Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10-AKos SB/ semibluf

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
152 Weergaven
ssacr
Poker Player

Ik heb AK in de SB. BB is een Tag. Die zie ik niet veel.Ik bet std. pre en hij raist me. Mijn eerste vraag is wat doe ik hier? Ik zit uit positie, heb een goede hand en Villain is ook goed. Ik besef dat ook zijn range hier breder is, dat hij mij op ongeveer hetzelfde zal zetten. Ik call omdat ik met een 4bet gelijk om mijn hele stack kan komen te spelen. Iets wat ik liever niet heb, mss met suited nog wel. Ik wil de flop zien. Is de call goed of toch beter 4betten?

Op de flop 3 harten, waarvan een Q. Ik heb de harten Aas dus Villain flopt niet helemaal lekker. De Q hit zijn range en een set of (over)pair kunnen ook. Ik check naar hem toe met de bedoeling om te raisen als Villain bet. Villain raist, standaard min of meer.Ik besluit dat dit een mogelijkheid is om de pot op te pakken.Bij een reraise shove ik, bij de turn kijk ik nog een keer bij een call of ik bet.
Eigenlijk verwacht ik dat Villain vrijwel zeker fold omdat hij de Aas niet heeft, ik hem in ieder geval vaak gezien heb ( mss hij mij ook ). Hoe is dit gespeeld pre en op de flop?

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
888
3 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
BTN Player4 ($10.40) 104bb
SB ssacre ($10.77) 108bb
BB Player2 ($18.50) 185bb

Pre-Flop: ($0.15, 3 players) ssacre is SB A♥ K♣
Player4 folds, ssacre raises to $0.30, Player2 raises to $0.90, ssacre calls $0.60

Flop: 8♥ Q♥ 2♥ ($1.80, 2 players)
ssacre checks, Player2 bets $1.30, ssacre raises to $4.07, Player2 folds

Final Pot: $4.40

ssacre wins $9.72 (net +$4.75)

Player2 collects $0.00 (net -$2.20)

@ DeKuip. Moet ff nadenken of een blog niet beter is idd. Ik volg er veel en is net weer wat anders dan hier. Heb ook het gevoel dat ik oververtegenwoordigd ben met mijn handen en reacties op anderen. Maakt mss dat anderen minder snel posten. Bovendien zijn sommige handen duidelijker in een context van een sessie.

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
KillBZ
Oldschool Grinder

Ligt het aan de converter of klopt het dat je toen 3 way zat?

Anyway makes not really difference maar je gaat hier uit positie in de sb vs bb of bu altijd 4betten en stacken tegen een TAG. Je hand is niet sterk genoeg om te flatten en te sterk om te folden. 4bet get it in. KAs zou je nog wel kunnen flatten ook al zou ik in deze posities altijd gwn 4bet stacken.

As played is de flop wel grappig. Ik verwacht van een TAG dat hij wel nadenkt over jou range. Dus op het moment dat je deze flop flat dan rep je precies wat je hebt A :heart:X. Dus een raise is beter. Maar wat laat je er mee folden?
Denk dat hij 99+ en TAo+ 3bet daar. Dus je laat TA JA JJ 99 TT en KA folden. De rest shipt hier.

Dus ik denk dat als je hier raist je wel altijd moet gaan afstacken. Wat wel weer beetje naar is. Daarom is het erin krijgen of iig bettinglead hebben pre belangrijk met offsuit big hands.

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

Ok, denk dat ik snap dat mijn hand wel duidelijk moet zijn voor Villain. Hoe had Villain het hier moeten aanpakken stel hij had 1 van de handen die zouden folden? Had hij kunnen rekenen op een check/raise bijv?

Zit hier trouwens idd met 3 man. Stap wel altijd in bij 5 man. Blijf alleen wel zitten als de tafels leeglopen vaak. Dit doe ik omdat ik zo ook kan oefenen voor eindfases in SnG's/ MTT. En ja, ze letten vast niet op me, maar doe het ook een beetje om te laten zien dat het me niet afschrikt c.q. dat ik niet bang ben voor Villain. Gaat het niet of kan ik maar beter wel bang zijn voor Villain dan stap ik op.

Ben trouwens van mening dat dit soort dingen als cashgames of HU je spel kunnen verbeteren. Is alleen jammer dat ik mijn ICM trainer en Equilab niet werkend krijg. Al een paar keer helemaal eraf gehaald, maar lukt niet. Verschijnt ook niet in de prullebak. Weet hoe ik moet verwijderen, lukt alleen niet.

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

de handen die gaan folden zullen altijd betten op dit board omdat ze gewoon niet anders kunnen, ze moeten gewoon hopen dat jij fold. zelf spelen ze dus wss bet/fold flop.

Denk dat HU in een sng en HU in een cashgame toch wel een stukje anders is...

Beantwoorden
Citeren
ssacr Topicstarter
ssacr
Poker Player

dat laatste begrijp ik ten dele, tenzij het te maken heeft met blindlevels en kwijt = kwijt, bij cash kun je aanvullen. Moet me eens meer verdiepen.

Beantwoorden
Citeren