Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 - KK - A high flop

13 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,238 Weergaven
schelleXL
Oldschool Grinder

Hallo,

pré is std. Flop check ik behind en turn ook

Ik beat alleen QQ, moet ik op de river toch nog eens betten ? Eigenlijk niet vind ik want wat gaat callen op dit board en als ik hier een raise krijg dan moet ik een goed hand folden.

UTG: $14.73 (VPIP: 11.46, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 194)
UTG+1: $10.00 (VPIP: 14.29, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
MP: $2.22 (VPIP: 50.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 2)
CO: $3.85 (VPIP: 19.84, PFR: 15.95, 3Bet Preflop: 4.35, Hands: 262)
Hero (BTN): $10.00
SB: $11.04 (VPIP: 11.11, PFR: 9.52, 3Bet Preflop: 3.23, Hands: 64)
BB: $8.97 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 2)

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: (pot: $0.15) Hero has K♦ K♥
fold, fold, MP raises to $0.20, fold, Hero calls $0.20, fold, BB raises to $1.10, fold, Hero raises to $3.00, BB calls $1.90

Flop: ($6.25, 2 players) 5♥ A♣ 3♣
BB checks, Hero checks

Turn: ($6.25, 2 players) J♦
BB checks, Hero checks

River: ($6.25, 2 players) J♥
BB checks, Hero checks

Spoiler

BB shows Q♣ Q♠ (Two Pair, Queens and Jacks)
(Pre 19%, Flop 14%, Turn 5%)
Hero shows K♦ K♥ (Two Pair, Kings and Jacks)
(Pre 81%, Flop 86%, Turn 95%)
Hero wins $5.97

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
ssacr
Poker Player

Ik snap niet dat je MP alleen callt. Als je 3bet daar en de BB squeezed kun je hem al zo goed als AI zetten.

Dat hij je 4bet callt wijst natuurlijk op een sterke hand, maar ik vraag me af of hij ook gezien zijn stack QQ+ niet gaat shoven. Zelf zou ik het ook iets groter maken, juist om om stacks te spelen.

Denk dat ik zelf de flop wel zou betten, zie hem niet veel Ax hebben en AA zou hij pre wel shoven. Je kunt het klein houden voor als hij je wel checkraist.

Nu je de flop niet bet en hij checkt de turn naar je toe kun je natuurlijk wel betten. Als hij iets aan Ax of AA had, had hij nu wel gebet denk ik. Hij zou JJ kunnen hebben, maar zijn ook nog zat handen die gaan callen en waar je value uit krijgt.

River is weer een J en als hij een Jx of JJ had zou hij toch echt wel betten omdat hij geen check behind wil. Wel kan je nog value krijgen van andere handen die hij hier heeft. Hij heeft hier vrijwel zeker niet beter en je pakt of value of hij foldt.

Vind dat je echt value laat liggen in deze hand en dat begint pre al imo.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Saccr,

MP heeft 20 BB stack en ik kan hem wss wel stacken door te 3betten maar ik wil meer met deze sterke hand. Ik had ook op de tafel gelet en de BB (met 89 BB aan tafel komen zitten) gezien. Dus ik wou exact dit uitlokken en was ook echt van plan om dan te 4betten en een zwak PP te reppen. Ik hoopte dus op een shove.

Zen 4bet call range moet toch wel AJ+, TT-QQ zijn denk ik dan.
misschien nog iets wijder maar niet KQ of zo hé.

Ik ben echt niet zeker of ik hier veel value laat liggen

Beantwoorden
Citeren
Clownrush
PokerStrategist

Preflop had je moet 3betten en als je dan werd ge 4bet door de BB dan had je 5bet all in kunnen gaan preflop.

Maja nu dat de BB checked op de flop, moet je altijd betten! desnoods minder dan 1/2 pot. Maar ik zou gewoon 1/2 pot betten en bij een x/r zou ik folden omdat we in een 3bet pot zitten. Krijgen we een call op de flop dan bett je de Turn ook 1/2 pot en folden bij een raise en op de river als hij weer checked zou ik terug checken omdat we in positie zitten.

Dus eigenlijk gewoon de hand spelen alsof er geen A hoog op tafel zit met kleinere betsizes en bij een raise simpel weg gewoon folden.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ik vind dat je je hand kwetsbaar maakt doordat de mensen achter je al snel goede odds geeft als er nog iemand callt heb je al snel een familie pot. En wie zegt dat er een squeeze komt. Met 3betten maak je ook de pot groter en kun je de shorty all in krijgen.

