Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

NL10 ZOOM 6max

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
503 Weergaven
timbo158
PokerStrategist

VIllain speelt 20/19 over 220 handen en heeft nog nooit een 3bet gecalled 0/7.

We zitten preflop effectief 135 bb diep. Villain kan mijn 3bet dus IP callen binnen de call 15 regel. Daarom denk ik dat hij vooral aan het setminen is of aan het trappen met KK/AA. AK kan en misschien AQ kan ook.

Dus villain zijn range is op de flop 22+ en AK/AQ. Ik moet alleen verdedigen tegen AKhh en AQhh en wil 99/JJ er in houden, dus ik bet iets meer dan halfpot. Op de turn weer, zodat ik nog kan folden op de river en zoals ik al zei geef ik villain weinig draws.
Op de river komt de harten aan, maar anders had ik nog steeds check/fold gespeeld. JJ zie ik behind checken en al het andere verslaat me. Ik kan pushen voor value van JJ, maar die fold misschien en dan krijg ik alleen value van beter.

Ik had dus sowieso op elke river (Q niet) check fold gespeeld. Ik bet zo laag omdat ik niet voel dat ik erg moet beschermen en zo krijg ik nog value van JJ/99/88/ misschien 66.

PokerStars - $0.10 NL (6 max) ZOOM - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $14.42
Hero (SB): $15.35
BB: $7.36
UTG: $12.03
MP: $21.65
CO: $13.58

Hero posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has Q♦ Q♥

fold, fold, CO raises to $0.30, fold, Hero raises to $1.10, fold, CO calls $0.80

Flop: ($2.30, 2 players) T♥ 7♥ 3♠
Hero bets $1.30, CO calls $1.30

Turn: ($4.90, 2 players) 7♦
Hero bets $2.40, CO calls $2.40

River: ($9.70, 2 players) 6♥
Hero checks, CO bets $8.78 and is all-in, fold

Spoiler

CO wins $9.26

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
dutchnub
PokerStrategist

Ha timbo, misschien een gek idee, maar als hij zo tight speelt tegen 3bets zou ik overwegen om (vrijwel) uitsluitend bluffs te 3betten tot hij zich aanpast. Nu pak je of preflop de pot op met QQ of isoleer je jezelf tegen een erg sterke range oop.

Ik denk dat je villain z'n range op de flop dan ook veel te groot inschat. Hij heeft geen enkele aanleiding gegeven die ons dit doet aannemen. Hij called nu 1/8 keer (=12%) van z'n open range (~20%?) hou je over zo'n 2-3%. Natuurlijk kánt het wel groter zijn dan dat, maar je hebt (nog) geen reden om dit aan te nemen.

Op de flop lijkt jouw bet me prima. Je will value van JJ en vind het niet erg als AQ/AK hun equity folden noch om value ervan te krijgen.

Op de turn vind ik het lastig. Je hebt 200 handen, enige postflop stats, ookal zijn die natuurlijk anders in een 3b pot.

C/f op river lijkt me prima. Kans dat hij je 2x float en dan JJ in bluf omzet lijkt me erg klein en een eventuele fd komt aan.

Beantwoorden
Citeren
timbo158 Topicstarter
timbo158
PokerStrategist

He Dutchnub,

Op dat niet 3betten van QQ heb je wel een punt, ik 3bet JJ hier sowieso niet tegen zo een Villain.
Ik geef Villain die range van 22+ omdat we dieper zitten en hij dus IP kan setminen met implieds van x15 oid, wat best vaak voorkomt.
Ik zie niet in waarom iemand die weinig called 0/7, opeens met AQ of AK gaat callen. Dit gaat geheel tegen zijn speelstijl in. Tuurlijk het zijn maar 220 handen, maar je moet ergens vanuit gaan.

Turn vind ik ook nogal op de rand zitten, maar het probleem is dat ik anders 2x moet checken en de kans nogal groot is dat ik moet check/callen en check callen met JJ op deze turn is nogal kut want ik ga bijna altijd folden op de river en moet ik dus al folden op de turn, wat betekent dat ik check/fold moet spelen op de turn.

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Ja om precies zelfde overweging vind ik turn geen lekkere spot.

Waarom denk je trouwens dat hij eerder setmined dan ak speelt? Imo kunnen we beide niet 100% uitsluiten maar er wel vanuit gaan dat hij hier met een zeer tighte range zit. Daarom vind ikvde 3b pre dus ook niet lekker (hoewel ik dit zelf in praktijk waarschijnlijk 99/100 keer toch doe ingame).

