Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 - FR - KK - 823 flop

27 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
3,600 Weergaven
schelleXL
Oldschool Grinder

Hallo,

hier een common handje denk ik, we raisen pré en krijgen 2 callers, Low board waarop we cbetten (niet heel groot want geen gevaarlijk board) en geraised worden.

SB c/r dus hier en is heel tight. Zouden we hier al moeten folden want omdat het board zo droog is, heeft hij een heel narrow range : 22/33/88/99-QQ (hij 3bet maar 11 handen op 972 handen = KK/AA volgens mij). Omdat we met 3 zitten zou zelfs 99-TT misschien afvallen.

Maar ook de BB callt en die kan niet veel anders dan dezelfde range hebben. Dus is de kans hier toch redelijk groot dat we tegen een set zitten denk ik.

Ik heb hier vaak moeilijkheden mee omdat ik meestal de flopraise call en dan opgeef (zelfs op een blank) wat geen goede speelwijze is.

Dus hier folden of downcallen ?

UTG+1: $8.00 (VPIP: 18.25, PFR: 10.34, 3Bet Preflop: 3.62, Hands: 888)
Hero (MP): $11.70
CO: $16.94 (VPIP: 37.78, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 47)
BTN: $10.05 (VPIP: 22.50, PFR: 15.00, 3Bet Preflop: 5.88, Hands: 42)
SB: $10.00 (VPIP: 12.07, PFR: 7.56, 3Bet Preflop: 1.17, Hands: 972)
BB: $13.23 (VPIP: 25.29, PFR: 18.39, 3Bet Preflop: 18.92, Hands: 88)
UTG: $12.00 (VPIP: 15.60, PFR: 12.06, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 144)
SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has K♠ K♣

fold, fold, Hero raises to $0.30, fold, fold, SB calls $0.25, BB calls $0.20

Flop: ($0.90, 3 players) 8♦ 2♣ 3♠
SB checks, BB checks, Hero bets $0.50, SB raises to $1.30, BB calls $1.30, Hero calls $0.80

Turn: ($4.80, 3 players) 7♣
SB checks, BB bets $2.74, fold, SB calls $2.74

River: ($10.28, 2 players) 8♥
SB checks, BB bets $5.89, SB calls $5.66 and is all-in

Spoiler

BB shows 3♥ 3♦ (Full House, Threes full of Eights)
(Pre 19%, Flop 91%, Turn 95%)
SB shows J♥ J♣ (Two Pair, Jacks and Eights)
(Pre 81%, Flop 9%, Turn 5%)
BB wins $20.63

Beantwoorden
Citeren
26 reacties
trezzor
PokerStrategist

Ik denk wel goed gespeeld. SB 3bet QQ+ en heeft geen 22 en 33 in zijn preflop range. Dus hij kan je alleen beat hebben met 88. Wanneer hij een over pair heeft is een raise op jouw cbet niet heel raar.

BB heeft hier een veel wijdere range. Daarom zou ik banger zijn voor BB dan voor de SB. Maar de range is te wijd voor een fold op de flop.

Op de turn daarin tegen gaat BB opeens actie maken terwijl hij op de flop gewoon flatte. SB heeft hier geen 88 die bet hij wel door op de turn. Maar BB komt heel sterk over. Op de flop geen actie hoeven maken omdat twee mensen al actie maken, maar wel mee willen gaan, zonder dat er een draw ligt. En op de flop actie gaan maken nadat de gene die op de flop actie gemaakt heeft geen actie meer maakt.

Imo goed gespeeld.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

checkraise op zo'n flop is meestal wel een teken aan de wand vooral als bb terug called. En multiway ben je meestal wel beat denk ik.

Ging wel een schiterende laydown kunnen worden van SB :)

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Zelfde verhaal weer, het maakt geen sense om hier de flop te callen als je geen turnbet gaat callen. Learn2fold flop.

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

Flop kan je wel callen, Wanneer op de turn SB uitbet en BB fold call je de turn wel. bij een SB bet en BB call is een lastige spot

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Dus weer raise op redelijk droge flop => 100 % fold.

Villain die raisde had ook hier weer zwakkere hand dan ik maar ja, ik run goed hé.

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Als ge de tips nie wilt horen negeert ze dan hé Schelle.
Mij kan't echt geen reet boeien ma de mensen die antwoorden willen u alleen maar helpen.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Trommel,

het gaat me daar niet over. Jullie vinden allemaal dat ik veel te passief speel, dat ik niet altijd moet denken dat ze met de nuts zitten. Al maanden, maar ik moet wel op alle aggressie folden. Tja, dan kan je niks fout doen natuurlijk want je weet niet of je beat was. Ik kan tientallen voorbeelden geven van raises die achteraf semibluffs waren en waar ik de beste hand bleek te hebben.

