Net wel een bijzondere hand gespeeld tegen iemand die 27/20 speelde over 30 handen, dus eigenlijk een unknown.
Hij 4bette mij pre, en ik kon 2 dingen doen, flatten of shoven.
Shoven zou 3 mogelijk uitkomsten geven.
1. Hij fold, ik win 1,80
2. Hij called, ik win en win 10,-
3. Hij called, ik verlies en verlies 10,-
Flatten geeft spel meer dynamiek, maar beteknt dat je wel een gameplan moet hebben (die had ik nog niet, maar in principe zou ik low board zijn bets callen.)
1. A of K op flop, ik zou de hand opgeven en verlies 1,80
2. low board, we callen down, en hij showed JJ of AK en ik win 10,-
3. low board, we callen down en hij showed KK of AA en verlies 10,-
Zoals je ziet, is achteraf gezien preflop shoven meer winstgevend..ik moest echter het besluit maken, en besloot te flatten.
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Known players:
[tg]BU$24.28:///////;SB$4.25:///////;BB$11.01:///////;UTG1$38.07:///////;UTG2$10.09:///////;MP1$22.38:///////;MP2 (Hero)$10.50:///////;MP3$10.15:///////;CO$4.85:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP2 with Q:c, Q:d.
2 folds, MP1 raises to $0.24, Hero raises to $0.80, 5 folds, MP1 raises to $1.79, Hero calls $0.99.
Flop: ($3.73) 3:s, 5:h, 5:d (2 players)
MP1 bets $2.02, Hero calls $2.02. Zoals gezegd, we callen zijn bet op de flop en evalueren de turn.
Turn: ($7.77) 4:d (2 players)
MP1 checks, Hero checks.
Hmm, hij checked naar mij toe, wil ie mij in de val lokken met AA of KK?
Of heeft ie JJ of AK en durft ie niet door te betten, omdat ik toch al pre en flop gecalled heb, en ook nu een bet hoogstwarschijnlijk zou callen of shoven? Ik besluit niet in zijn trap te stappen, maar op de river voor extra value te gaan en mogelijke blufs te inducen. Heeft ie wel AA of KK, jammer dan..
River: ($7.77) 8:h (2 players)
MP1 bets $18.57, Hero calls $6.69. Villain overshoved. Vanwege de check op turn, en mijn toen besloten speelwijze besluit ik te callen.
Spoiler
Final Pot: $33.03.
Results follow:
MP1 shows a pair of fives(K:s A:h).
Hero shows two pairs, queens and fives(Q:c Q:d).
Hero wins with two pairs, queens and fives(Q:c Q:d).
Beste mensen klik niet te snel op de spoiler, maar bedenk wat villain zou kunnen hebben, en voorzie mij van repliek wat ik pre, flop, turn of river had moeten doen. (en kijk dan pas de spoiler)