Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 Ak

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
424 Weergaven
Maxke555
Oldschool Grinder

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG: $10.81 (108.1 bb)
MP: $10 (100 bb)
Hero (CO): $10 (100 bb)
BTN: $10.46 (104.6 bb)
SB: $9.90 (99 bb)
BB: $7.64 (76.4 bb)

Preflop: Hero is CO with K A
2 folds, Hero raises to $0.30, BTN raises to $0.90, 2 folds, Hero raises to $2.50, BTN raises to $4.30, Hero calls $1.80

Flop: ($8.75) 8 8 6 (2 players)
Hero checks, BTN bets $6.16 and is all-in, Hero folds

Results:

Spoiler

$8.75 pot ($0.39 rake)
Final Board: 8 8 6
Hero mucked K A and lost (-$4.30 net)
BTN mucked and won $8.36 ($4.06 net)

bu ziet er vrij solid uit maar zit nog maar juist aan tafel.

Co vs bu 4 bet ik AK hier wel voor value.
Nu 5bet vilain klein, ik verwacht dat hij met bluffs hier eerder zal shoven (verwacht sowieso niet veel bluffs zonder dynamics).

Ik kreeg het idee te callen met goede odds.
Had al direct na mijn actie spijt omdat ik hier gwn fit or fold speel.
Kan ik hier broke gaan pre vs unknown? Ookal ziet zijn range er sterk uit.

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
MoneyStef
PokerStrategist

Ik zou wel broke gaan in een CO vs BU situation. Een 5bet callen en dan alsnog folden kan niet zoals je zelf ook aangeeft.

Als je denkt dat een 4bet kan, moet je erna ook broke gaan. OOP ga ik zijn 3bet niet callen met AKo, en zijn range is niet supersterk in een 3bet BU vs CO, dus denk dat 4bet/broke de beste optie is.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

4bet kan iets kleiner en min5bets zijn altijd absolute nuts lol (op deze stakes, ze zijn te bang dat je fold als ie shoved maar willen er wel meer geld in)

Beantwoorden
Citeren
Maxke555 Topicstarter
Maxke555
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
4bet kan iets kleiner en min5bets zijn altijd absolute nuts lol (op deze stakes, ze zijn te bang dat je fold als ie shoved maar willen er wel meer geld in)

Ja dacht ik ook, daarom wou ik zelf niet shoven, maar vond men odds te goed om te folden :P

Gewoon een fold readless dus?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

als je zijn 5bet niet wil callen, waarom dan 4bet inducen?
zie je hem daar aj/aq callen op je 4bet? als hij dat niet doet, waar haal je dan value uit?

gezien je oop zit, kan je dan niet beter zijn 3bet flatten (je blaast zo de pot niet op en vermom je je handsterkte enigsinds , en op any ace/king board heb je easy stackoff en speelt de handzichzelf, zelf oop, en in 2 straten krijg je het erin.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje
gezien je oop zit, kan je dan niet beter zijn 3bet flatten (je blaast zo de pot niet op en vermom je je handsterkte enigsinds , en op any ace/king board heb je easy stackoff en speelt de handzichzelf, zelf oop, en in 2 straten krijg je het erin.

Dat is wel heel optimistisch :). Stel dat hij AQ heeft, dan blijven er nog 2 Aces over. De kans een A te hitten op de flop is dan (bij benadering) 2/50 x 3, dus ongeveer 12% kans. Dus 88% kans dat er geen A valt.

Mijn punt: je haalt maar heel zelden value uit AQ/AJ postflop. Akkoord, als de A hit, krijg je het er dikwijls wel in, maar zeker niet altijd doordat je OOP zit. Btw, hoe krijg je het er op 2 straten in als je de 3bet called, door te raisen op de turn of zo?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Ax true, maar ook veel broadways.

denk als je gewoon flat, dat je uit veel meer value kan halen dan als je gaat 4betten. wat called je 4bet dat je beat ? en tegen 5bet fold je en verander je je hand dan niet in een bluf?

sure het is niet ideal, oop spelen, maar alles lijkt me beter dan 4betfolden en je equity opgeven of jezelf isoleren tegen beter.

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

3bet flatten, ga met je AK ingeval je hit,veel kleine potjes voor SD oppakken, maar de grote potten op de SD gaat verliezen, omdat je crying calls moet maken.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ok,
dus eigenlijk ben je hier happy om gewoon de pré pot op te pakken, en worst case gaan we broke, omdat we postflop kut doen?

kan je me even zeggen wat TO dan bedoeld met " Co vs bu 4 bet ik AK hier wel voor value." ? hoe haal je value en tegen wat? bedoel je value tegen zijn broke range?

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje
Ax true, maar ook veel broadways.

Misschien dat ik niet goed snap wat je bedoelt, maar dit geldt toch altijd wanneer je allebei top pair hit, en je dominate zijn range (dus je zit vs AQ, AJ, KQ, KJ,...).

denk als je gewoon flat, dat je uit veel meer value kan halen dan als je gaat 4betten.

Kan zijn, maar hoe haal je precies die value dan? Niet bedoeld om moeilijk te doen, ik zie het gewoon echt niet in.

wat called je 4bet dat je beat ? en tegen 5bet fold je en verander je je hand dan niet in een bluf?

Ik zou zelf nooit 4bet/folden. Maar Rogier heeft wel een punt dat je best kan folden op zijn 5bet als je denkt dat zijn range enkel KK+ is natuurlijk.

Het punt is dat de handen waartegen je veel equity hebt, namelijk de handen die je dominate, weinig kans hebben om tegelijk met jou te hitten. Dus dat callen met het oog op te hitten en dan villain te stacken, lang niet zo +EV is als het lijkt. Als je called, heb je dus liefst een beter gameplan dan gewoon fit/fold. Meeste ietwat degelijke villains gaan postflop trouwens niet al te gek doen met pakweg AJ in een 3bet pot. En als villain 3bet met suited connectors, blockers etc krijg je postflop zelden value als je voorligt, dus kan je beter nu 4betten. Als villain tight 3bet, fold je beter gewoon op zijn 3bet.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

ik snapcall z'n shove he ;) t is alleen dat die click it back 5bets gewoon nevereverever een bluff kunnen zijn, gezien dat ie altijd een shove moet callen

(ff voorbeeldje via equilab waarmee ik wil aantonen dat ie met zn min5bet priced in is op een shove:
MP2 34.25% 72s
MP3 65.75% JJ+, AKs, AKo ).

in mijn ervaring wordt AK gewoon ge5betshoved daar ;)

Beantwoorden
Citeren