Vond dit een lastige spot. Had maar een sample van 70 handen en hij speelde daarover 30/20 met aggr factor van 3. Cbet van 80% en turn Cbet van 50%.
Villain 3bet een vis pre flop wat me een redelijke standaard move lijkt. De de 3bet lijkt me dat hij dit doet voor value. Het lijkt me niet dat villain de shortstack 3bet om vervolgens op een 4bet of post flop te folden. Villain zal daarom een value hand hebben en geen bluf. Om mezelf met 150BB diep niet te isoleren tegen beter besluit ik om te flatten. Echter breng ik mezelf hiermee in een lastige spot, aangezien ik uit positie zit.
Villain Cbet flop, aangezien hij dit 80% van de keren lijkt het me een standaard call. Daarnaast is het board redelijk dry. Als villain hier cbet zal het dus om een bluf gaan of een value bet. Om mezelf niet te pot committten besluit ik te flatten.
De turn is een blank, echter cbet villain de turn ook. Hier zat ik echt te twijfelen of ik moest shoven of dus folden. Echter lijkt het me niet dat villain de flop en turn bet met air en zette ik hem op een overpair. Als ik call dan kom ik onmogelijk nog weg op de river. Als ik shove lijkt het me dat ik alleen een call krijg van beter. Uiteindelijk fold ik, omdat ik echt niet wist hoe ik ervoor stond.
Nu zit ik dus met een aantal vragen:
- Had ik de flop hier moeten 4betten?
- Is de call op de flop juist of had ik moeten reraisen?
- Wat doe ik op de turn, call/shove/or fold?
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.20(BB) Replayer
Hero ($32.52)
BB ($11.49)
UTG ($26.41)
UTG+1 ($3.80)
CO ($61.09)
BTN ($6.70)
Dealt to Hero Q♣ Q♥
fold, UTG+1 raises to $0.50, CO raises to $1.80, fold, Hero calls $1.70, fold, fold
FLOP ($4.30) 7♠ 2♦ 8♥
Hero checks, CO bets $4.30, Hero calls $4.30
TURN ($12.90) 7♠ 2♦ 8♥ 9♦
Hero checks, CO bets $9.70, Hero folds
CO wins $12.26