Maar ja dan heb ik geluk natuurlijk.

Zoals deze hand : hoe moeten villains hier 99-JJ spelen ? Donkbetten is dom, dat hebben jullie vorige week zelf constant aangehaald. Moeten ze dit passief spelen en mij een freecard geven om met overcards te hitten ? Dus misschien best dat ze dit aggressief spelen door te check/raisen en zo de pot op de flop op te pikken.

Maar ja, dan zit ik in "schelles unrealistic ranges winter wonderland". Jij geeft hier ook onmiddellijk je KK op ?

Ik probeer vooral zo'n opmerkingen te negeren ipv het advies zelf. Met zo'n dingen te zeggen ontmoedig je nieuwe spelers om handen te posten omdat ze niet belachelijk gemaakt willen worden. Dat is niet echt de bedoeling van een forum dat al veel leden verloren heeft denk ik.

Op zich kan ik wel tegen de directe manier van beoordelingen van Divvie maar de spot hoef ik niet.

Hier nog een hand : BB is regular. wat doen we hier en waarom.

UTG: $5.22 (VPIP: 12.71, PFR: 9.32, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 118)
Hero (UTG+1): $5.00
MP: $4.02 (VPIP: 18.75, PFR: 9.82, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 115)
CO: $5.00 (VPIP: 20.06, PFR: 14.45, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 632)
BTN: $2.68 (VPIP: 10.71, PFR: 3.57, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 29)
SB: $7.81 (VPIP: 23.53, PFR: 23.53, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 18)
BB: $7.73 (VPIP: 15.11, PFR: 12.84, 3Bet Preflop: 5.49, Hands: 496)

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has K♥ K♣

fold, Hero raises to $0.15, fold, fold, fold, fold, BB calls $0.10

Flop: ($0.32, 2 players) 6♦ T♠ 9♠
BB checks, Hero bets $0.26, BB raises to $0.52

welke range geven jullie hem hier.

grtz
schelle

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Ik fold: ik geef villain hier straat, set of two pair. Sommige idioten zullen het wel doen met Tx of 88-77 "om te kijken waar ze staan" (in hun gedachte dan) maar met welke kaarten ben je echt happy buiten Kd? Het is nitty FR. Ik zie 15-13 spelers gewoon niet bluffen.
En als ze semibluffen zal het met Axss of QJss zijn...

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja, je speelt te passief. Maar nee, je lost dat niet op door lekker wijd te gaan lopen downcallen eens villain aggro wordt. Dat is weer een foutieve redenatie van jouw kant. En je besluit de callen of te folden door te beoordelen wat de kans is dat je beat bent of niet. Je gaat niet lopen downcallen om te kijken of je beat bent of niet, dat is weer callen voor info, wat nergens op slaat.

Villains spelen 99/1010 in die hand gewoon c/r. Zo krijgen ze het snelst veel geld naar het midden. Ze spelen niet meteen passief als ze op de flop checken. Jij bent toch PFA??? Dan is het toch gebruikelijk dat je naar de PFA checkt? :f_confused: Dan zijn ze niet meteen passief, want jij cbet je overpairs op dit board toch wel. JJ gaat hier c/c. C/r is dikke overplay want er callt vaak alleen maar beter.

Ja, ik reageer wat bot, maar dat komt omdat ik er op een gegeven moment ook moe van word als ik dingen 10x kan uitleggen, maar vervolgens word er steeds niks mee gedaan. Ik heb je al 10x gezegd om meer te gaan 3betten, 10x gezegd meer te openen, 10x gezegd meer te stealen. En na al die tijd heb je nog steeds dezelfde nit stats. Je snapt dan denk ik toch wel dat ik voor mijn gevoel tegen een muur praat die niet kan luisteren? En dan nog dat hele ranges gebeuren. Je geeft mensen ranges en zegt dat ze dingen doen, terwijl die mensen even nitty als jij zijn. En jij zou die dingen niet doen, dan is het toch ook enorm onrealistisch om te stellen dat die andere nits wel allemaal random c/r doen, waarbij je met TP kunt downcallen? Je verplaatst je dus nog steeds niet in villain, iets wat ik ook al vaak heb gezegd. Je let daarnaast ook amper op stats volgens mij, je gebruikt een hud maar ik lees nergens in je posts dat je er ook maar iets van gebruikt om een actie op te baseren of wat dan ook.

