beat had. Ten slotte moet je de river dan nog gaan folden omdat ze niet vaak genoeg gaan bluffen.

Niet weten waar je staat is bijna nooit een goed argument om iets te doen. Bet/Raise 4 information is bijna altijd fout.

Denk je dat SB of BB als jij turn checkt 2x gaat barrelen in een 3way? Ik geloof er niet echt in maar als dat nou echt zo zou zijn, kan je hun ook wel prima 2x callen dan?

De grote vraag bij deze hand lijkt me: waarom cbettten?
Wat veel beginnende spelers naar mijn mening doen is cbetten, en als je ze vraagt waarom, daarna wel een reden weten te verzinnen.

Het is niet omdat je heel vaak moet cbetten dat het standaard is of dat je het zonder reden kunt doen.

Hier heeft het volgens mij geen enkel nut omdat:
Je geen beter handen laat folden.
Je misschien wat value haalt van slechtere handen maar die hebben nog steeds heel wat equity en je kan niet 2nd barrelen.
Je hand word niet makkelijker speelbaar omdat je de turn toch altijd behind moet checken.

Als je flop behind checkt kan je prima folden op de turn omdat je ver achterligt tegen hun bettingrange.

Is een c-bet hier ook niet goed tegen 2 normale regulars? Ik had zelf niet naar de stats gekeken:D

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Is een c-bet hier ook niet goed tegen 2 normale regulars? Ik had zelf niet naar de stats gekeken:D

Zeg dan zelf eens waarom jij zou cbetten?
Tgaat er toch niet zozeer om wat je doet maar waarom.

Ik c-bet tegen twee regs omdat die al hun overcars gaan folden in een 3-way pot. En de ranges van regs hitten deze flop veel minder dan de ranges van een fish. Dus eigenlijk enkel voor protectie

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Ik c-bet tegen twee regs omdat die al hun overcars gaan folden in een 3-way pot. En de ranges van regs hitten deze flop veel minder dan de ranges van een fish. Dus eigenlijk enkel voor protectie

Als je 87o had, zou je dan ook cbetten?