Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 AKs

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
137 Weergaven

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$20,39:///////;UTG2$15,25:47/15 /9 /0,4/67 /0 /100 /50 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A♦, K♦
UTG1 folds, UTG2 raises to $0,50, 5 folds, Hero raises to $1,50, BB folds, UTG2 calls $1,00.

Flop: ($3,10) 4♠, 4♥, 8♦ (2 players)
Hero bets $2,50, UTG2 calls $2,50.

Turn: ($8,10) J♥ (2 players)
Hero checks, UTG2 checks.

River: ($8,10) 4♣ (2 players)
Hero checks, UTG2 bets $11,25 (All-In), Hero folds, UTG2 gets uncalled bet back.

Final Pot: $8,10

Kun je hier preflop raisen? Een raise van UTG2 geeft meestal wel aan dat villian een vrij sterke hand heeft. En natuurlijk weer de vraag cbet of niet? Ik ben hier uit positie maar ik kan toch wel JJ+ representeren doordat ik raise voor de flop? Als villian KK+had gehad had hij mij wel gereraisd lijkt me.

1 reactie
EliasVeritas
Oldschool Grinder

Aangezien je OOP zit vind ik een call preflop eigenlijk geen optie. Je 3bet naar 3x de raisesize vind ik wat te klein. OOP maak ik het graag 3.5x omdat je villain niet te goedkoop wil laten callen. Maak het hier dus $1.75.

Ik zou hier niet cbetten. Denk op de micro's echt nooit: wat kan ik representeren, dat werkt toch niet. Je kan hier niet verwachten dat villain in staat is 99 of TT te folden omdat jij JJ+ representeert. Ik denk dat elke pp je hier wel nog callt en dat dit eigenlijk zowat zijn gehele range is. Je kan ook tegen een AK aanzitten die, als hij een beetje braaf is jullie allebei de showdown laat zien. Een cbet geeft hier enkel een fold van een AQ. Aangezien die dan nog eens unlikely is om zelf te betten is die hand eruit halen ook niet zo heel erg nodig. Stel dat een van de 2 achtergebleven azen komt zul je AQ namelijk ook waarschijnlijk gaan stacken.

Als je dan toch cbet, maak het kleiner. In een 3bet pot volstaat een cbet van 1/2 tot 2/3 pot. Ik zou het hier $1.80 maken. Daarna kan je je hand gewoon opgeven.