Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 34s in BB

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
531 Weergaven
ssacr
Poker Player

Hoi,

Ik zit in de BB en call voor de odds en omdat ik een hand heb die makkelijk speelt post flop. Eerste raiser is unknown, Sb is 29/18, 3 bet 29, agrr.10. Wel over een klein sample 30 handen maar voor de indruk. Mijn stats zijn 16/14.

Flop is wel mooi. Liggen een hoop draws, alleen oppassen voor Villain met dezelfde draw. Call dus flop.Raisen heeft geen zin denk ik en wil mijn hand niet te duidelijk maken. Bovendien bet Sb waarschijnlijk wel door en heb ik mogelijk extra value als ik hit.

Turn pik ik nog een draw op. Ik call weer alleen, min of meer om dezelfde redenen. Betsize van Sb lijkt ook op drawing imo.

River komt de draw niet aan, paired het board en bet Villain. Kan ik hier een bluff maken? Liggen veel gemiste draws en Villain kan dus best ook niks hebben. Sizing is aan de kleine kant vind ik. Is dit value van hem of juist een bluff. Niet te snel onder de spoiler kijken, benieuwd naar meningen.

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Player4 ($32.60) 326bb
UTG+1 Player5 ($20.24) 202bb
CO Player6 ($10.59) 106bb
BTN Player1 ($7.25) 73bb
SB Player2 ($29.23) 292bb
BB ssacre ($10.50) 105bb

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) ssacre is BB 3♣ 4♣
2 folds, Player6 raises to $0.30, 1 fold, Player2 calls $0.25, ssacre calls $0.20

Flop: 8♣ 7♦ J♣ ($0.90, 3 players)
Player2 bets $0.40, ssacre calls $0.40, Player6 calls $0.40

Turn: 5♠ ($2.10, 3 players)
Player2 bets $1, ssacre calls $1, Player6 folds

River: 8♠ ($4.10, 2 players)
Player2 bets $2, ssacre?

Spoiler

raises to $5.95, Player2 folds Final Pot: $8.10 ssacre wins $15.64 (net +$7.99) Player2 lost $3.70 Player6 lost $0.70

Beantwoorden
Citeren
11 reacties

Hoi saccr,

Preflop verbaasd me :D. Had ik niet verwacht van je met je stats hehe. 34s is te loose om te callen daar. Te lage flush als je flush hit... CO opent dus tightere range dan dat BTN zou openen. Zelfs als BTN opent is het loose tenzij SB erg slecht zou zijn. 34s is gewoon trash eigenlijk, lage flush en lage pairtjes. Ziet er wel goed uit ja.

Flop callen lijkt me best want je wilt niet dat je een reraise tegenkrijgt en ten tweede denk ik niet dat we veel FE hebben op dat board. Ik ben blij dat we goede odds krijgen en call.

Zelfde verhaal op de turn al is het hier erg close. Gelukkig is een 6 ook soms nog goed.

Villain lijkt wat fishy en ik denk dat hij herocallt als we raisen omdat er een draw mist. :)

Farma

Beantwoorden
Citeren

Ik denk dat hij met zijn line (kleine flopsizing en turnsizing en dan river nog 'redelijk' groot') meestal een 8 heeft. Anders een weake jack. Maar ik denk dus dat die callt op een raise.

We hopen dus enkel dat hij draws fold maar zoveel flushdrawcombo's zijn er niet. Tel maar eens in equilab. Jx en 8x combo's zijn er veel meer.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Hey

Als hij hier een draw zou hebben waarom bet hij de river dan zo klein. Had hij een hand als KJ AJ 10J. J10 heeft tp en een gutshot.
Een bluf maakt het je hier toch wel lastiger die gaat toch groter betten voor fe
omdat er voor jou range ook niet bijzonder veel gebeurt bv 87, 910 ga je niet nog een river kaart geven.
In jou range zitten wel wat sc maar of jij hier 2 straten called met een 8x
Het lijkt wel een draw zoals ie hem speelt zijn sizing zegt dat iig wel.
Als hij 88 zou hebben zie ik hem die niet snel donken, of hij moet stats hebben van de co die bv een laag cbet % heeft en hij geen check behind wil riskeren voor een eventuele sd of fd en goed zit bij een raise van jou of co.
Maar dan zou ie toch zeker 2/3 pot betten of is dat dan weer een te nutty play.

Nu hij erg klein door bet en de river ook maar halve pot bet zou ik zeggen raise naar 6,00 flinke raise als bluff maar jij speelt ook alsof je draw hebt al heb je veel 8 in je range 87 heb je de nuts maar hoe speelt two pair hier, maar je hebt ook sd 's en fd's.
weet niet of je veel FE hebt hij is erg agressief maar pfr is reg maar een sample heb je ook niet 30 handen.
Zou hij AJ KJ QJ zomaar gaan leaden na co open.
vind hem lastig zeg

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Castaside, je typt altijd zon wall off text maar ik krijg er een beetje een brainfreeze van als ik het lees :P je typt zoveel door elkaar + vage zinsopbouw, zodat er totaal geen logische volgorde in zit waardoor het een super chaotische post wordt en lastig te volgen :P

Ik raise zelf de river ook niet omdat villain fishy oogt, hij zal elk pair wel nuts vinden en callen (Vooral als die maar 4 moet bijleggen). Vind fish bluffen niet echt relaxt en -ev.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Ja klopt, dat komt omdat ik alles tegelijk wil zeggen.
Ga er voortaan eerst is rustig voor zitten dan gewoon typen wat ik eigenlijk wil zeggen. Toen ik het zelf na ging lezen kreeg ik ook bijna koppijn.

