Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 JJ

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
335 Weergaven
Purity
Elite Grinder

$0.05/$0.1 Deep No Limit Holdem
9 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Volkskrant ($4.85)
UTG+1 MadMax1982 ($21.25)
MP1 Gerrard37 ($13.30)
MP2 Hero ($10.00)
MP3 tilt150 ($11.70)
CO bigpin77 ($32.65)
BTN LordHumppa ($9.80)
SB krab1ce ($9.80)
BB donkey933 ($22.80)
[bigpin77 posted $0.05]
[bigpin77 posted $0.1]

Pre-flop: ($0.30, 9 players) Hero is MP2 J♣ J♦
3 folds, Hero raises to $0.50, tilt150 calls $0.50, 4 folds

Flop: 8♥ T♦ 9♦ ($1.30, 2 players)
Hero bets $0.80, tilt150 raises to $2.60, Hero goes all-in $9.50

Goeie push ?

Raisen moet ik niet doen want dat ben ik toch commited dus beter meer foldequity creeren door te pushen? Of zou ik value verliezen hier door.

Als ik call, en miss de turn + villain gaat all-in op turn dan zou ik moeten folden. Maar als villain normal bet maakt op de turn, ben ik ook commited door pot odds + implied odds.

Dus overal gezien lijkt het me beter om te pushen.

11 reacties
HoofdVogel
Oldschool Grinder

villain gaat hier zeker niet folden, je kan wel callen voor je straightdraw die je inderdaad zal moeten folden op de turn als je hem niet hit (je bent dan niet commited)

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
villain gaat hier zeker niet folden, je kan wel callen voor je straightdraw die je inderdaad zal moeten folden op de turn als je hem niet hit (je bent dan niet commited)

flushdraw, gutshot???

nh imo, je hebt genoeg FE.

Purity Topicstarter
Purity
Elite Grinder

Callen zou de beste optie kunnen zijn, maar met je niet committed statement ga ik niet mee akkoord, als ik de flop miss en villain maakt laten we zeggen een 4$ bet in de 6.50$ pot . ( pot odds 2.5:1 en 3.6:1 nodig )Dan gaat die zen hand niet meer folden moest ik een van men 10 outs hitten op de river en krijg ik het nodige money er wil in imo.

De vraag is alleen zou villain vaak pushen op de turn of een normal bet maken.

martyk32
PokerStrategist

nh goede push

Hero bets $0.80 doe je dat trouwens met opzet zo laag?

0.80 <-> 1.30 net ietsje over de helft. Bij mij is dat altijd vragen om tegenspel en speculeren van de tegenstander wat ik vaak niet wil. Hier zou ik dat ook niet willen. Alleen supersterke handen wil ik op specifieke momenten zo uitbetten. FE hoogte ben ik niet zo blij mee.

Purity Topicstarter
Purity
Elite Grinder

Hmm nee niet echt met een speciale intentie gedaan ofzo. Bet meestal rond 2/3 pot, guess dat het hier idd wat hoger mag.

martyk32
PokerStrategist

kvind het zelf wat prettiger iig. Dan krijg je een wat "serieuzere" reactie heb ik het gevoel. Zitten ze te drawen klopt het plaatje ook wat beter en ik heb altijd het gevoel dat ik beter weet waar ik sta.
Dit soort flops houdt ik ook niet van en of ik hier JJ of AA heb maakt me weinig uit. Als dit een serieuzere speler is verlies ik hem vaker dan ik hem win. Maar te vaak folden van overpairs is ook niet goed voor je image. Voor je het weet krijg je van alle kanten reraises op cbets omdat je hem toch zo vaak fold en dan weet je ook niet meer waar je aan toe bent, kost je ook teveel geld. Zelf heb ik hier soms last van, maar niet vaak.
Aangezien je hier overpair en OESD hebt en hij draw heavy is vind ik een push goed. Maar wrs. beat hij je wel als het serieus is.

Kon je nog uitdrawen?

HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Purity
Callen zou de beste optie kunnen zijn, maar met je niet committed statement ga ik niet mee akkoord, als ik de flop miss en villain maakt laten we zeggen een 4$ bet in de 6.50$ pot . ( pot odds 2.5:1 en 3.6:1 nodig )Dan gaat die zen hand niet meer folden moest ik een van men 10 outs hitten op de river en krijg ik het nodige money er wil in imo.

Maakt niet uit, je kan zeker de flop callen voor je OESD+setvalue, als je de turn hit kan je bijna zeker z'n hele stack afpakken, maar als je de turn niet hit moet je zelfs folden bij een 4$ bet.

Je moet er de gewoonte van maken geen implied odds mee te tellen van turn naar river.

(flop idd beter hoger gebet wegens vele drawmogelijkheden 1~1.20$)

flushdraw, gutshot???

Bij een unknown speler moet je ervan uitgaan dat hij geen donkey is;
elke two pair/set moet hier 3betten, welliswaar hoger maar da's iets anders.

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door Purity

Maakt niet uit, je kan zeker de flop callen voor je OESD+setvalue, als je de turn hit kan je bijna zeker z'n hele stack afpakken, maar als je de turn niet hit moet je zelfs folden bij een 4$ bet.

Je moet er de gewoonte van maken geen implied odds mee te tellen van turn naar river.

(flop idd beter hoger gebet wegens vele drawmogelijkheden 1~1.20$)

flushdraw, gutshot???

Bij een unknown speler moet je ervan uitgaan dat hij geen donkey is;
elke two pair/set moet hier 3betten, welliswaar hoger maar da's iets anders.

dat doe ik, maar ik zie ook standaard spelers genoeg raisen met een flushdraw / flushdraw + gs of tp + gs achtige handen.

Flop bet ik 1 à 1.2 $ en ga ik broke.
Met een single card OESD + overpair zitten we hier vaak genoeg goed, zeker met de odds die we krijgen na onze verplichte bet.

JT is al unlikely, overpair ook, flush draw of andere draws wel mogelijk.
Tegen set hebt ge nog 10 outs (8 voor OESD, 2 voor overset), tegen 2 pair +/- 12.

Hier geraak ik niet af :)

wat betekent dat... eraf geraken? :P

Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door markuselitus
wat betekent dat... eraf geraken? :P

is belgisch voor je hand folden