Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 QJs

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
611 Weergaven
KoeNe4U
Oldschool Grinder

Ik vraag mij hier af of ik op de turn al had moeten shoven? Zijn Kx handen zouden mij sowieso nog wel callen, maar ook zijn draws zal hij hier niet meer weg leggen veronderstel ik. As played zou villain nog kunnen folden op een vieze river card... Klopt dit of kan ik deze ook zo spelen?

PokerStars - $0.10 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 98.5 BB (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
SB: 103 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 6)
BB: 96 BB (VPIP: 29.82, PFR: 7.02, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 57)
UTG: 144.7 BB (VPIP: 15.06, PFR: 12.13, 3Bet Preflop: 3.19, Hands: 248)
MP: 184.6 BB (VPIP: 100.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 4)
Hero (CO): 123.2 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♦ J♦

fold, MP raises to 3 BB, Hero calls 3 BB, BTN calls 3 BB, fold, fold

Flop: (10.5 BB, 3 players) K♣ 9♥ T♣
MP bets 3 BB, Hero raises to 10 BB, fold, MP calls 7 BB

Turn: (30.5 BB, 2 players) K♥
MP checks, Hero bets 20 BB, MP raises to 45 BB, Hero calls 25 BB

River: (120.5 BB, 2 players) 3♠
MP checks, Hero bets 65.2 BB and is all-in, MP calls 65.2 BB

Spoiler

Hero shows Q♦ J♦ (Straight, King High) (Pre 42%, Flop 97%, Turn 77%)
MP shows 8♦ K♦ (Three of a Kind, Kings) (Pre 58%, Flop 3%, Turn 23%)
Hero wins 239.6 BB

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
divvie
PokerStrategist

Kijk, je hebt het hier ook alleen maar over callen of shoven, maar je noemt nergens dat je misschien zelf moet folden. Dat bedoel ik nou met dat je veel gewoon nobrainer downcallt, zoals je ook in die AQ hand doet. Want ik neem aan dat je gecallt had als hij river nu zelf had geshoved.

Hij c/r jou terwijl jij hem de flop c/r, hoe sterk kan iemand overkomen? Hij gaat zijn draws echt nooit zo spelen, gezien jij op de flop al zo sterk rept en hij dus vaak niet veel fe meer zal hebben op jou. Dat je ook zegt dat hij Kx zo speelt is veel te optimistisch (gezien je geen reads op hem hebt dat hij een aggro monk is). Kx callt 9/10 keer gewoon. Het enige wat jou daar imo 9/10 keer nog raist op de turn zijn boats, en gezien het board zijn er aardig wat combinaties mogelijk met boats. Het enige wat misschien in jou voordeel spreekt is dat sets wss al vaak op de flop broke gaan, maar dat is dan ook het enige.

Turn callen en op een rivershove folden maakt natuurlijk ook niet veel sense, dus je moet op de turn al beslissen of je voor stacks wil gaan spelen. En gezien je imo super vaak boats gaat zien nu hij turn raist, vraag ik mij af of jouw turncall wel +EV is op dit board. Het is misschien ugly omdat je een straat hebt, maar zijn line op dit board schreeuwt gewoon nuts.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Volledig mee div eens, ik merk idd bij jou dat jij weinig folds hebt. At micros geldt vaak: tight is right. Dus als jij idd op paired board geraised wordt dan doen vaak je s8ts en 2 pairs en trips op een lange termijn niet goed at micro limts vs unknown. Foldze gewoon. Zonder raises kun jij voor max value gaan met net genoemde range.

Beantwoorden
Citeren