Kun je de flop behind checken, maar wat als Villain zelf de turn uitbet? Zit je min of meer met hetzelfde probleem, maar dan kan hij dat ook in principe breder doen. Kennelijk is die A wel een scare card voor jou denkt ie mss.

Nu hij de turn weer checkt zou je daar makkelijk kunnen betten denk ik. Nu check je de hele hand uit omdat er een A gevallen is op de flop.

EDIT: vind ook AJ + wel erg breed in de 4 bet calling range van een FR speler. TT+ klopt mogelijk wel, maar denk zelf eerder aan AQs + en dat is al breed. Hij callt uit positie en dan speelt AK of AQ ook niet super in zo'n grote pot.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

ik volg ssacr.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ik volg Schelle, pre is goed. Op de turn moet je wel betten nu hij voor de 2de keer naar je toechecked. Ook om te projecten en free showdown op de river

Beantwoorden
Citeren
schelleXL Topicstarter
schelleXL
Oldschool Grinder

Pré heb ik dus aangegeven waarom ik zo speelde en vind het wel oké persoonlijk.

nu wil iedereen precies betten op de turn maar snap echt niet waarom ? We betten maar voor 2 redenen : value of bluff. De ranges die jullie opgeven zijn nog tighter dan die ik voorstel en toch willen jullie betten en daar zit maar 1 hand in dat we beaten : QQ. Gaan jullie echt zo thin valuebetten en gaat QQ daar dan nog callen ook ?

dus op de flop : KK & AA had hij wel geshoved

Equity Win Tie Card
Hand 1 38.55 % 37.76 % 1.57 % KdKh
Hand 2 61.45 % 60.67 % 1.57 % AJs+, QQ-TT, AJo+

op de turn wordt dat :

Equity Win Tie Card
Hand 1 30.19 % 30.19 % 0.00 % KdKh
Hand 2 69.81 % 69.81 % 0.00 % AJs+, QQ-TT, AJo+

Als we hier betten laten we zeker TT folden want nu 2 overcards. Dus zitten we gewoon te betten met 20 % equity nl. enkel voor QQ. Als hij daar dan 50% van fold heb je nog 13 % over... zonder garantie dat hij nog een straat called.

en bluffen moeten we niet doen want er valt niks te bluffen, we beaten de valuehanden en er zit niks bluff in zen range daar.

laat maar weten als jullie een andere mening hebben.

thx

Beantwoorden
Citeren
Clownrush
PokerStrategist

In de situatie hierboven gaat het niet meer om wat je beat op de turn of wat voor hand je hebt. Voor het zelfde geldt had je 72o. Het is standaard om hier te betten op de turn met alle handen. 1. Het is een 3bet pot. 2. villain checks op de flop en jij checked ook 3. Op de turn villain checked nog een keer dan is het standaard om hier te betten. Als villain fold pak je de dead money op maar als hij called dan geef je gewoon op. En dit kan je met alle handen doen in deze situatie.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

je hoeft tegen vrij weinig te protecten@flop turn lijkt me. ook heb ik geen idee waarom mensen denken hier ff 2 straten value te halen postflop ;)

ik vermoed dat de river wel een vbet is, ondanks dat je hand ongeveer faceup ligt als 99 tm kk.

pre kan zeker wel(en iets wat over nagedacht is sowieso), maar is wss suboptimaal in de 10nl pool als de opener een fullstack was.

Beantwoorden
Citeren
Lefty85
PokerStrategist

Ik vind de pot wel oke gespeeld, maar zoals al gezegd kan je meestal die shorty beter klein 3-betten tenzij er een heel actieve squeezer achter je zit maar zelfs dan nog gaat die niet vaak bluffsqueezen omdat de shorty maar 22BB heeft en dat dat gewoon niet slim is dan.

Postflop zit er weinig value in betten, je zou 1/3 op de flop kunnen betten om de pot op te pakken en je een beetje te beschermen tegen de equity van villain en daarna opgeven maar 2 streets haal je hier nooit value. Betten omdat het standaard is, is helemaal geen reden om te betten.

Beantwoorden
Citeren
rogervieri
PokerStrategist

Ax gaat wel betten, dus lig je nu nog voor, geen freecard voor clubs of n random set hit

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo
PokerStrategist

Vind hem goed gespeeld. Zit weinig value in betten en er zitten bijna geen club draws in zijn range. Verder beschermen tegen random sets hits is ook vergezocht. Misschien zit er een kleine bet in op de river maar verder...

Beantwoorden
Citeren