Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10: AA flop nuts

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
247 Weergaven
Benjike316
PokerStrategist

Omdat ik niet zeker wist wat ik moest doen, heb ik gewoon de c-bet toegepast. Maar was het in dit geval niet beter check check en op de river betten in de hoop iemand een runner runner flush of straat maakt? Of ze gewoonweg denken dat K high of pocket pair goed genoeg is en ze callen?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
CakePoker
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Love1 ($8.50)
UTG+1 IMBe
2 ($5.05)
MP1 jian3 ($15.62)
MP2 pedr4 ($22.78)
MP3 Hero ($2.05)
CO Migu7 ($2.19)
BTN zzha
8 ($5.53)
SB Icbc9 ($13.21)
BB Play
10 ($9.80)

Pre-Flop: ($0.15, 9 players) Hero is MP3 A♥ A♠
2 folds, jian3 raises to $0.35, 1 fold, Hero raises to $0.90, 3 folds, Play10 calls $0.80, jian3 calls $0.55

Flop: A♣ Q♥ A♦ ($2.75, 3 players)
Play10 checks, jian3 checks, Hero bets $0.60, Play10 folds, jian***3 folds

6 reacties
superjunk
PokerStrategist

Als er een raise voor je is ga je toch altijd all-in ?

Benjike316 Topicstarter
Benjike316
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door superjunk
Als er een raise voor je is ga je toch altijd all-in ?

was dat niet als je voor de reraise meer dan 2/3de van je stack moet raisen? Je kan gelijk hebben hoor ^^ Ik speel nog maar een paar dagen SSS dus... zal nog wel fouten maken :-)

superjunk
PokerStrategist

Nee, voor zover ik weet niet.

Uit het basis artikel: SSS hoe speel je voor de flop.

Benjike316 Topicstarter
Benjike316
PokerStrategist

Ow inderdaad. Dan moet ik dat 2/3de met iets anders verwarren :-)

Maar nu ja de eigenlijke vraag was of ik zou kunnen slowplayen als ik eerste raise en er wordt alleen maar gecalld, en ik de nuts flop?

meestal ga je volgens de sss niet in situaties komen waarin je gaat slowplayen, is ook helemaal niet de bedoeling in sss...
SSS is gwn simpel ABC poker zonder fancy stuff erbij. Je moet daar gewoon eigelijk preflop allin gaan maar as played moet je gwn zeker cbetten hier!!
je zal dan vaak gng ng wel door een hand als AK of Qx afbetaald worden!!

owjah btw, ik denk dat je 2/3e stack verwart met wanneer je je halve stack moet inzetten dat je dan direct AI gaat. Hier is het dan ook zo dat je, als je de raise gaat 3betten, je het eigelijk 1,05$ moet maken, wat meer is dan de helft van je stack, dus ga je direct AI!!

Nox

Hey Benjike316,

Goed om te zien dat je meer handen aan het posten bent, top! :)

Zoals superjunk al aangeeft zou je hier preflop al all-in gaan. Je maakt normaal een raise van 3x de raise van de tegenstander, en daarmee kom je op $1,05. Dat is meer dan de helft van je stack, dus ga je all-in. Het is dus de helft, niet 2/3.

2/3 kan ook komen van de continuationbet. Die maak je wel vaak 2/3 van de pot. Misschien dat daar de verwarring vandaan kwam.

En ja, in een situatie als deze zou je kunnen slowplayen, want je hebt de absolute nuts. Probleem is echter dat het weinig zal uitmaken, of ze moeten net een pocketpair hebben waar ze een fullhouse mee treffen op de turn of river. Een A kunnen ze al niet meer hebben, mogelijk betaalt Qx je wel af. Maar wees voorzichtig met slowplayen, zeker op deze lagere limieten levert gewoon doorbetten je vaak meer op dan slowplayen, want deze spelers zijn veel te passief. :)