Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL 20: AJs in BB

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
252 Weergaven
elderwon
PokerStrategist

Villain: 36/22/2.3
Ik bet hier niet op de flop en ik vraag me nu eigenlijk af waarom niet. Ik rep natuurlijk wel weinig. Soit, de turn geeft me een flushdraw maar hij minraised. Denk dat ik hier op basis van de odds wel moet callen, zeker met eventuele implieds erbij.
De river donkt hij ineens. Doet hij natuurlijk met flushes en ik heb de nuts, en verloren gelopen 7 ook maar die heeft hij hier denk ik niet vaak. Ik doe een minraise en hij 4bet hier nog eens over. Gepaard bord en nu gaan de alarmbellen af. Zit ik hier nog vaak genoeg goed om te callen of niet?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.20(BB) Replayer
SB ($25.83)
Hero ($20.51)
UTG ($4.11)
UTG+1 ($20.33)
CO ($38.49)
BTN ($11.48)

Dealt to Hero A♠ J♠

fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.40, Hero calls $0.20

FLOP ($0.80) 5♣ 9♠ 8♥

SB checks, Hero checks

TURN ($0.80) 5♣ 9♠ 8♥ 5♠

SB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $1, Hero calls $0.50

RIVER ($2.80) 5♣ 9♠ 8♥ 5♠ 6♠

SB bets $1.70, Hero raises to $3.40, SB raises to $7.70, Hero ???

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Anomic
Oldschool Grinder

Ik call hier de river gewoon. Moest hij niet gebet hebben zou ik er zelf toch niet zo veel meer van gemaakt hebben, en als hij raiset, moet je je afvragen met welke handen buiten een full house hij dit nog zou doen. Slechtere flushes, 76 of 5X? nah

Preflop opent hij met een minraise, wat vaak duid op een pocketpair.

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

Ah, is dat zo met een openminraise? Nog nooit iemand horen zeggen.

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Dat is mij ook nog niet eerder opgevallen.

Pre 3b ik AJs ip tegen een loose opponent (aangenomen dat hij ook hoge blindsteal heeft).

Flop check it back lijkt me prima, waarom wil je hier stabben? Zie weinig slechters wat jou gaat callen en ook weinig tot niks beters dat gaat folden (misschien 22-44). Je hebt enige sd-value, overs en een bdfd. Prima om je positie te blijven benutten.

Turn zou ik om zelfde reden weer checken. Ik verwacht dat m'n hand nog steeds regelmatig goed is, verwacht nog steeds nauwelijks value te krijgen van slechter. We hebben nu wel de fd erbij voor een sterke hand, lekker!

Turn as played call ik zeker, er zijn zo weinig value combos (99/88 en 76) en waarom zou hij deze op flop checken (tenzij hij post allerlei fancy slowplays heeft gedaan eerder). Tegen 99/88 ben je dood, het zei zo, maar je hebt vaak genoeg 9x 8x tegen of een random spazz, en tegen 76 heb je prima implied.

River Kom je nu een beetje raar uit. Weet niet of ik je minraise juist goed vind of niet. Door de odds en doordat jouw minraise best bluffy over kan komen denk ik wel dat je meer dan 20% goed zit en je hebt nauwelijks meer nodig. Ook omdat hij dit eigenlijk alleen met 99/88 voor value kan doen en het zo'n bizarre lijn is (maargoed, je weet het natuurlijk nooit).

Beantwoorden
Citeren
elderwon Topicstarter
elderwon
PokerStrategist

Ik bet de turn omdat ik hier denk veelal voor te liggen en hier al vaak de pot kan oppakken. Deze kaart verandert op zich niet veel aan de situatie. Callt hij, ook goed, dan is de pot al aangedikt mocht ik de flush hitten. Nu maakt hij een minraise maar dit is zo laag dat ik veel te goeie odds krijg om te folden.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Pre fine.

Flop en turn zou ik gewoon behind checken om bovengenoemde redenen.

As played zou ik hier de river niet meer raisen omdat zijn callingrange heel klein is, zijn river bet is namelijk vrij polarized. Of het is nuts of het is een random bluff. Denk dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je de river raised.
Klinkt wss heel nitty..

Als je de river raised moet je de shove ook callen imo.

Beantwoorden
Citeren