Nog even simpel voorbeeld: In die AK op K83 hand wil je op de river gaan valuebetten als het een blank is. Dat je dat wil gaan doen laat wederom zien dat je niet nadenkt over de ranges van villain. Want als villain raist op de flop dan zal dat hier of nuts zijn of air (even in de situatie dat villain geen nit is en ook random c/r kan maken). a) als hij dus nuts heeft, dan zal je je met een bet op de river selfownen in deze nuts, b) als hij air heeft, dan gaat dat snapfolden op een bet van jou. Kortom; een bet op de river heeft totaal geen zin. Het enige waar jij value uit haalt is sd value (zoals Kx), maar die gaan nooit de flop daar c/r.. dus heeft betten op de river totaal geen zin.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door trezzor
Flop kan je wel callen, Wanneer op de turn SB uitbet en BB fold call je de turn wel. bij een SB bet en BB call is een lastige spot

Ja idd, want een SB super nit gaat hier multiway random dingen raisen. Dit downcallen vs die SB is gewoon slecht longterm.

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie

Ja idd, want een SB super nit gaat hier multiway random dingen raisen. Dit downcallen vs die SB is gewoon slecht longterm.

Ja ik zet SB daar op 88, 99 , TT of JJ

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja ik zet SB daar op 88, 99 , TT of JJ

Ja, weer hele mooie onrealistische ranges. Ik hou er mee op, mensen hier zijn niet meer te redden. Die random verzinsels zitten er te diep ingebakken, en iets aannemen van een ander krijgen ze ook niet voor elkaar.

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

op welke range zet jij hier dan SB

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Iemand die 12/7/1 speelt zal hier bijna alleen maar sets multiway c/r, tenzij een hele hoge raise cbet anders doet zeggen.

Beantwoorden
Citeren
stukkrapoel
Oldschool Grinder

De bb is hier ook nog he. Die coldcallt een xr op 832r. Dan horen er belletjes af te gaan.

bij een raise van villain is de eerste vraag die ik me stel: iz dit het type speler dat het in zijn arsenaal heeft te bluffen in deze spot. Zo neen, beat ik een valuehand? Tip: one pair wordt amper geraised voor value. Zo simpel is het soms eigenlijk. Over exploitable en balance etc: Nits exploiten ons niet, wij exploiten nits die enkel balanced zijn tussen de nuts, 2nd nuts en 3th nuts.

Beantwoorden
Citeren
trezzor
PokerStrategist

Dat BB daar veel gevaarlijker is dan SB ben ik het met je eens. Wat inderdaad een argument is om daar op de flop te folden, en zeker op de turn wanneer BB actie maakt.

Dit maakt echter de discussie over SB niet minder interessant. En wanneer iemand 12/7/1 speelt 3-bet hij QQ+. Dus heeft hij daar op de flop geen AA. En verwacht ik niet dat hij 22 en 33 preflop calt op tegen een bet van UTG+1. Wat maakt dat hij in deze hand op de flop alleen 88 kan spelen wat KK beat heeft.

En vanuit SB gekeken hoe ga je die flop spelen. x/r is zo slecht nog niet. Ik heb hier niet de stats van UTG. En ook geen post flop stats. Dat maakt het was lastiger in de analyse. Maar de opties die je hebt zijn: donkbet, x/c en x/r. En dan ligt het er aan hoe vaak UTG c bet of je voor de donkbet gaat of niet. Bij weinig tot geen c bets ga je donkbetten, bij veel cbets ga je voor een x/c of x/r. En x/r is in deze spot met 99 en TT helemaal niet raar. Omdat je daar protectie bied tegen overkaarten omdat je geen turn kaart wil zien en BB niet de odds wil geven om twee overkaarten te callen. En wanneer je dan nog fold equity krijgt van handen als KK is dat helemaal +EV.

Schijnbaar is het hier obvious dat SB 88 speelt. Daarom vraag ik me hier af wat geeft het weg dat SB hier 99.99% van de gevallen 88 speelt.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door stukkrapoel
De bb is hier ook nog he. Die coldcallt een xr op 832r. Dan horen er belletjes af te gaan.

Dit zegt alles imo.
SB speelt zijn hand face up. c/r op de flop dacht ik meteen overpair of set. De turn checked die wat hij imo met een set hier niet zou doen dus zit je met overpair. Maar BB die idd een xr called op een droog board gaat ieder alarm toch af.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Dat BB daar veel gevaarlijker is dan SB ben ik het met je eens. Wat inderdaad een argument is om daar op de flop te folden, en zeker op de turn wanneer BB actie maakt.

Dit maakt echter de discussie over SB niet minder interessant. En wanneer iemand 12/7/1 speelt 3-bet hij QQ+. Dus heeft hij daar op de flop geen AA. En verwacht ik niet dat hij 22 en 33 preflop calt op tegen een bet van UTG+1. Wat maakt dat hij in deze hand op de flop alleen 88 kan spelen wat KK beat heeft.