Beantwoorden
Citeren

0/7 keer een 3-bet folden zegt niets, te weinig handen om op basis hiervan te beslissen dus gewoon 3-betten. Flop is standaard, turn zou ik ook doorbetten voor value van draws/jj, ik zou het iets groter maken. River is check/fold goed, al zijn draws komen aan. Je zou misschien ook kunne blockbetten, de enige hand waarvan je dan voordeel hebt is JJ, waarmee hij jou hier eruit kan semi-bluffen. Maar check-fold lijkt me idd het beste.

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tobiasdekker
0/7 keer een 3-bet folden zegt niets, te weinig handen om op basis hiervan te beslissen dus gewoon 3-betten. Flop is standaard, turn zou ik ook doorbetten voor value van draws/jj, ik zou het iets groter maken. River is check/fold goed, al zijn draws komen aan. Je zou misschien ook kunne blockbetten, de enige hand waarvan je dan voordeel hebt is JJ, waarmee hij jou hier eruit kan semi-bluffen. Maar check-fold lijkt me idd het beste.

dit vind ik dus echt grote onzin redenering (samplesize). Natuurlijk kan je nog niks met zekerheid zeggen en kan hij net slechte spots gehad hebbem of unkolnown etc. MAAR als je MOET kiezen, wat is dan waarschijnlijler op basis van de info die we nu hebben: 1) hij speelt tight(er dam gemiddeld) tegen 3bets of 2) hij speelt los (ser dan gemiddeld) terug tegen 3bets.

Poker is altijd spel van onvolledige info maar je neemt beslingen zo goed mogelijk rekening houdend met wat je wel weet

Beantwoorden
Citeren

Je kan hem beter beschouwen als een unknown dan uit gaan van die 0/7.... En 20/19 vind ik niet heel tight is gewoon normaal. Het komt zovaak voor dat je 7x fold op een 3-bet. En al zouden we ervan uitgaan dat hij tight is dan zou ik nog 3-betten met QQ, hij bet ook vanaf CO en je speelt OOP.... En hoevaak heeft hij ge 4-bet is ook handig om te weten....

Beantwoorden
Citeren
timbo158 Topicstarter
timbo158
PokerStrategist

Je hebt wel gelijk dat QQ niet 3betten omdat iemand 0/7 called op 3bets te ver gaat, maar mocht deze trend doorzetten is het zeker te overwegen waard.

Aan de hand van zijn stats kan je wel al de volgende dingen zeggen : hij speelt 20/18 en er is een grotere kans dat hij een denkende speler met een strategy is dan een fish.
Omdat we 135 BB diep zitten, zal een denkende speler niet zo snel preflop afstacken met QQ en misschien ook niet met KK omdat ik ook gewoon nit ben en ik zie een denkende speler ook niet snel met AhQh/AT callen 135 bb diep (zijn reversed implieds worden dan enorm)

Een denkende speler zal echter wel kunnen setminen met een 15x implieds en positie vs mijn sterke 3bet range.

Daarom zeg ik zijn range is 22+ en AK. Ik moet dus alleen verdedigen tegen AhKh en dan misschien AhQh. Groter betten op de turn betekent dus een overshove want als ik potsize bet, ben ik ook commited op elke river.

Kijk tegen een unkown zou het voor een overshove zijn op de turn omdat het er gewoon in moet tegen harten draws/AT en JJ.

Maar gezien zijn stats zie ik hem niet als fish en zal hij dus ook niet snel afstacken met iets als AT ofzo waardoor alleen JJ (6 combo's)overblijft waar ik van win vs allerlei setcombo's ( 9 combo's) plus eventueel de mogelijkheid van KK.

Beantwoorden
Citeren
dutchnub
PokerStrategist

Ben met je eens dat 4bet relevant is. Ik las het als 7/7 fold; als hij regelmatig 4b word het een heel ander verhaal.

En nee, ik vind het onzin om mensen met bvb 7/7 folds als unknown te beschouwen (nou ja, mag je wel doen, doordat andere zo traag aanpassen verdien ik geld). Gemiddeld genomen zal op 10NL eerder 2/7 folds zijn en dan is dit echt een significante afwijking. Nogmaals, het kán dat het toeval was, of dat hij nu fed up is, of whatever... het kán. Maar tot nu toe heb je weinig aanleiding om dat te denken (als hij idd 7 keer gefold heeft, 4bets veranderen dit drastisch).

Beantwoorden
Citeren
KillBZ
Oldschool Grinder

Pre fine

Flop fine

Turn zou ik check shoven.

As played lijkt me river fine, weinig bluffs in zijn range.

Beantwoorden
Citeren