Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 KQo

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
264 Weergaven
NLdutchies
PokerStrategist

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.10(BB) Replayer
SB ($2.60)
BB ($11.22)
UTG ($13.69)
UTG+1 ($10)
UTG+2 ($6.61)
MP1 ($14.84)
MP2 ($1.89)
CO ($4.65)
Hero ($8.76)

Dealt to Hero K♣ Q♥

UTG calls $0.10, fold, fold, fold, MP2 calls $0.10, fold, Hero raises to $0.60, fold, fold, UTG calls $0.50, fold

FLOP ($1.45) 2♥ T♣ J♣

UTG checks, Hero checks

TURN ($1.45) 2♥ T♣ J♣ T♦

UTG checks, Hero bets $0.72, UTG raises to $2.70,

Stats van tegenstander

VPIP/PFR/AF /WSD/RaisePreflop/Hands
37 /0 /1.5 /20 /0 /38

Wat voor hand zou hij hebben gehad? Lijkt me moeilijk te zeggen met deze stats denk. Hij limped met elke hand.

Had ik dit anders moeten spelen. Ik twijfel of ik hier op de flop had moeten betten vanwege de straight draw en de overcards en of bet op de turn goed was.

Roland

5 reacties

Bet de flop. Je hebt een open-ender en twee overcards, dus als hij je callt sta je er nog goed voor.

De turn bet ik niet, op zijn raise is het een easy fold.

Mstlc
Oldschool Grinder

Dit is best een leuke hand eigenlijk om het volgende aan te halen: board texture is niet het enige waarmee je rekening moet houden bij c-bets. Ook je equity is een belangrijke factor. Als je equity hebt moet je over het algemeen gewoon c-betten.

In dit geval hebben we 2 overcards en een OESD naar de nuts + backdoor 2nd nuts FD. Bij dit alles komt nog bij dat we positie hebben dus we hebben meer controle over de hand. Je hebt 6 directe clean outs naar de nuts (A:h , 9:h ) maar we kunnen ook op onder andere elke turn gaan barrelen omdat we ook daar gewoon veel equity behouden. De flop c-betten om de hand makkelijker speelbaar te houden is dus een absolute must imo.

As played check ik de turn wel behind denk ik omdat het moelijk is om met een bet hier echt een hand te reppen. Alleen als je bereid bent turn & river te barrelen en villain ook effectief kan folden (ie hij is geen station) kan je hier wel betten maar dan nog kies ik er voor om gewoon te betten vanaf de flop.

KoningAlbert
PokerStrategist

Veronderstel dat je c-bet, en villain je reraised. Wat doe je dan?

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door KoningAlbert
Veronderstel dat je c-bet, en villain je reraised. Wat doe je dan?

Hangt van zen raise size af en hoe aggro hij is. Als hij nitty is en check/raise en echt een huge raise maakt hebben we een easy fold en hebben we niet veel geld verloren.
Bij een kleinere raise kunnen we vaak nog callen en kijken of we 1 van onze 8 outs hitten omdat we toch best wel wat implied odds hebben.

Maar hij is een calling station... ik verwacht gewoon niet echt vaak een check/raise. Eerder een check/call of check/fold.

Iets wat mij trouwens nu pas op valt... REBUYEN! Maken dat je 100bb hebt, niet met 88bb gaan spelen, je laat value liggen op dit manier.

NLdutchies Topicstarter
NLdutchies
PokerStrategist

Bedankt alvast,

Toch nog even een vraag. Wanneer rebuy je dan. Doe je het automatisch aanvullen tot 100xBB. Dus zo gauw je de blinds hebt betaald laat je weer aanvullen.

Nog een vraag over de hand. Ik heb nu gebet op de turn. En dan wordt er gereraised. Naar mijn idee een te grote raise (dus bluf) maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij bijv. zijn 10 gehit heeft. Wat zou je in dit geval doen. Hem callen en kijken wat er op de turn komt en dan check/fold of call spelen.

En mocht je bijv. je straight hitten check raise of cbetten. Ik heb nu de hand weggelegd omdat ik hem nu op 10 had gezet.

Ben ik te voorzichtig geweest of was het nu een juiste fold?

Roland