Zal er op letten in vervolg :)

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Ik kijk hier eigenlijk vooral naar de combinatie van zijn stats. Ook al is het sample klein, hij 3bet buitensporig en zijn agressie is ook enorm buiten proportie.Typisch een speler die probeert op agressie potten te pakken. Is inmiddels wel zo slim dat ie zijn riverbet niet al te duur maakt. Zou als ie echt wat had richting 2,80 betten denk ik.

Al met al dacht ik vooral aan een gemiste draw of een hand als Ax, mss wel A7. Dacht dat in zijn geval de bet standaard was omdat ik passief speel en hij denkt de pot op te pakken. Mijn raise is vrijwel altijd te sterk voor zijn hand denk ik.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Ik kijk hier eigenlijk vooral naar de combinatie van zijn stats. Ook al is het sample klein, hij 3bet buitensporig en zijn agressie is ook enorm buiten proportie.Typisch een speler die probeert op agressie potten te pakken. Is inmiddels wel zo slim dat ie zijn riverbet niet al te duur maakt. Zou als ie echt wat had richting 2,80 betten denk ik.

Al met al dacht ik vooral aan een gemiste draw of een hand als Ax, mss wel A7. Dacht dat in zijn geval de bet standaard was omdat ik passief speel en hij denkt de pot op te pakken. Mijn raise is vrijwel altijd te sterk voor zijn hand denk ik.

Je zegt zelf dat de stats over een erg klein sample zijn.. die agg is niet echt te betrouwen.

Ten twee zeg je dat hij A7 kan spelen en daar ben ik het mee eens. Probleem is dat hij dat zelfs mogelijl herocallt. Je blufft dus enkel missed draws maar dat is maar een klein deel van zijn range.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Je zegt zelf dat de stats over een erg klein sample zijn.. die agg is niet echt te betrouwen.

Ten twee zeg je dat hij A7 kan spelen en daar ben ik het mee eens. Probleem is dat hij dat zelfs mogelijl herocallt. Je blufft dus enkel missed draws maar dat is maar een klein deel van zijn range.

Daar staat of valt deze bluf mee inderdaad. Eens ook dat missed draws maar een deel van zijn range is. Denk alleen dat een Hero call op dit board niet zo snel gaat gebeuren. Ik ken Villain amper, maar dat geldt andersom ook. Ik heb tight stats en speel passief, ik zie Villain hier vrijwel nooit callen met een pair, zijn stats en stack geven aan dat ie wel vaker speelt imo. Met wat kan ik hier raisen dat ie nog kan callen met een pair. Ik ben waarschijnlijk eerder een rock dan iets anders voor hem en die doen dit niet met niks. Wat zou je Villain hier adviseren of wat zou jezelf doen hier?

Over de stats van Villain, ik weet dat dat niet zo extreem zal blijven over meer handen, maar ik denk dat net als irl, de eerste indruk veelzeggend is. Niet om door te blijven mekkeren over deze hand maar om wat te leren. Ik ga trouwens rond de 30% naar de flop en win op SD te weinig, rond 55%. Heb een sterke redline maar ongeveer zelfde blueline negatief ( letterlijk ongeveer in $) Doe dus iets goeds met dit soort handen maar evenveel fout.

Neem trouwens je analyse zeker mee en heb er al leerpunten uit gehaald.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Jij rept hier imo ook geen bal. Welke handen zou je zo spelen? Sets/2p/910 ga je sowieso al eerder raisen. Je gaat ook geen 2nd barrel met 8x callen op dit board 3way (met iemand achter je to act), want dat is redelijk spew. En je gaat ook geen triple barrel raisen met Jx/7x, want dan overspeel je je hand + je hebt sd value. Dus wat blijft er over: air imo. Dus als ik hier iets als Jx/99 zou hebben zou ik wss nooit folden want je line maakt niet veel sense. En ik kan alleen al aan zn betsizing zien dat hij fishy is, want ik heb nog nooit een degelijke reg zien half pot triple barrelen > dus fishy dude.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Eens hier eigenlijk, ik rep idd ook niks om de redenen die jij noemt. Ben duidelijk te veel gefocust op het laten folden van mijn tegenstander omdat ik vind dat zijn " verhaal" niet klopt. Vergeet dat mijn verhaal ook geen hout snijdt.Als ie niet 3 straten complete air barrelt en nadenkt kan ie hier best wel een hoop callen, is niet eens een hero call dan denk ik. Het enige wat ik hier zo had kunnen spelen is 9 :club: T :club: . Ik rep hier dus 1 hand volgens mij.Denk niet dat Villain dat dacht.

Probeer meestal trouwens wel na te denken wat ik zou kunnen reppen bij een bluf. Denk dat dit een in game issue is waarbij ik door de stats en het spel van Villain alleen nog maar bezig ben met hoe ik de pot kan pakken nadat ik op de river ook alles mis.Misschien het nadeel van de snelheid van zoom. Is even goed nadenken over deze play en niet meer doen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Zelfs 910cc ga je hier wel eerder raisen aangezien er veel actiekillers zijn op turn/river, je wil villains niet super cheap next card laten zien + je wil pot bouwen.. en dan lijkt het me helemaal niet echt verstandig om dan pas te gaan raisen met deze hand zo gauw het board paired ;)

Beantwoorden
Citeren