Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 Aa

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
139 Weergaven
oscaar10
Elite Grinder

Full Tilt Poker Game #30105686378: Table Hazard - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 10:45:46 CET - 2011/04/25 [04:45:46 ET - 2011/04/25]
Plaats 1: Stultitia ($12.68)
Plaats 2: hazarder1980 ($3.68)
Plaats 3: nagart ($10)
Plaats 4: Geloker ($4)
Plaats 5: uncmn ($10)
Plaats 6: topBeer86 ($9.37)
Plaats 7: ullya1ster ($10) zit uit
Plaats 8: metomadmac ($10)
Plaats 9: Wath ($10)
topBeer86 zet de small blind in van $0.05
metomadmac zet de big blind in van $0.10
De knop is bij plaats 5
HOLE KAARTEN
Gedeeld aan Stultitia [Ac As]
Stultitia verhoogt naar $0.30
hazarder1980 past
Geloker past
uncmn past
topBeer86 gaat mee met $0.25
metomadmac past
metomadmac voegt $0.10 toe
FLOP [4c Qh 7s]
topBeer86 checkt
Stultitia doet een inzet van $0.30
topBeer86 heeft nog 15 seconden om iets te doen
topBeer86 gaat mee met $0.30
TURN [4c Qh 7s] [Qd]
topBeer86 checkt
Stultitia heeft nog 15 seconden om iets te doen
Stultitia doet een inzet van $0.85
topBeer86 gaat mee met $0.85
RIVER [4c Qh 7s Qd] [6h]
topBeer86 checkt
Stultitia doet een inzet van $1.80
topBeer86 verhoogt naar $3.60
Stultitia gaat mee met $1.80
SHOWDOWN
topBeer86 toont [7c 7d] een full house, Zevens full van Queens
Stultitia muckt
topBeer86 wint de pot ($9.52) met een full house, Zevens full van Queens
OVERZICHT
Hele pot $10.20 | Rake $0.68
Board: [4c Qh 7s Qd 6h]
Stoel 1: Stultitia gemuckt [Ac As] - twee paar, Azen en Queens
Stoel 2: hazarder1980 heeft niet ingezet (gepast)
Stoel 3: nagart zit uit
Stoel 4: Geloker heeft niet ingezet (gepast)
Stoel 5: uncmn (knop) heeft niet ingezet (gepast)
Stoel 6: topBeer86 (small blind) getoond [7c 7d] en gewonnen ($9.52) met een full house, Zevens full van Queens
Stoel 7: ullya1ster zit uit
Stoel 8: metomadmac (big blind) gepast voor de Flop
Stoel 9: Wath zit uit

Ik was aan het twijfelen om behind te checken op de river. Na zijn minraise wist ik uiteraard genoeg maar toen kon ik niet meer weg. Wat zouden jullie gedaan hebben?

4 reacties
oscaar10 Topicstarter
oscaar10
Elite Grinder

PS de hand converten lukt niet omdat hij in het Nederlands is. Waar kan ik dit aanpassen?

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
PS de hand converten lukt niet omdat hij in het Nederlands is. Waar kan ik dit aanpassen?

In de lobby van Full Tilt:
Options -> Hand History -> Hand history Language Selection : English

Werkt vermoedelijk niet met terugwerkende kracht.

Preflop kun je beter standaard met 4bb raisen (+1bb per limper).

Ik kan helaas niet de potgrootte zien in bovenstaande hand, maar volgens mij bet je aan de kleine kant postflop. Op de flop is de pot volgens mij $0.70 of misschien een paar cent lager vanwege de rake. Het board is droog dus je hebt niet veel bescherming nodig, maar je wilt ook wel value halen dus ik zou toch wel $0.40 betten. Op de turn zal de pot ongeveer $1.25 zijn, dan is jouw betsize wel weer goed. Er ligt nu een tweede Q dus er zijn wat minder zwakkere handen mogelijk waar jij nog value van kunt krijgen.

Op de river kun je kiezen tussen betten of checken. De vraag is vooral of er nog zwakkere handen zijn waar je value uit kunt halen. In principe zal 7x en 4x niet drie straten callen dus daar valt geen value uit te halen. Van Qx verlies je nu. De enige handen waar nog wat value uit te halen valt zijn pocket pairs, vooral 88-JJ (en KK), dat zijn niet zo veel handen. Gezien de droogte van het board is het risico aanwezig dat villain een Q of een geflopte set slowplayed. Ik denk dat je onder deze omstandigheden wat vaker behind kunt checken. Ik zou hier zelf vaak behind checken, behalve als villain een wat passievere speler is die te veel blijft callen. Nog eens voor value betten zou vooral interessant zijn als er nog van veel handen value te halen valt en als de situatie wat minder tot slowplayen uitnodigt.

Na villain check/minraise op dit gortdroge board weet je waarschijnlijk zo goed als zeker dat hij een Q of een full house heeft. Volgens mij is er geen enkele zwakkere hand waarmee villain dit kan doen. Als het een bluf was dan zou hij ook wel groter raisen. Je bent zo duidelijk beat dat je beter kunt folden tegen villains minraise, ondanks de goede odds. Het is wel een typische menselijke neiging om dan toch te callen en dan te denken: "hij had me beat, dat dacht ik al", maar als je echt zeker weet dat je beat bent dan is een fold dus wel het beste.

oscaar10 Topicstarter
oscaar10
Elite Grinder

Pot was iets minder als 70 dankzij de rake idd. Dus daar had ik groter moeten betten. Ik twijfelde ook voor te betten op de river maar het was idd voor value te halen van Pocket Pairs maar achteraf gezien dacht ik ook wel dat checken beter had geweest. Ik was vrij zeker dat ik beat was na de minraise maar ik kreeg meer als 1/5 denk ik dus ik dacht dat ik niet meer weg kon. Je ziet op microstakes af en toe nog wel van die rare moves zoals de minraise op river met andere handen maar ik denk inderdaad dat ik hier op termijn meer mee verlies dan win door nog te callen.