Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 JTo

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
258 Weergaven
advancedTN1984
Oldschool Grinder

PokerStars - $0.10 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 100 BB
SB: 101.4 BB (VPIP: 28.57, PFR: 4.29, 3Bet Preflop: 2.86, Hands: 75)
BB: 168.7 BB (VPIP: 33.65, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 105)
CO: 82.1 BB (VPIP: 28.57, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J♠ T♥

fold, Hero raises to 2 BB, SB calls 1.5 BB, fold

Flop: (5 BB, 2 players) T♦ 5♠ 9♠
SB checks, Hero bets 3.6 BB, SB raises to 7.2 BB, Hero calls 3.6 BB

Turn: (19.4 BB, 2 players) K♠
SB bets 9.2 BB, Hero calls 9.2 BB

River: (37.8 BB, 2 players) 4♥
SB bets 18 BB, fold

Spoiler

SB wins 36.1 BB
Rake paid 1.7 BB

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het is altijd handig om je eigen gedachtegang ook op te schrijven.
Al vind ik zijn check/raise op de flop al van die aard dat ik hier al neig naar een fold, maar nu de draw op de turn aankomt had ik zeker de turn gefold.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984 Topicstarter
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Dat kan hoor maar ik was meer benieuwd naar wat meningen:).

Ik denk met zijn min raise dat ik kan folden maar callen omdat ik soort van backdoor outs heb is zeker ook een optie. Op de turn hitten we soort van met backdoor flush dat improved naar flush draw en gutshot. Dan river is snap fold.

Eigenlijk gedurende de hand dacht ik, passievere speler met hoge gap kan hier preflop van alles hebben maar ik kan eigenlijk de flush draws excluden op de flop eens hij zo klein raist, eigenlijk verwacht ik van zo'n speler dat hij hier de flush draws niet gaat raisen en hij narrowt zijn range down naar sets, overpairs en 2pairs. T9 is daarvan de enige logische two pair. Mogelijk ook random bluffs maar die heeft hij niet. Dus kan ik ook excluden.

Dus eigenlijk zeg ik dat mijn flop call niet super was. Maar eens we improven op de turn heb ik outs voor de 4 to a flush(9 outs - outs voor boat 1). En de gutshot. Volgens een regel van 2 + 1 / 4 heb ik hier dus 11*2+3 equity. 25% Equity dus. Hij bet half pot op de turn dus dat betekent dat ik nodig heb aan equity 0.5/1.5 = 28%.

Ik verwacht dat hij 4 to a flush niet gaat betten maar als ik de gutter hit dat hij wel gaat betten en dat ik dan wel een groot gedeelte van zijn stack krijg die ervoor zorgen dat ik de implieds krijg die ik nodig ben.

Dus in in 18% van de gevallen win ik de pot op de turn, in 7% van de gevallen win ik de op de river plus in ieder geval nog een halve pot bet en misschien wel meer maar laten we de implieds niet overschatten.

Ev = Ev_call = Ev_call hitting four to a flush + Ev_call hitting gutshot + Ev_call not hitting
Ev = 27*18% + (27+13)*7% - 9.2*75%
Ev = 4.9+2.8-8.45
Ev = -0.75bb

Dus ik denk dat ik hier een fout op de flop heb gemaakt en deze fout een klein beetje door is gezet op de turn maar niet heel erg. Er zitten natuurlijk af en toe ook nog wat reversed implieds in en ik krijg mogelijk niet altijd afbetaald. Maar waar het hier om ging is om deze EV calculatie eens te doen :).

Beantwoorden
Citeren
Hesticus
PokerStrategist

Bij de call na de raise op de flop, waar hoop jij op? Wij hitten een marginale flush draw op de turn en onze outs zijn verre weg van clean.
Ik had een fold gevonden op de flop.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984 Topicstarter
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Kerel, we kunnen niet alle top pairtjes die we hebben gaan folden en hier zat zeker nog kleine potentie in. Het is thin dat weet ik. Verder kun je het verhaal dat daarboven is beschreven gaan lezen.

Beantwoorden
Citeren