Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Nl10 - QQ pre geflat wat nu?

19 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
626 Weergaven
Jonkie76
PokerStrategist

Net wel een bijzondere hand gespeeld tegen iemand die 27/20 speelde over 30 handen, dus eigenlijk een unknown.

Hij 4bette mij pre, en ik kon 2 dingen doen, flatten of shoven.
Shoven zou 3 mogelijk uitkomsten geven.

1. Hij fold, ik win 1,80
2. Hij called, ik win en win 10,-
3. Hij called, ik verlies en verlies 10,-

Flatten geeft spel meer dynamiek, maar beteknt dat je wel een gameplan moet hebben (die had ik nog niet, maar in principe zou ik low board zijn bets callen.)

1. A of K op flop, ik zou de hand opgeven en verlies 1,80
2. low board, we callen down, en hij showed JJ of AK en ik win 10,-
3. low board, we callen down en hij showed KK of AA en verlies 10,-

Zoals je ziet, is achteraf gezien preflop shoven meer winstgevend..ik moest echter het besluit maken, en besloot te flatten.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$24.28:///////;SB$4.25:///////;BB$11.01:///////;UTG1$38.07:///////;UTG2$10.09:///////;MP1$22.38:///////;MP2 (Hero)$10.50:///////;MP3$10.15:///////;CO$4.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with Q:c, Q:d.
2 folds, MP1 raises to $0.24, Hero raises to $0.80, 5 folds, MP1 raises to $1.79, Hero calls $0.99.

Flop: ($3.73) 3:s, 5:h, 5:d (2 players)
MP1 bets $2.02, Hero calls $2.02. Zoals gezegd, we callen zijn bet op de flop en evalueren de turn.

Turn: ($7.77) 4:d (2 players)
MP1 checks, Hero checks.
Hmm, hij checked naar mij toe, wil ie mij in de val lokken met AA of KK?
Of heeft ie JJ of AK en durft ie niet door te betten, omdat ik toch al pre en flop gecalled heb, en ook nu een bet hoogstwarschijnlijk zou callen of shoven? Ik besluit niet in zijn trap te stappen, maar op de river voor extra value te gaan en mogelijke blufs te inducen. Heeft ie wel AA of KK, jammer dan..

River: ($7.77) 8:h (2 players)
MP1 bets $18.57, Hero calls $6.69. Villain overshoved. Vanwege de check op turn, en mijn toen besloten speelwijze besluit ik te callen.

Spoiler

Final Pot: $33.03.
Results follow:

MP1 shows a pair of fives(K:s A:h).
Hero shows two pairs, queens and fives(Q:c Q:d).

Hero wins with two pairs, queens and fives(Q:c Q:d).

Beste mensen klik niet te snel op de spoiler, maar bedenk wat villain zou kunnen hebben, en voorzie mij van repliek wat ik pre, flop, turn of river had moeten doen. (en kijk dan pas de spoiler)

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
ssacr
Poker Player

Hoi Jonkie,

Ik vind dat zijn 4bet callen hier prima kan, hoewel ik tegen een speler met deze stats het er ook wel pre in wil hebben en dus mogelijk 5bet. Hangt ook af van de verdere stats van Villain. Maar hij ziet er uit als iemand die ook redelijk breed zou kunnen 4 betten als een semi bluff. Omdat je positie hebt is flatten ook ok, uit positie is eerder 5 bet/ shove.

Flop is natuurlijk een call. Vraag me af of ik trouwens zelf niet raise daar. Je krijgt waarschijnlijk geen credits voor 33 of een 5 dus een call. Denk dat je de pot hier wel op kunt gaan bouwen en dan op de turn kunt kijken of Villain weer bet of gas terug neemt. Callen is wel ok ook vind ik.

Op de turn is een check behind niet goed vind ik. Er zijn maar weinig spelers daar die je proberen te trappen met AA en KK. Vind nu AK, AQs, en pp waarschijnlijker. JJ zal deze speler wel doorbetten denk ik. Ik bet dus, maar niet te groot,~ 40-45% pot.Ik wil de pot wel opbouwen en ik denk dat Villain daar nog met heel wat gaat callen daar.

Op de river na je check op de turn zou ik hier wel met een moeilijke beslissing zitten. Wat kan ie hier hebben dat ie shoved? Is het air of rivert ie een 8 of checked ie een FH op de turn om jou te laten betten. Kan ook een ander pp zijn. Kan ook zijn dat het een complete bluf is met bijv, AK/ AQs. Dat laatste kom je niet heel veel tegen. Blijft de rest eigenlijk over. Denk dat ik call en dat ie 66-TT voornamelijk zal hebben. Blijft evengoed geen leuke call vind ik, maar is ok met wat je al in de pot hebt.

Denk dus dat ik op de turn zelf bet omdat zijn range dan duidelijker is en hij minder snel zal shoven op de river en mogelijk nog wel een hoop check/ called of c/f.

Vind deze hand wel interessant gespeeld eigenlijk omdat de line heel anders is dan ik hem zou spelen. Eigenlijk durf ik het niet zo goed zo te spelen. Wel NH.

Wanneer ga je nu eens SH spelen ( ;) )

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Hero heeft of AK schat ik?

Als ie AA had had ie 3 straten door geknald omdat jij een 4bet alleen called met AKs JJ QQ echt niet minder denk ik.

Maar na zijn shuv zou ik toch denken dat ie KK heeft of AK :) als ie denkt dat jij ook AK hebt en die kan folden.

