Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 Ak

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
258 Weergaven

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$10,00:124/13 /11 /14,0/15 /36 /100 /50 ;Hero$10,30:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A♥, K♣
4 folds, Hero raises to $0,40, BU folds, SB raises to $1,50, BB folds, Hero calls $1,10.

Flop: ($3,10) J♣, 4♠, 7♥ (2 players)
SB bets $2,20, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $3,10

Er zitten vaak van zulke spelers aan me tafel met een normale VPIP en PFR wat dus redelijke spelers lijken, en dan ook nog zo'n abnormaal hoog AF. Dit zijn de spelers die ik niet kan verslaan. Ook heeft deze 0% fold to Cbet. Wat is een goede strategie tegen dit soort tegenstanders?

5 reacties

13 VPIP/11 PFR/14.0 AF/15 WTS wil meestal zeggen dat deze persoon (zelfs voor FR) nitty speelt en postflop extreem fit-or-fold speelt. Hij gaat waarschijnlijk alles wat TPTK en beter is en alles wat een draw met 8+ outs is betten en raisen en alles wat dat niet is check/folden.

0% Fold to cbet is een beetje raar, maar over welke sample gaat dit?

Do's en don'ts tegen deze persoon:

- setminen IP (grote implieds)
- geen AT en KJ-type handen spelen (kicker-issues)
- als je een grote pot met hem speelt, zorg dat je TPTK crushed hebt
- voor de rest: uit de buurt blijven en de fish onder elkaar verdelen

Nice hand overigens, 4bet/broke preflop zou overplayed zijn tegen deze persoon.

superjunk
PokerStrategist

Mwah 13/11 zijn niet echt de stats voor een fit or fold speler vind ik.
Als dit een speler is die veel 3bet, zou ik hier gaan 4betten en broke gaan.

@falcone1983, aantal handen op vilian zijn 124.

Hier nog wat meer tips hoe te spelen tegen bepaalde tegenstanders.

Oorspronkelijk gepost door superjunk
@falcone1983, aantal handen op vilian zijn 124.

Ja dat zie ik, maar op hoeveel gevallen is de Fold-to-cbet stat gebaseerd?

Iemand die 13/11 speelt is bijna steeds zelf preflop agressor en wordt dus heel weinig met cbets geconfronteerd. Het kan best zijn dat hij op die 124 handen maar 1 of 2 keer op een cbet moest reageren. Als hij dan toevallig 2x de nuts had, zegt die 0% stat helemaal niks.

superjunk
PokerStrategist

De 3bet van villain callen is de standaard move in een situatie als deze. Weet wel dat TPTK in 3bet pots redelijk als de nuts wordt geschouwd. Stel de flop brengt zoiets als AT5 dan sta je met AK namelijk hard voor op JJ+,AQ+. De enige hand uit deze range die jou verslaat is AA en de kans daarop is erg klein omdat er al twee azen uit zijn. Het kan natuurlijk dat er nog wel een of twee handen zijn die de flop beter hebben gehit maar dat is meestal niet het geval. Voor een Kxx board geldt dit ook nog in redelijke mate, behalve dat het nu wat waarschijnlijker is dat villain AA of KK heeft. Om deze redenen kun je meestal wel broke als je TPTK hit in een 3bet pot. Dit komt er meestal op neer dat je een cbet slechts called om niet alle slechtere handen meteen weg te jagen. Stel de flop was hier A74 geweest dan zou je villains cbet kunnen callen waarna je op de turn all-in kunt komen.

Tegen iemand die supertight 3bet (KK+ of zo) kun je nog folden preflop maar dat komt zelden voor. Tegen iemand die heel vaak zijn blind verdedigd met een 3bet kun je afwisselen tussen callen (en makkelijk broke gaan op TPTK) en af en toe 4betten. Als je echt wilt leren omgaan met 3bets dan is het handig om de stat '3bet % preflop' op te nemen in je HUD.

Tegen spelers met een hoge AF en een lage fold to Cbet zou je ten eerste wat minder vaak moeten cbetten als je gemist hebt. Je kunt je spel ook wat dynamischer maken tegen zo'n speler door ook af en toe een c/r te maken op de flop in plaats van te cbetten. Soms met een gemiste hand en soms met een monster. Als villain ook zelden fold tegen een c/r dan moet je dat natuurlijk niet meer doen als bluf. Als je een monster hit op een niet al te gevaarlijk board dan kun je ook in plaats van drie keer te betten iets passiever spelen en villain de kans geven agressief te spelen en zelf het betten te doen zodat hij zichzelf naar valuetown brengt.

Mocht je bij te veel spelers aan tafel zitten waar je niet goed tegen kan spelen, verlaat dan gewoon de tafel, dat is echt geen schande. Als er nog wel genoeg vis aan tafel zit, speel daar dan tegen en speel dan gewoon wat tighter en meer straight forward tegen spelers die je wat lastiger vindt.

Ik wil nog wel even opmerken dat ik het niet helemaal eens ben met falcone wat betreft villains speelstijl. De lage WTSD wijst er niet direct op dat villain fit-or-fold speelt. De hoge AF geeft namelijk aan dat villain zijn handen zo agressief speelt dat het daardoor niet vaak tot een showdown komt. Misschien jaagt hij zijn tegenstander graag weg door vaak c/r te spelen. Misschien raised hij vaak tegen een cbet als hij denkt dat zijn tegenstander het board gemist heeft. Om dit tegen te gaan moet hero gewoon niet te vaak cbetten met een gemiste hand. Maar een sample van 124 handen is niet groot genoeg om dit alles zo zeker te weten.

Het is een beetje een onsamenhangend antwoord geworden geloof ik, ik hoop dat je er wat aan hebt. Vraag gerust door of post nog wat handen waarin je in een situatie zit zoals je omschreef, dan kan ik het misschien wat specifieker maken.