Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10-88 BB vs SB

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
289 Weergaven
ssacr
Poker Player

Ik ziet hier met 88 in de BB. Ik raise en smallblind callt. Op de flop 1 overcard en Villain bet, 1 blind. Ik reraise naar 3/4 pot.Ik denk dat Villain gemist heeft of een Qx. Op de turn een 5, wss een blanc. Weer een donkbet. Ik reraise weer om zwakke Qx te laten folden of een doorgespeelde Ax. Die laatste verwacht ik niet omdat er geen preflop raise was. Villain callt weer. Ik zet hem nu zeker op een QK, QJ. Op de river een Aas en Villain checkt. Raise ik hier omdat ik vrijwel zeker verlies op de showdown om zo een AQ of een andere sterke hand met een Aas te reppen of kan ik toch maar beter wel checken?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
888
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Player1 ($10.04) 100bb
UTG+1 Player2 ($5.74) 57bb
CO Player4 ($6) 60bb
BTN Player6 ($5.88) 59bb
SB Player7 ($4.90) 49bb
BB ssacre ($9.70) 97bb

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) ssacre is BB 8♠ 8♥
4 folds, Player7 calls $0.05, ssacre raises to $0.30, Player7 calls $0.20

Flop: 7♦ Q♥ 5♠ ($0.60, 2 players)
Player7 bets $0.10, ssacre raises to $0.45, Player7 calls $0.35

Turn: 5♦ ($1.50, 2 players)
Player7 bets $0.10, ssacre raises to $0.90, Player7 calls $0.80

River: A♣ ($3.30, 2 players)
Player7 checks, ssacre bets $2.47, Player7 folds

Final Pot: $3.30

ssacre wins $8.08 (net +$3.96)

Player7 lost $1.65

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
KillBZ
Oldschool Grinder

Op de flop 1 overcard en Villain bet, 1 blind. Ik reraise naar 3/4 pot.Ik denk dat Villain gemist heeft of een Qx.

Waarom zou je in vredesnaam hier de flop dan raisen? zelfde geld voor de turn en river.. je brengt jezelf best in een -EV spot op de river omdat hij als ik zn stats zie nooit een Q gaat kunnen folden... zoals Ax'en rep jij ook niet..

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Ik dacht dat Villain zo klein bette omdat hij mogelijk een Ax hand had en goedkoop verder wilde. Mss een Qx, maar waarom dan zo klein betten? Ik reraise omdat ik wil weten of het echt een Qx is. Op de turn raise ik weer om een zwakkere Q te laten folden. Ik hoop dat Villain denkt dat ik een AQ heb of KK, QQ. ( :facepalm: zeker? ) Op de river kan ik eigenlijk niet meer checken omdat ik verloren heb wss. Dat Villain niet weer 0,10 bet maakt dat ik raise. Als ik Villain was stopte ik die 0,10 er in.Ik raise kennelijk toch wel. Als ie al wil callen stopt ie dat er ook in en zou ik een raise reraisen. Ik had het idee dat Villain het genoeg vond zo.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Het is een vis he, die denkt niet aan een betsize, wat jij hebt ofzo.. Probeer je in te leven in wat voor tegenstander je bespeelt.

Beantwoorden
Citeren
cazzz
Elite Grinder

Zn mini bet op de flop zal ik ook vaak raisen. Op het moment dat jij niet raised ziet jou hand er uberweak uit en moet je op een decent turn (en mss river) bet folden.
Ik zou de turn ook raisen en de river behind checken. Denk niet dat hij daar een Q vaak fold en je hebt nog wel wat showdown value.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Ik schat mijn showdownvalue hier ongeveer op 0, is betten op de river dan niet een goede optie?

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Haha, je bent veel te nieuwsgierig/onzeker over zijn range. Heb het al een paar keer voorbij zien komen dat je wil raisen om te zien of hij daadwerkelijk de betere hand heeft, of dat hij helemaal niks heeft.

Je maakt het jezelf tijdens de hand veel te ingewikkeld. Je voelt je op de river gedwongen tot het maken van een bluf, omdat je je hand op ee turn eigenlijk in een bluf verandert, maar dat is helemaal niet nodig.

Het is goed dat je Villain op een range zet, maar maak het niet te zwart-wit. Na zijn flopcall kan hij any pair hebben, maar ook straightdraws en zelfs gutshots. Tuurlijk heeft hij ook wel eens Qx dan, maar daar hoef je niet met het maken van raises achter te komen. Durf zijn range wijd te houden en dus ook zijn zwakkere handen erin te houden. Zekerheid krijg je toch wel als na de river de kaarten open gaan.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Haha, je bent veel te nieuwsgierig/onzeker over zijn range. Heb het al een paar keer voorbij zien komen dat je wil raisen om te zien of hij daadwerkelijk de betere hand heeft, of dat hij helemaal niks heeft.

Je maakt het jezelf tijdens de hand veel te ingewikkeld. Je voelt je op de river gedwongen tot het maken van een bluf, omdat je je hand op ee turn eigenlijk in een bluf verandert, maar dat is helemaal niet nodig.

Het is goed dat je Villain op een range zet, maar maak het niet te zwart-wit. Na zijn flopcall kan hij any pair hebben, maar ook straightdraws en zelfs gutshots. Tuurlijk heeft hij ook wel eens Qx dan, maar daar hoef je niet met het maken van raises achter te komen. Durf zijn range wijd te houden en dus ook zijn zwakkere handen erin te houden. Zekerheid krijg je toch wel als na de river de kaarten open gaan.

Moment om eens na te denken. Heb toch niet een heel hoge agressie, een normale Vpip/ PFR (16/12). Wel hoge SD,32. win wel de meeste. driebet rond 4.Blaas alleen wel vaak potten op. Denk dat dit wel eens een reden kan zijn. Verder redelijke stats toch?

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Je hebt stats in alle soorten en maten en je kunt op verschillende manieren prima winst maken. Je denkt ook prima na over je spel en bent er actief mee bezig, dus dat zit wel goed. Maar het viel me gewoon op dat je gedachtengang vaak gericht is op het krijgen van zekerheid over zijn range. Alsof je zijn range zo klein probeert te maken dat je zo snel mogelijk zekerheid hebt en kunt zeggen "zie je wel, ik had hem op Qx gezet".

En dit heeft in directe zin niet eens te maken met of je spel goed of slecht is, maar dit gaat puur om je gedachtengang.

Beantwoorden
Citeren