Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 ATs

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
139 Weergaven

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$10,25:///////;BB$10,00:825/13 /10 /4,2/24 /18 /80 /60 ;MP3$10,65:813/16 /5 /0,9/20 /9 /40 /50 ;CO$6,70:66/27 /5 /1,2/40 /0 /100 /38 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A♣, T♣
4 folds, MP3 calls $0,10, CO calls $0,10, BU folds, Hero calls $0,05, BB checks.

Flop: ($0,40) 9♣, Q♥, J♣ (4 players)
Hero checks, BB checks, MP3 checks, CO bets $0,10, Hero calls $0,10, BB folds, MP3 calls $0,10.

Turn: ($0,70) 9♥ (3 players)
Hero bets $0,50, MP3 calls $0,50, CO calls $0,50.

River: ($2,20) K♦ (3 players)
Hero bets $1,00, MP3 folds, CO calls $1,00.

Final Pot: $4,20

Speel ik hier mijn monsterdraw veel en veelste passief?

5 reacties
Mstlc
Oldschool Grinder

bet/broke of check/raise op de flop imo.

Je hebt een de nuts flush draw, een OESD waarmee je als er K valt andere Tx handen mee kan stacken en je hebt nog een overcard die ook nog een out is tegen QT achtige handen. Je wilt het geld er zo snel mogelijk in imo.

Dit is inderdaad wel erg passief gespeeld. Een nutflushdraw + oesd is sterk genoeg om broke mee te gaan op de flop. Je kunt inderdaad c/r spelen of donken met de bedoeling broke te gaan op de flop. Een c/r is vaak iets beter in een situatie als deze. Als iedereen behind checkt dan krijg je een gratis kaart en als er wel iemand bet dan kun je lekker hard raisen zodat je veel actie forceert op de flop. Het nadeel van donkbetten is dat er vaak niemand raised en als de turn dan blank is zit je daar met je initiatief terwijl je eigenlijk niet keihard door kan betten en als je dan je draw niet hit ben je ook meer geld kwijt. Wat mij betreft dus lekker c/r spelen.

As played zie ik het nut van een turnbet eigenlijk niet in. Je kansen zijn een stuk slechter omdat er nog maar 1 street over is en bovendien is het board paired waardoor je niet naar de absolute nuts meer drawt. Agressie op de turn met een monsterdraw is dus (in het algemeen) niet zo goed. Je wilt op de flop al all-in en als dat niet lukt en de pot nog klein is dan speel je passief verder.

ik speel hier liever donkbet/all-in op de flop aangezien je OOP zit.

stel je speelt check/raise op de flop en de MP3 callt,
de turn is een blank en je hit geen straight of flush, wat is je plan dan ?

als je bet dan ben je -EV bezig omdat je vaak geen folds krijgt en je implieds niet goed zijn. als je checkt dan bet hij voor protectie en zijn je implieds meestal ook niet meer goed omdat je nog maar 1 straat hebt en op de river OOP zit en dus moet donkbetten als je je flush hit waardoor je hand erg face-up als een flush is

ik wil daarom geen -EV beslissing hebben op de turn en dus donkbet/all-in spelen.

een extra reden om de turn te donkbetten is omdat je tegenstander jouw dan voor een hoger bedrag kan semiblufraisen wat dus +EV is voor jouw

Oorspronkelijk gepost door Rienk
ik speel hier liever donkbet/all-in op de flop aangezien je OOP zit.

stel je speelt check/raise op de flop en de MP3 callt,
de turn is een blank en je hit geen straight of flush, wat is je plan dan ?

Ik zie niet in hoe het feit dat je OOP zit betekent dat je liever donkbet. Juist omdat je OOP zit zijn er allerlei mensen achter je die nog kunnen betten. Als je IP zit dan kun je niet eens c/r spelen en is het logisch dat je bet om de pot op te bouwen.

Maar je hebt gelijk, het is inderdaad niet zo'n fijn scenario als MP3 je raise called en de turn blank is. Maar precies dat zelfde probleem heb je ook als je donkbet en MP3 called, hoewel je dan wat minder geïnvesteerd hebt. Een reden waarom c/r misschien ook nog redelijk vervelend kan zijn hier is denk ik omdat de pot nog klein is op de flop.

Misschien kunnen we beter zeggen dat je de keuze tussen c/r en b/3bet af moet laten hangen van de grootte van de pot. Als de pot al groot genoeg is om met een c/r all-in te komen dan is dat de betere keuze. Maar als je pas met een 3bet fatsoenlijk all-in kunt komen dan is donkbetten net iets beter.

als je check/raist en de turn is een blank weet je zeker dat villain een sterke hand heeft en de turn wil protecten als je naar hem toe checkt (of hij moet zelf een draw hebben)

als je donkbet hoeft villain niet te betten op een blank

+ na een donkbet en hij callt heb je inderdaad minder geinvesteerd als je een blank ziet