Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] nl10 fr QQ

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
297 Weergaven
InsidiouZ
Oldschool Grinder

Known players:     
[tg]Hero$10,00:///////;CO$10,30:///////;BU$10,00:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q♣, Q♥
2 folds, Hero raises to $0,40, MP3 folds, CO calls $0,40, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($1,35) 9♠, 5♣, T♦ (3 players)
Hero bets $0,70, CO folds, BU raises to $1,40, Hero calls $0,70.

Turn: ($4,15) 3♥ (2 players)
Hero checks, BU bets $2,07, Hero calls $2,07.

River: ($8,29) 8♠ (2 players)
Hero checks, BU bets $6,13 (All-In)?????

9 reacties
NLDPeter
PokerStrategist

Turn bet ikzelf uit, omdat veel draws/tpgk handen hier voor potcontrole zullen gaan. As played pukecall ik de river, en bid ik dat hij geen T9/TT/99/55 heeft.

InsidiouZ Topicstarter
InsidiouZ
Oldschool Grinder

Denk dat ik ook beter de turn had kunnen betten, zou ik weten waar ik sta.

Purity
Elite Grinder

Raise gwn de turn en ga broke.
Flop raise callen en dan turn donken slaagt op niet veel. Ofwel re-raise je flop, ofwel call je flop en check-raise je turn.

Rogier
Oldschool Grinder

met welk idee call je de flop?(ik vind een call hier goed aangezien t WA/WB is en jij dit waarschijnlijk ook volgt, maar heb je een bepaalde read?)

InsidiouZ Topicstarter
InsidiouZ
Oldschool Grinder

Na de raise zette ik hem op trips. Daarna wilde ik hem check/call spelen.
Ik had hier eigenlijk:
-de turn moeten betten, waarschijnlijk zou hij bij trips raisen, dus fold.
-of as played river moeten folden, kon bijna alleen een bluff verslaan met deze flop en zijn lines.

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door InsidiouZ
Na de raise zette ik hem op trips. Daarna wilde ik hem check/call spelen.
Ik had hier eigenlijk:
-de turn moeten betten, waarschijnlijk zou hij bij trips raisen, dus fold.
-of as played river moeten folden, kon bijna alleen een bluff verslaan met deze flop en zijn lines.

niet mee eens je hebt je hand enorm underrepped en hij kan hier best tptk 3 streets valuebetten

InsidiouZ Topicstarter
InsidiouZ
Oldschool Grinder

Ten eerste kon ik hem niet op AT zetten, daarnaast vind ik de valuebet op de river wel erg hoog voor TPTK.

Hoe zou je de river spelen met AT, welke betsize? Zou je hier value laten liggen door behind te checken?

NLDPeter
PokerStrategist

tegen sommige tegenstanders valuebet ik AT hier als ik denk dat ze met minder kunnen callen, maar vaak zal ik ook behind checken. Het punt hier is dat veel Nl10 spelers hun hand overschatten, en niet nadenken in de trend van: als ik hier push, welke handen zullen mij dan callen? en lig ik voor op die callingrange? Maar meer in de trend van "Ik heb TPTK ik lig voor tegen zijn range dus moet ik betten".

Ceck je kunt het hele dilemma zo oplossen:

De flop heeft hij of een set, een bluff en soms een hand die jij beat hebt maar niet erg sterk is. Toppair ofzo. Een bluff geeft hij altijd op op een rereraise op flop en de set en hand die jij beat callen je. Dan loop je dus te gokken en das niet zo nice. Dus is callen beter.

Nu zal hij zijn bluffs vaak nog doorzetten op turn dus ben je verplicht altijd nogeens te callen op turn. Zijn mindere handen zal hij ook nog wel door betten soms dus moet je ook nogeens callen. De set bet ook nogeens.

De river is alsvolgt: Villain bluffed niet meer!!

Villain heeft je of beat of je wint van hem. Nu het feit is dat hij zijn minder sterke handen meestal niet zo pushed op de river een goede reden om gewoon te folden als hij pushed en een call te maken als hij iets van 1/2 bet ofzo. Je hoeft het in het tweede geval namelijk alleen maar een op de drie keer goed te hebben en dat is meestal tegen de gemiddelde 10NL speler wel het geval.

Stats verhelderen alles echter wel. Als je kunt zien of villain aggro is kun je de hand veel anders spelen. Dan kun je soms de turn gewoon all in checkraisen of juist de flop gewoon insta folden. Het hangt ook echt per speler af.