Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 TT BB 3bet defend

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
289 Weergaven

Goedeavond,

Ik heb redelijk wat ervaring met cashgame ( 2NL , 5NL , klein beetje 10NL ) maar de meeste kennis heb ik van turbo SNG's / MTT's. Ik wil kijken of ik naast het std klikken mezelf kan verdiepen cashgames. Dit wil ik gaan doen door video's te bekijken, coaching's te volgen en gebruik te maken van dit forum.

De volgende hand, de 4de hand die ik denk ik speel aan deze tafel. De denkwijze die ik had:

- Preflop defenden met TT, lijkt me standaard.
- Flop cbet + protectie voor combodraws en value van overcards
- Turn check/call, zou hier misschien opnieuw moeten betten same reasons als op de flop want er veranderd eigenlijk niets.
- Turn is vervelend geen echte blank, maar zet hem hier niet op 54 dus zou hier misschien beter voor value kunnen betten ?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

€0.05/€0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]SB€5.00:///////;BB (Hero)€10.84:///////;MP2€9.85:///////;MP3€19.39:///////;CO€8.15:///////;BU€10.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with T:h, T:d.
MP2 raises to €0.35, 4 folds, Hero raises to €1.10, MP2 calls €0.75.

Flop: (€2.25) 3:s, 2:s, 7:c (2 players)
Hero bets €1.35, MP2 calls €1.35.

Turn: (€4.95) 7:d (2 players)
Hero checks, MP2 bets €2.40, Hero calls €2.40.

River: (€9.75) 6:h (2 players)
Hero checks, MP2 bets €4.60, Hero calls €4.60.

Final Pot: €18.95.

Spoiler

Results follow:

MP2 shows a pair of sevens(J:s A:d).
Hero shows two pairs, tens and sevens(T:h T:d).

Hero wins with two pairs, tens and sevens(T:h T:d).

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
stukkrapoel
Oldschool Grinder

Wat is je reden om in de x/c modus te gaan? Als hij je beat heeft stuur je jezelf naar valuetown en als jij hem beat hebt geeft je hem een goedkope showdown.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hey hoi gebruik je ook stats?
Zo ja dan is het handig om ze er bij te posten.

Uh ik zou hem zelf eerder flatten waarschijnlijk tegen utg.
Bij een 4bet zou je hier moeten folden en denk dat dat hier jammer is van je hand.

As played denk ik dat je cbet fine is, al denk ik niet dat er hier normaal veel combo draws inzitten maar vooral overcards en pp lager en hoger.

Pff nou is die turn een blank pff ik denk dat ik hier bet fold zou spelen omdat je op deze blank als hij bet en je called de river ook zou moeten callen op een blank en overcards niet heel fijn zijn..

Word eigenlijk best een rare situatie zo

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik speel inderdaad met stats, maar lolsample van 4 handen dus. Hij had van de SB en button geopend maar dat wil nog niet zeggen dat die erg lose is ofso dus heb ik de stats achter wegen gelaten.

Ik denk ook dat ik de turn beter een bet/fold had kunnen doen, om maximaal value te halen, want als hij op de flop niet fold zal hij op de turn en river ook niet kunnen volden.

Als ik turn had gebet en hij had gecalled, wat doe je dan op de river. Board verander eigenlijk niet. Ook bet/fold spelen?

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Hi, ik vind 'preflop defenden' van een hand als strategie niet zo schitterend. Tegen wat moetje defenden? Je weet immers niet met welke hand UTG opent, dus ipv te defenden ben je mss Value aan het creeren voor Villain, anderzijds kan je ook slechtere handen wegjagen. Dit gewoon als argument tegen het begrip 'defenden' van handen preflop.

Er zijn eigenlijk 3 geldige redenen waarom je in principe gaat raisen: Voor Value, als Bluf, en eventueel om de pot (dead money) op te pikken. Als je met een raise een hand gaat defenden of opblazen is dat eigenlijk een gevolg, niet een oorspronkelijke reden van de raise. (is een stukje mindset dat ik uit een boek heb gepikt :] )

Ik vrees dat je nu je hand opblaast want waarschijnlijk wordt je enkel door beter gecallt/gereraised en gaat slechter folden. (Blufrange op UTG is wss nihil) Hierdoor verlies je eigenlijk je prioritair doel: value halen.

Daarom flat ik ook en afhankelijk van de flop kan je gaan c/c, c/f,c/r gaan spelen.

UIteindelijk is TT niet zon tophand tegen UTG raise, dus verstandigste is nog om ermee te setmine imo. (tenzij je reads/stats hebt op villain die andere info geven, maar dat is hier niet vermeld.)

Beantwoorden
Citeren

Hey,

Als MP2 geen fish is zal TT altijd een std call zijn preflop, JJ ook zelfs.

Voor de rest is je line wel mooi imo :). Bet flop voor protection value en dan x/calldown rest. Looks balanced en goede hand ervoor.

Farma

Beantwoorden
Citeren