En vanuit SB gekeken hoe ga je die flop spelen. x/r is zo slecht nog niet. Ik heb hier niet de stats van UTG. En ook geen post flop stats. Dat maakt het was lastiger in de analyse. Maar de opties die je hebt zijn: donkbet, x/c en x/r. En dan ligt het er aan hoe vaak UTG c bet of je voor de donkbet gaat of niet. Bij weinig tot geen c bets ga je donkbetten, bij veel cbets ga je voor een x/c of x/r. En x/r is in deze spot met 99 en TT helemaal niet raar. Omdat je daar protectie bied tegen overkaarten omdat je geen turn kaart wil zien en BB niet de odds wil geven om twee overkaarten te callen. En wanneer je dan nog fold equity krijgt van handen als KK is dat helemaal +EV.

Schijnbaar is het hier obvious dat SB 88 speelt. Daarom vraag ik me hier af wat geeft het weg dat SB hier 99.99% van de gevallen 88 speelt.

Vaak zijn mensen op de micros nog slecht genoeg om any PP in de blinds te callen, dus om die zomaar uit hun range te schrappen vind ik niet juist.

En hahaha, de rest slaat echt weer nergens op. Het is niet raar om in deze spot 99 en TT te c/r? :facepalm: :facepalm: Waar jullie die onzin toch steeds vandaan halen is mij een raadsel. Als je zulke overpairs gaat c/r dan rep je een veel sterkere hand dan je werkelijk hebt. Als gevolg krijg je dan dat mensen alleen gaan terugspelen op jou met handen die jou beaten. Heeft zon c/r dan nut? Nee, totaal niet. Kom op, protectie bieden tegen overkaarten. Dat slaat echt nergens op. Net alsof mensen random overcards gaan callen hier op een bet, die snapfolden. En als mensen je vervolgens weer reraisen op de flop dan fold je zeker. Heel goed, je sd value zet je dus om in een bluff. Geef mij één professioneel pokerartikel of video waarin staat dat zulke overpairs c/r vs nits/tags goed is. Please geef mij er één, want je bent zo overtuigd van je eigen onzin. Je zal wederom niks vinden, want dit is weer net zon verzinsel als dat hele inforaises gebeuren.

Ik heb dit ook al heel vaak hier gezegd. Mensen gaan midPP maar overal lopen c/r en random lines nemen, gewoon omdat ze geen flauw benul hebben van hoe ze deze handen moeten spelen, ze mensen geen range kunnen geven, en stats van villains niet adequaat kunnen toepassen. En daarom maar weer random gaan lopen raise/folden voor info of wat dan ook. :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
DonkeyDirk
Oldschool Grinder

Vaak zijn mensen op de micros nog slecht genoeg om any PP in de blinds te callen, dus om die zomaar uit hun range te schrappen vind ik niet juist.

En hahaha, de rest slaat echt weer nergens op. Het is niet raar om in deze spot 99 en TT te c/r? :facepalm: :facepalm: Waar jullie die onzin toch steeds vandaan halen is mij een raadsel. Als je zulke overpairs gaat c/r dan rep je een veel sterkere hand dan je werkelijk hebt. Als gevolg krijg je dan dat mensen alleen gaan terugspelen op jou met handen die jou beaten. Heeft zon c/r dan nut? Nee, totaal niet. Kom op, protectie bieden tegen overkaarten. Dat slaat echt nergens op. Net alsof mensen random overcards gaan callen hier op een bet, die snapfolden. En als mensen je vervolgens weer reraisen op de flop dan fold je zeker. Heel goed, je sd value zet je dus om in een bluff. Geef mij één professioneel pokerartikel of video waarin staat dat zulke overpairs c/r vs nits/tags goed is. Please geef mij er één, want je bent zo overtuigd van je eigen onzin. Je zal wederom niks vinden, want dit is weer net zon verzinsel als dat hele inforaises gebeuren.

Ik heb dit ook al heel vaak hier gezegd. Mensen gaan midPP maar overal lopen c/r en random lines nemen, gewoon omdat ze geen flauw benul hebben van hoe ze deze handen moeten spelen, ze mensen geen range kunnen geven, en stats van villains niet adequaat kunnen toepassen. En daarom maar weer random gaan lopen raise/folden voor info of wat dan ook. :facepalm:

http://www.pokerstrategy.com/video/36278/

Video's zoals deze denk ik :) Mensen kijken dan gwn deze video en generaliseren die ene hand dan naar diverse andere handen op verschillende flops enzovoort dus ook de C/R overpair line. Kan er ook naast zitten natuurlijk.

Over deze hand in kwestie staat hier in dit topic al veel virtuele inkt voor een hand die eigenlijk vrij simpel is voor te spelen na die CHECK!!!raise op de flop. Je fold gwn na de checkraise. Ik zie op dit board echt geen enkele hand die je beat na een checkraise multiway in FR van een nit. Daarnaast is er dan nog de coldcall op die checkraise van BB. Dit geef je naar mijn mening voldoende info dat je KK hier nooit goed zal zijn en dus flop vrij gemakkelijk kan folden.

Beantwoorden
Citeren