Zeg maar als ik mag kijken :D

WACHT EENS EVEN !!!! OVERBET BLUFF IS AK!........soms haha

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

no way dat je dit ergens kunt folden voor 100bb zonder overcards..

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door K2AA72

Omdat ie checkt op de turn?

Beantwoorden
Citeren

QQ en AK flatten tegen EP raising regs is best voor je gameplan. Je wilt het er ook niet inkrijgen want zij gaan niet met JJ broke. Is altijd +- break even play dus. Daarom prefer ik flat pre tenzij ik weet dat hij loose of fish is. Eens je 3bet ga ik wil shippen over zijn 4bet... QQ is te vulnerable en zijn range is te tight om postflop te laten spewen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door CastAside

Denk dat K2 bedoelt dat de odds te goed zijn en dat zijn lijn ook niet echt heel nutsy is. FH zou denk ik kleiner betten. Dit is dus wel een makkelijkere call dan ik in eerste instantie dacht.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
QQ en AK flatten tegen EP raising regs is best voor je gameplan. Je wilt het er ook niet inkrijgen want zij gaan niet met JJ broke. Is altijd +- break even play dus. Daarom prefer ik flat pre tenzij ik weet dat hij loose of fish is. Eens je 3bet ga ik wil shippen over zijn 4bet... QQ is te vulnerable en zijn range is te tight om postflop te laten spewen.

Dit is toch waarschijnlijk op zijn minst wel een loose agressive gezien zijn stats, ook al is het een klein sample. Hoe vind je de hand verder as played?

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door CastAside

Denk dat K2 bedoelt dat de odds te goed zijn en dat zijn lijn ook niet echt heel nutsy is. FH zou denk ik kleiner betten. Dit is dus wel een makkelijkere call dan ik in eerste instantie dacht.

Mag ik al kijken

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Ja precies turn check komt toch ook zwak over!
waarom zou ie een monster hier op eens gaan checken na pre flop actie!

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ok, dus mijn pre flat IP is wel ok in deze situatie,
maar wat doen we dan op flop/turn/river?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76

Ok, dus mijn pre flat IP is wel ok in deze situatie,
maar wat doen we dan op flop/turn/river?

Denk dat je dit niet goed gelezen hebt.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

maar dat zinnetje 'eens je 3bet.. ' is niet begrijpelijk Nederlands voor mij :D vandaar dat ik beetje in de war bent.

Er staat idd postflop in het 2e gedeelte, dat stuk begrijp ik.. maar het eerste stukje dus niet..

1. maar om het even op een rij te zetten.. flatten pre is ok, maar dan alleen op zijn initiele raise. Als je besluit te 3betten preflop, moet je ook bereid zijn om na zijn 4bet zelf te gaan shoven.

ma.w. , mijn preflop spel was toch niet goed.

a) preflop flatten tegen early raisers, welke regs zijn
b) preflop 3betten tegen early raisers, welke fish of loose spelers zijn.

duidelijk !! tx guys!

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Zo weinig taalgevoel heb je toch niet echt? Is te vervangen door nu of als. ( voor de zekerheid er maar wel antwoord bij gezet ;) of trap ik nu vol in een dolletje van je?)

Edit: dat wil ik ook wel eens van Farma horen, vond het wel kunnen, zou alleen de turn anders spelen en vaak wel -zoals hierboven al gezegd- de flop shoven. Vind alleen dat hier ook wel wat voor te zeggen is.

Beantwoorden
Citeren

Woops mijn reply was nogal kortaf :P

Preflop is close omdat hij idd loose lijkt op klein sample. Ik zou hem es searchen en als hij 2 tables of minder speelt ga ik 3bet/broke anders flat ik toch nog pre. Dus als je ge3bet hebt moet je 4betten imo.

As played is flop std, je kan onmogelijk weg. Ik plan dan ook om 2 barrels te callen... En dan riverdecision (probably fold op ship river als dat het geval zou zijn). Oke stacks gaan niet uitkomen.. (Stel dat ze dieper zijn lol)

Op de turn.. Is er value? Callen slechtere handen? Callt AK met GS en 2 overs? Het zou zomaar kunnen dat hij AK check/callt. Ook gaat hij af en toe KK+ zou spelen en dat leidt meer tot een check behind voor potcontrol. Omdat AK toch geen 2 streets callt vind ik een check goed want ik denk niet dat je turn kan betten en river kan shippen voor value.

River is close want het is alsof hij de turn 'opgeeft'. Close close maar ik zou ook callen omdat onze hand nogal underrept is en zijn stats loose zijn so far. Is wel niet zo leuk :P

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Hoi Farma,

Ik denk dat je wel nog kan betten op de turn omdat Villain ons ook niet snel op QQ zal zetten, eerder pp tot JJ. Wat ie zelf ook best kan hebben. Ook callen sommigen met handen als AK omdat ze niet denken dat jij wel iets hebt op dit board en dat ze de pot op kunnen pakken op de river. Betten op de turn voorkomt ook de beslissing op de river die redelijk lastig is, maar toch wel een zekere call.

Beantwoorden
Citeren

True true turn is ook echt vrij close en hebt zoiets van 'whatever' :P. Denk eigenlijk wel dat turnbet ietsje beter is omdat we wat protecten en ook value krijgen van AK af en toe... Maar zou dan wel maar 1/3e pot betten =)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Nou zeg, wat een discussie kan een hand toe leiden zeg...hahah.. erg leuk om te zien! Volgens mij zijn mijn handen nog nooit zo uitgebreid geanalyseerd..

bedankt guys!

Beantwoorden
Citeren

<3

Beantwoorden
Citeren