Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 - Aa

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
782 Weergaven
ledzrock
PokerStrategist

Hand Information
, 0.1 BB (9 handed).
Hand History converter courtesy of pokerhandreplays.com

Table Information
Seat: 1 HERO ($10) Small Blind
Seat: 2 seat 2 ($10) Big Blind
Seat: 3 seat 3 ($10)
Seat: 4 seat 4 ($10)
Seat: 5 seat 5 ($10)
Seat: 6 seat 6 ($10)
Seat: 7 seat 7 ($10) vpip: 14 pfr: 6 3bet ? (44 handen)
Seat: 8 seat 8 ($10)
Seat: 9 seat 9 ($10) Dealer
Dealt to HERO VPIP 13, pfr 10 3bet 4
A♦A♥

Preflop (Pot:0.6)
seat 3    FOLD
seat 4    RAISE $0.3
seat 5    FOLD
seat 6    FOLD
seat 7    RAISE $0.9
seat 8    FOLD
seat 9    FOLD
HERO    RAISE $2
seat 2    FOLD
seat 4    FOLD
seat 7    CALL

Flop(Pot: $5.8)
K♠Q♠J♦

seat 1    CHECK
seat 7    BET $2.5

Spoiler

HERO    FOLD
Showdown:
seat 7 MUCKS

seat 7  wins the pot: $8.3

ik vond het lastig om te bepalen of ik kon betten op de flop. Aangezien ik geen schoppen aas had besloot ik om te checken. Zijn ranges had ik vastgesteld als volgt:

preflop 4bet call range : JJ+,AKsuited (dus niet de AsKs, en in <1% TT, AKo)
flop bet na heros check : JJ+,AKsuited (dus niet de AsKs, en in <1% TT, AKo), hij raised dus alles na mijn check.

ik verwacht dat hij zijn hele range bet omdat:
- trips, moet hij beschermen.
- TPTK (+ zwakke draw). Moet hij beschermen nadat ik zwakte heb laten zien met mijn check OOP.
alleen TT zou hij misschien niet raisen na mijn check, maar ik verwacht dat hij dit bijna nooit heeft (<1% vd gevallen)

het probleem is echter dat als ik bet OOP met AA, dan zijn er geen handen waar hij mee zou moeten folden. ik verwacht dat hij zijn hele range dus minimaal zal callen, wat betekent dat ik er op de turn slecht voor sta, want ik beat alleen maar AK (eventueel TT).

Dus ik denk dat ik met AA hier er goed aan gedaan niet OOP te betten, als ik een schoppen Aas had dan had ik het denk ik wel gedaan (re-raise = fold).

Na lang denken fold ik de flop, omdat als er geen T komt op de turn moet ik folden, zelfs al bet hij met AA, AKs, AKo. (wat ik ook in zijn positie zou doen). Er is een kans dat we gratis naar de river gaat maar die is erg klein omdat ik denk dat hij bijna alles zal betten op de turn.

Wat vind jij er van?

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Speler 7 gaat denk ik AK niet callen na een 4 bet van jouw. Al zou het me niks verbazen dat hij vanwege zijn lage PFR op kleine sample AK ook vaak zal callen i.p.v. 3 betten en dat hij alleen met JJ+ of zelfs met QQ+ 3 bet.
Zou ik zelf wel vaak doen als ik speler 7 was :f_biggrin:
Dus hit dit board zijn range hard verwacht ik, maar zou ik zelf KK+ pre-flop al afstacken en zou me niks verbazen dat hij hier bijna altijd JJ en QQ zo speelt en zou ik ook check/fold spelen.
Ben benieuwd wat anderen van deze hand vinden.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow
PokerStrategist

Waaaaauuww.. wat een kutflop.. I'm clueless to be honest...., echt heel erg lastig om hem hier op een range te zetten. Je ziet wel een VPIP-pfr-gap, wat impliceert dat hij toch wel wat call-happy is, met betrekking tot actie doden pre-flop, juist om die reden zou ik bij het opstellen van zijn range AK nog wel meenemen. (ook vooral omdat hij zo'n nit is). Uiteraard praten we over een 44-handsample en kunnen we dit dus niet met zekerheid vast stellen.

Als we ons aan die redenatie vasthouden zit JJ en zelfs QQ ook nog wel in zijn range; ik verwacht dat hij QQ hier best kan flatten, vanwege tight spel en pfr-vpip-gap..

Dus als we nu een range opstellen komen we uit op: AQ, AK, QQ, JJ.. but wait.. waarom 4-bet je zo klein? 4-bet trouwens liever naar 22BB/23BB.

Tegen die range heb je 62,5% equity, denk niet dat hij AQ cbet en misschien fold ie zelfs wel pre-flop, dus die eruit, dan heb je nog 51,3% equity.

In het beste geval komt er een T op de turn en heb je een split pot tegen AK, of een actie-killer en dus een fold van zijn kant tegen JJ-QQ, met andere woorden, je implied odds zijn ziekelijk slecht.

Tegen enkel JJ en QQ heb je maar 21% en er is simpelweg weinig toekomst in deze hand, geen enkele kaart is goed... bij een blank op de turn en een bet van zijn kant moet je alsnog folden.. enige kaart wat nog een beetje goed is, zou een schoppen zijn, zodat ie wat gas terug neemt met zn sets en je een cheap showdown krijgt.. maar om nou om die reden te gaan callen.. lijkt me niet.

Ik fold flop.. je zit vaak tegen sets en enige positieve toekomstscenario is een split-pot.. in my opinion geen reden om te callen.

Beantwoorden
Citeren